Gjest Gjest_sol_* Skrevet 26. desember 2008 #1 Skrevet 26. desember 2008 Jeg har prøvd å bruke tamponger, men det er ei stund siden forrige gang jeg faktisk gadd å prøve. Det er faktisk et par år siden jeg virkelig gikk inn for å få det til-hvor det ikke fungerte. Jeg vet hvor den hersens tampongen skal, men den vil ikke inn og jeg vet jo hvorfor den ikke vil. Jeg får på en måte kroppen til å gjøre slik at alt gjør j***** vondt når jeg prøver på å få en tampong til. Jeg vet jeg skal slappe av og alt det, men det fungerer ikke fordi om. Tidligere fikk jeg bare beskjed om å utforske meg selv først, så fikk jeg det til etterhvert, men det er bullshit når det gjelder meg. Jeg vet ikke hva det er jeg gjør, men jeg får lyst til å gråte hvis jeg prøver å få en fing inni meg Når andre gjør det på meg er det ikke vondt... Så ja, spørsmålet mitt går vel ut på å se om dere har noen tips til hva jeg skal gjøre? Det begynner å bli mektig slitsomt.
hufsa! Skrevet 26. desember 2008 #2 Skrevet 26. desember 2008 Hmm.ja hva kan jeg si.Når du har den klar så sett pekefingeren på tuppen av tampongen når du har den foran hullet,trykk da rett inn og når litt er inne så skyver du den liksom bakover mot fua,og da burden den gli rett på plass.Så stur du inn til du ikke kommer lengre.Du vil merke om den er på plass når du beveger deg eller sitter nede.Du kan jo fukte den med litt vann om du føler den glir tregt inn..Men det må jo bare være så den ikke utvider seg.Lykke til
yoga Skrevet 26. desember 2008 #3 Skrevet 26. desember 2008 Hvis du ikke allerede gjør det, så prøv med den minste tampongen først. Feks. den gule til ob
Gjest Gjest_sol_* Skrevet 26. desember 2008 #4 Skrevet 26. desember 2008 Altså, jeg får ikke inn en fing! Får kanskje tuppen inn og så gjør det så sinnsykt vondt, så ja..... jeg får ikke tampong noe lengre inn av akkuratt den samme grunnen!
Gjest Stjernedryss Skrevet 26. desember 2008 #5 Skrevet 26. desember 2008 Du må åpne åpningen med en finger først, så må du føre den inn langs fingeren. Det er så å si umulig å bare dytte inn en tampong renn inn i hullet.
Gjest Gjest_sol_* Skrevet 26. desember 2008 #6 Skrevet 26. desember 2008 Jeg får jo ikke inn noen fing Ja, ok, jeg er tydeligvis veldig unormal...har begynt å forstå dette Men det gjør faktisk veldig vondt- jeg har forstått at jeg er veeldig trang, men liksom, folk bruker nå tampong til tross for det ?
yoga Skrevet 26. desember 2008 #7 Skrevet 26. desember 2008 Å få inn en tampong mens du står er for eksempel håpløst, så jeg regner med at du sitter på huk når du prøver? Og jeg vil tro at siden det ikke gjør vondt når du blir fingra, så er det nok ikke et håpløst prosjekt, men du spenner nok muskulaturen din veldig..
Gjest Gjest_sol_* Skrevet 26. desember 2008 #8 Skrevet 26. desember 2008 Neida, jeg står ikke! Så mye har jeg forstått at man ikke skal gjøre :gjeiper: Men jeg føler på en måte at det blir litt for grisete til at jeg bare kan stå på huk på gulvet, så går det ikke greit hvis man sitter på doen?
Gjest Gjest Skrevet 26. desember 2008 #10 Skrevet 26. desember 2008 Joda, det aller beste faktisk, er å sitte på doen. Med bena litt spredd, og ikke helt. Som Hufsa sier, skal du skyve den opp og litt bakover helt til det stopper. Har du prøvd med den minste ob'en? Du kan jo faktisk smøre deg med litt glidemiddel eller lignende først, da går det jo kanskje litt bedre.
fuerza Skrevet 26. desember 2008 #11 Skrevet 26. desember 2008 prøv tampax. eneste som funka for meg. den har en glatt innføringshylse.
ehu Skrevet 26. desember 2008 #12 Skrevet 26. desember 2008 Tampax var den eneste jeg også klarte å få inn i begynnelsen. Prøv den minste først. Der også kan du bruke litt glidekrem på kanten for at den skal gli lettere inn.... Når du først har fått det til så vil det gå lettere etterhvert.
lille katt Skrevet 26. desember 2008 #13 Skrevet 26. desember 2008 Jeg lurer også på om du har prøvd Tampax? Det var det eneste jeg fikk til i begynnelsen, og jeg har rett og slett aldri vent meg til andre tamponger, fordi jeg foretrekker Tampax. Synes det er styrete og vanskelig og egentlig litt uhygienisk å dytte inn vanlige tamponger. Synes heller aldri de blir plassert "riktig", og jeg kjenner at de er der. Og jeg har brukt tamponger i årevis og har også født barn, så anatomien burde absolutt tillate vanlige tamponger. De minste (gule) til Tampax kan være verdt et forsøk. En fin stilling er å stå med en fot på dolokket.
Ethereal Skrevet 26. desember 2008 #14 Skrevet 26. desember 2008 Prøv med den minste til OB. Også kan det hjelpe å ligge mens du setter den inn. Det funka hvertfall for meg de første gangene, og jeg syns det er mye mer behagelig å ligge enn å sitte mens jeg tar den inn. Hvor er det vondt når du sier at det gjør vondt? Er det helt i begynnelsel av skjeden liksom? Når du skal pressen den inn? Jeg hadde hvertfall det først. Var forferdelig vondt å skulle ta inn en tampong, men det hjelp etterhvert som jeg hadde sex. Var vondt å bli fingra også, og jeg trodde at det var fordi jeg var veldig trang. Er ikke godt å si hva grunnen var, men det gikk hvertfall over. Uansett, hvis du har samme problem som meg så må du nesten bare presse på. Det blir bedre etterhvert
venus_ Skrevet 26. desember 2008 #15 Skrevet 26. desember 2008 Jeg fikk aldri inn en tampong når jeg var jomfru. Men prøv å legg deg på senga, pyst dypt inn og når du puster ut igjen dytter du den inn.
Cata Skrevet 26. desember 2008 #16 Skrevet 26. desember 2008 Jeg lurer også på om du har prøvd Tampax? Det var det eneste jeg fikk til i begynnelsen, og jeg har rett og slett aldri vent meg til andre tamponger, fordi jeg foretrekker Tampax. Signerer denne. Har null problem med Tampax, men selv minste OB har jeg aldri greid å plassere rett. Den innføringshylsen hjelper mye.
Gjest Gjest_sol_* Skrevet 26. desember 2008 #17 Skrevet 26. desember 2008 Er du jomfru? Jeg fikk aldri inn en tampong når jeg var jomfru. Men prøv å legg deg på senga, pyst dypt inn og når du puster ut igjen dytter du den inn. Vel, jeg kan kanskje kvalifiseres som jomfru med tanke på at jeg aldri har hatt sex med gutter, men med jenter.
Gjest Gjest_sol_* Skrevet 26. desember 2008 #18 Skrevet 26. desember 2008 Men finnes Tampax i flere størrelser? Jeg har kun sett en størrelse i butikkene nemlig...mens ob har flere forskjellige.
fuerza Skrevet 26. desember 2008 #19 Skrevet 26. desember 2008 Det finnes iallefall i mini og regular
Cata Skrevet 26. desember 2008 #20 Skrevet 26. desember 2008 Men finnes Tampax i flere størrelser? Jeg har kun sett en størrelse i butikkene nemlig...mens ob har flere forskjellige. Ja, jeg har nå sett 2 størrelser i allfall. Gul, som er regular og grønn som er noe større. Mener også jeg har sett "mini", men tror kanskje det var utenlands :klø: ? *google litt* Jepp, de finnes i flere størrelser ja, se bare her.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå