Gå til innhold

Hvorfor er er det så mange fra østfold området som

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Hehe, nei det er faktisk folk som bruker det, det er særlig satt i assosiasjon med et kjærkomment antrekk på campingturer osv. Egentlig så er det vel bare en todelt joggedress i glatt stoff kort fortalt. Jeg minnes veldig godt at besteforeldrene mine valsa rundt i den såkallte grilldressen da vi var på campingtur på 80-tallet :ler:

De har egne foreninger enda :dåne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vel ikke maten i seg selv som er harry, men mangelen på variasjon i kosten. Biff med bearnes er typisk harrymat :ler:

Da liker jeg harrymat :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vestlendinger er mørke og kjipe: de er i sutrende humør, har kristenpreget bakgrunn i blodårene og er generelt uten humor. De er liksom litt triste og kjedelige, disse vestlendingene.

Nordlendingene er brautende og harry. Ikke noe gøy å være i samme rom med. De er alt for direkte og ufine, de er uhøflige.

Ikke noe bedre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vestlendinger er mørke og kjipe: de er i sutrende humør, har kristenpreget bakgrunn i blodårene og er generelt uten humor. De er liksom litt triste og kjedelige, disse vestlendingene.

Nordlendingene er brautende og harry. Ikke noe gøy å være i samme rom med. De er alt for direkte og ufine, de er uhøflige.

Ikke noe bedre det.

Men så fantastisk bra at du er perfekt da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he he he he, sitter og ler meg ihjel av noen svarene haha. Jeg skal flytte til fred. snart, bor nå i vest telemark, og synest at de folkene jeg har møtt fra fred. er gjennomsnittlig høfligere enn her fra vest-telemark.

Uansett, vi nordmenn er alle like jævelige, uansett hvor du kommer fra :P Og vi klager så sinnsykt mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Stjernedryss
He he he he he, sitter og ler meg ihjel av noen svarene haha. Jeg skal flytte til fred. snart, bor nå i vest telemark, og synest at de folkene jeg har møtt fra fred. er gjennomsnittlig høfligere enn her fra vest-telemark.

Uansett, vi nordmenn er alle like jævelige, uansett hvor du kommer fra :P Og vi klager så sinnsykt mye!

Høflige er de sikkert, men så er det jo ikke sagt at man er uhøflige selv om man er harry da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Harry folk finnest over hele landet, østfold er ett av fylkene, men at østfoldingene er mer harry enn trøndere, vest-telemarkinger, oslo folk eller sørlendinger? Tja :P Vi er alle raringer mener nå jeg da.

Vi er alle forskjellige og det er like mange raringer i hele landet. Mener det er flott at vi er forskjellige, man må jo også respektere at folk kan være harry eller at noen bruker grilldresser. La folk ha den stilen dem vil spør du meg.

Ha en god natt, skal på jobb i morgen tidlig,.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som skiller seg mest ut i gatebildet/gårdstunbildet i Norge er vel ikke de som er harry. Tvert i mot, de som vekker oppsikt som i at her går det noe unormalt er de elegante og raffinerte. Det er de som blir uglesett. Når harry er normalen blir det slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest østfolding
btw, hvordan er en typisk vest-telemarking da? Hadde vært morsomt å høre :)

For en typisk vest-telemarking er elgjakta årets höjdare, han er rørlegger eller har et annet "handy" yrke, og synes alle med mørkere hud enn en spanjol bør pelle seg dit de hører hjemme.

Herved har jeg generalisert vest-telemarkinger, slik som andre har generalisert østfoldinger :fnise:

(Har forøvrig tidligere bodd noen år i det nevnte området, men det er i Østfold jeg alltid har følt meg hjemme :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor p.t. i Østfold, har bodd her i over ti år. Jeg, som egentlig er en breial og vemmelig bergenser, burde vel ha følt meg hjemme her, men dengang ei. I løpet av den tiden jeg har bodd her har jeg sett en del likhetstrekk hos menneskene som bor her. Mange av de typiske kjennetegnene på en ekte østfolding har sin sosiokulturelle forklaring. Jeg skal ikke komme med eksempler, men ser tydelig hvorfor en person med en annen bakgrunn oppfatter østfoldinger som "harry". For å si det sånn; jeg humret gjenkjennende flere ganger da jeg leste gjennom tråden.

Jeg gleder meg til å flytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor p.t. i Østfold, har bodd her i over ti år. Jeg, som egentlig er en breial og vemmelig bergenser, burde vel ha følt meg hjemme her, men dengang ei. I løpet av den tiden jeg har bodd her har jeg sett en del likhetstrekk hos menneskene som bor her. Mange av de typiske kjennetegnene på en ekte østfolding har sin sosiokulturelle forklaring. Jeg skal ikke komme med eksempler, men ser tydelig hvorfor en person med en annen bakgrunn oppfatter østfoldinger som "harry". For å si det sånn; jeg humret gjenkjennende flere ganger da jeg leste gjennom tråden.

Jeg gleder meg til å flytte.

Samme her. Er innflytter til Østfold og det er et spesielt folkeferd...veldig vulgære og ufine, synes nå jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Østfoldingene er harry fordi de bor nær Svinesund og de har arbeidshistorie med masse industri. Østfold er et rødt fylkes med radikale sosialister og arbeidere.

Derfor er de harry.

Mange østfoldinger snubler i sin egen snøvledialekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Østfold er et rødt fylkes med radikale sosialister og arbeidere.

De aller, aller fleste østfoldinger jeg har snakket med stemmer FrP.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De aller, aller fleste østfoldinger jeg har snakket med stemmer FrP.

Men hvor mange østfoldinger har du snakket med om hva de stemmer?

Østfold har fire byer i tillegg til småstedene, mange forskjellige mennesker bor der akkurat som resten av Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Men hvor mange østfoldinger har du snakket med om hva de stemmer?

I mitt yrke "småprater" jeg med mange forskjellige mennesker hver dag. Jeg påstår ikke at ALLE østfoldinger stemmer FrP, ettersom jeg jobber i kun én by, men det er oppsiktsvekkende mange etter min mening. Det morsomme er at FrP-velgerne her nede stemmer bra overens med de fordommene folk flest har mot østfoldingene.

Igjen; husk at dette er mitt synspunkt. Jeg er ingen østfolding, og fordommene mine har ikke blitt færre etter årene her nede.

Men de aller, aller fleste østfoldinger er ihvertfall hyggelige mennesker! Lisbeth og Nansy er gode eksempler på akkurat det. Lutter smil og glede. (Men det alene er ikke nok til å bli i fylket...)

Endret av EmmaW
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men de aller, aller fleste østfoldinger er ihvertfall hyggelige mennesker! Lisbeth og Nansy er gode eksempler på akkurat det. Lutter smil og glede. (Men det alene er ikke nok til å bli i fylket...)

Jeg blir glad bare jeg tenker på Lisbeth og Nansy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...