Gå til innhold

Hvorfor er er det så mange fra østfold området som

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Nå finnes det jo også folk med høy utdannelse og inntekt som er harry da. Man MÅ ikke være på trygd for å være harry.

Jeg håper for guds skyld du ikke assosierer å gå på trygd med å være harry?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå finnes det jo også folk med høy utdannelse og inntekt som er harry da. Man MÅ ikke være på trygd for å være harry.

Nei, det skjønner et hvert menneske som leser denne tråden at du også mener. For du ville jo aldri finne på å være sammen med et menneske på trygd.

Og tenk hvilke skandale det ville vært om fiffen skulle infiltrere seg med en møkkete østfolding i grilldress. Det kan faktisk hende han vil spenne ben på deg også, bare for å se hvordan du, overklassemennesket du er, ville reagere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært sammen med en østfolding og min oppfatning av folk dere nede er at de virkelig er harry.

Eksempler:

Mye råning

Partytelt på terrassen ansees som kult

Spiser harry mat

Harry klær

Mye hjemmebrenning

osv..

Er sikkert ikke alle der nede som er like ille, men en av grunnene til at det ble slutt med eksen min var at han var for harry :ler:

Kan vel egentlig legge til at det er harry på de fleste landsbygder, og at jeg som bor i oslo synes det blir harry med en gang man komme litt på utsiden av byen.

Hva i all verden er harry mat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Østfoldingene er lavest på rangstigen. De er uvørne, slabbete og dialekten får dem til å fremstå som dyr som forsøker å snakke.

Møøøøøøøøøøøøøø!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Østfoldingene er lavest på rangstigen. De er uvørne, slabbete og dialekten får dem til å fremstå som dyr som forsøker å snakke.

Møøøøøøøøøøøøøø!

Sagt av en som virkelig kan uttrykke seg intelligent. Bravo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Folk i Østfold ser ut som om de alle jobber doble skift på den lokale fabrikken - i smien. De ser ut som møkkete slubberter. Udannet og uhøflige er hva de er. Glad jeg ikke bor i fylket og må se de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk i Østfold ser ut som om de alle jobber doble skift på den lokale fabrikken - i smien. De ser ut som møkkete slubberter. Udannet og uhøflige er hva de er. Glad jeg ikke bor i fylket og må se de.

Hvilket fantastisk fylke bor du i da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice
Nei, det skjønner et hvert menneske som leser denne tråden at du også mener. For du ville jo aldri finne på å være sammen med et menneske på trygd.

Og tenk hvilke skandale det ville vært om fiffen skulle infiltrere seg med en møkkete østfolding i grilldress. Det kan faktisk hende han vil spenne ben på deg også, bare for å se hvordan du, overklassemennesket du er, ville reagere.

Jeg har spurt om dette tidligere, men har ikke fått en forklaring. Hva i all verden menes med grilldress? Hva slags klesplagg er det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har spurt om dette tidligere, men har ikke fått en forklaring. Hva i all verden menes med grilldress? Hva slags klesplagg er det?

"En grilldress er et todelt kostyme, jakke med glidelås og bukse, som er formet slik at alle som bruker en slik, ser mer eller mindre ut som de har maken kroppsfasong. Materialet er gjerne elastisk,glatt og blankt, og det er strikk i livet på buksa, samt rundt håndledd og ankler. Ser man på utvalget av slike, kan det virke som det er om å gjøre at det er brukt mest mulig glorete farger og mønstere.Samtidig er gjerne strikken i livet forsynt med ei snor i løpegangen. Denne er antagelig å betrakte som en "sikring" hvis brukeren skulle spise så mye grillmat at strikken ryker. Da kan denne snora med fordel anvendes for å holde buksa på plass."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice
"En grilldress er et todelt kostyme, jakke med glidelås og bukse, som er formet slik at alle som bruker en slik, ser mer eller mindre ut som de har maken kroppsfasong. Materialet er gjerne elastisk,glatt og blankt, og det er strikk i livet på buksa, samt rundt håndledd og ankler. Ser man på utvalget av slike, kan det virke som det er om å gjøre at det er brukt mest mulig glorete farger og mønstere.Samtidig er gjerne strikken i livet forsynt med ei snor i løpegangen. Denne er antagelig å betrakte som en "sikring" hvis brukeren skulle spise så mye grillmat at strikken ryker. Da kan denne snora med fordel anvendes for å holde buksa på plass."

Takk for svar :-). Dette kostymet virker som noe av det mest smakløse og særdeles lite flatterende man kan ha på seg, synes jeg. Med fare for å bli oppfattet som fra en annen planet, eller som en som ikke følger med, lurer jeg virkelig på om noen bruker det på alvor, for å si det sånn, eller om det er bare på tull, et slags kultplagg :ler: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :-). Dette kostymet virker som noe av det mest smakløse og særdeles lite flatterende man kan ha på seg, synes jeg. Med fare for å bli oppfattet som fra en annen planet, eller som en som ikke følger med, lurer jeg virkelig på om noen bruker det på alvor, for å si det sånn, eller om det er bare på tull, et slags kultplagg :ler: .

Hehe, nei det er faktisk folk som bruker det, det er særlig satt i assosiasjon med et kjærkomment antrekk på campingturer osv. Egentlig så er det vel bare en todelt joggedress i glatt stoff kort fortalt. Jeg minnes veldig godt at besteforeldrene mine valsa rundt i den såkallte grilldressen da vi var på campingtur på 80-tallet :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg født og oppvokst i Akershus og flyttet til Østfold som voksen og jeg kan med hånden på hjertet si at Østfoldinger ikke er annerledes enn de som bor i Akershus. De kan kle seg, de har utdannelse og jobb, de spiser da normal mat, de er høflige, kort sagt helt normale. Det finnes jo raringer her som alle andre steder i landet.

Nå tror jeg at denne gjesten som er så i mot Østfoldinger er én gjest med mange idiotiske kommentarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Stjernedryss
Hva i all verden er harry mat?

Det er vel ikke maten i seg selv som er harry, men mangelen på variasjon i kosten. Biff med bearnes er typisk harrymat :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernedryss

Det å være harry har da ingenting med inntekt å gjøre. Man kan lett være harry selv med høy inntekt. Mange snobbete ting er jo harry, som f.eks limosinkjøring. Sigarføring i seg selv er jo harry :ler:

Det er å være harry trenger ikke engang å være negativt, men en ting er sikkert: Østfoldinger er og blir harry (på godt og vondt). Men nei, jeg har ingenting i mot østfoldinger. Jeg ser ikke ned på dem eller noe som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må si det er imponerende at dere kjenner så mange mennesker, alle i Østfold! Håper dere slipper å kjøpe julegaver til alle sammen.

Snakk om å ta alle over en kam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...