Gå til innhold

Tampongproblem!

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_sol_*
Skrevet

Jeg vet at størrelsene finnes,men om de finnes i Norge var en annen ting ><

Jeg har nemlig aldri sett dem. Finner jeg dem ikke får jeg bare kaste meg over ob mini-ene på ny igjen :gjeiper: Jeg hadde blitt så ufattelig glad hvis det snart funker :fnise: (det skal ikke så mye til for å glede meg...)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det vanligste i Norge er gul og grønn (regular og super). De gule er ganske små, og med innføringshylsen er det ganske lett å få dem på plass. Hvis du ikke finner dem, se i butikker som har litt mer utvalg (Ultra etc.).

Kan ikke huske å ha sett mini i Norge.

Skjønner godt at du er frustrert, det er noe herk å ikke kunne bruke tampong. Har som sagt aldri fått til vanlig tamponger selv.... Men Tampax fungerer supert.

Gjest Gjest_sol_*
Skrevet

Jeg bor på en plass hvor man må dra langt for å finne butikker lignendes ultra! Man har rema,rimi og spar :fnise:

Men hvis de normal kanskje virker skal jeg iallefall gi dem en sjanse. Bind er noe griseri, sånn egentlig!

Skrevet
Når du har den klar så sett pekefingeren på tuppen av tampongen når du har den foran hullet,trykk da rett inn og når litt er inne så skyver du den liksom bakover mot fua,og da burden den gli rett på plass.

Mulig jeg er dum, men hva er fua?

Du må åpne åpningen med en finger først, så må du føre den inn langs fingeren. Det er så å si umulig å bare dytte inn en tampong renn inn i hullet.

Nei, det er da slett ikke umulig? Hadde også noen vanskeligheter i starten med å få den inn, for ikke å snakke om ut :gjeiper: Men det går seg jo til.

Gjest Gjest_sol_*
Skrevet
Nei, det er da slett ikke umulig? Hadde også noen vanskeligheter i starten med å få den inn, for ikke å snakke om ut :gjeiper: Men det går seg jo til.

Hysj, jeg vil jo helst ikke vite at det kan være like trøblete å få driten ut igjen da :sjenert:

Skrevet
Hysj, jeg vil jo helst ikke vite at det kan være like trøblete å få driten ut igjen da :sjenert:

Den utvider seg jo en god del før den skal ut igjen. Like greit å være klar over det på forhånd ;)

På den annen side blir den jo glatt og slimete og glir lettere enn når den er tørr. Beklager ekle detaljer, men dette blir jo ikke noe delikat emne uansett hvordan man snur og vender på det. Og bedre å holde gørra inne enn å slippe alt ut i et bind :gjeiper:

Gjest Gjest_sol_*
Skrevet
Den utvider seg jo en god del før den skal ut igjen. Like greit å være klar over det på forhånd ;)

På den annen side blir den jo glatt og slimete og glir lettere enn når den er tørr. Beklager ekle detaljer, men dette blir jo ikke noe delikat emne uansett hvordan man snur og vender på det. Og bedre å holde gørra inne enn å slippe alt ut i et bind :gjeiper:

Haha, joda, det er sant. Hjelpes, i tillegg blør jeg masse :kjefte:

Jeg tør nesten ikke ha mensen neste gang nå :sjenert:

(men jeg har utsatt og utsatt i et halvt år, så nå burde jeg ha det :tristbla: )

Skrevet

Jeg har kjøpt mini (rosa) i norge, men husker ikke hvor det var.

Gjest Gjest_sol_*
Skrevet

Fant mini-størrelsen på en Ica-butikk, men kjøpte både den og mini-størrelsen på ob-tamponger. NÅ skal det funke! :gjeiper:

Skrevet

Lykke til, du får gi oppdatering :P

Gjest Gjest_sol_*
Skrevet

Ja, ikke sant :gjeiper:

Har fått det for meg at i og med at det er innføringshylse på tampax, så kan jeg "øve" meg på å få den til iallefall. For det er der problemet ligger hos meg, jeg blir så innmarri anspent at kroppen "lukker" igjen, hvis du skjønner?

Høres jo helt gal ut jeg.. :fnise:

Skrevet
Ja, ikke sant :gjeiper:

Har fått det for meg at i og med at det er innføringshylse på tampax, så kan jeg "øve" meg på å få den til iallefall. For det er der problemet ligger hos meg, jeg blir så innmarri anspent at kroppen "lukker" igjen, hvis du skjønner?

Høres jo helt gal ut jeg.. :fnise:

Tror ikke du er så veldig gal :). Men det er det som er så genialt med Tampax, man trenger nesten ikke å putte den inn. Man må bare få innføringshylsen såvidt innenfor åpningen :), så gjør hylsen resten. Du kan jo smøre på glidekrem eller en mild fuktighetskrem på innføringshylsen også.

• 2 uker senere...
Gjest Gjest_sol_*
Skrevet

Tampax funket supert!

Endte opp med regular, for mini ble for liten, men bortsett fra det :D

Skrevet

Så bra da! Tampax er genialt for oss som ikke har anatomi til å håndtere vanlige tamponger :fnise:.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...