Gå til innhold

Hvordan har din singeljul vært?

Gjest Stjernedryss

Anbefalte innlegg

Nei, jeg vet ingenting om hva du har prøvd eller ikke, men jeg vet at ting uansett ikke blir mirakuløst bedre av å sitte hjemme og klage... Man har ikke nødvendigvis skyld i den situasjonen man er i, men man har selv et ansvar for hvordan man håndterer det og hvilken innstilling man har til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Stjernedryss
Nei, jeg vet ingenting om hva du har prøvd eller ikke, men jeg vet at ting uansett ikke blir mirakuløst bedre av å sitte hjemme og klage... Man har ikke nødvendigvis skyld i den situasjonen man er i, men man har selv et ansvar for hvordan man håndterer det og hvilken innstilling man har til det.

Beklager, jeg ble visst litt hissig. Det du kaller for klaging er for meg å får tømt tankene litt. Jeg kunne stengt alt inni meg også, men velger heller å få det ut her, så jeg heller kan bruke de positive sidene mine når jeg er ute og sammen med venner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en deilig jul så langt. Har hatt noen dager hos lillesøster, svoger og to tenåringer. Har bare hvilt, spist god mat og snakket med noen av dem som betyr mest for meg. Nå i romjula koser jeg meg hjemme alene. Vurderte å invitere en kamerat på en kopp te i kveld, men fant ut at det var for fristende å bare være alene.

Nyttårsaften skal jeg tilbake til lillesøster og familien. Og da kommer også minstesøster med mann og barn dit. Og jeg gleder meg.

Har vært singel i et drøyt år nå. Og kjenner at jeg blir mer og mer glad i å være alene. Det er utrolig godt å kunne styre dagen min selv. Kunne legge meg når jeg vil, stå opp når jeg vil, spise det jeg vil når jeg vil det selv. Ja, jeg passer godt til å være egoistisk kjenner jeg. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_ida_*

Jeg burde vel ikke svare her, for denne jula har jeg faktisk hatt kjæreste.

Men, til poenget.. jeg har feiret den akkurat slik jeg alltid har gjort som singel: med familien. Jeg har sovet på mitt gamle pikerom, feiret julaften med mamma og pappa og lillebror, spist koldtbord hos farmor på 1. juledag og gått ut på byen med gamle venner og bekjente 2. og 3. dag. Kost meg en del og kjedet meg en del, som vanlig i jula.

Har forresten forsøkt nyttårsaften alene en gang, det var ganske deprimerende skal jeg si dere! Jeg har heller aldri vært spesielt glad i den dagen, og trodde jeg klarte meg fin-fint uten feiring. Men når jeg satt der inne alene og "koste meg" og hørte på all festingen utenfor så følte jeg meg plutselig veldig ensom. Jeg har ikke tenkt på det før, men det er faktisk noe litt spesielt med å gi en god klem til nære venner og takke for det gamle og ønske dem vel i det nye året.

Og det typiske er jo at mobilnettet er overbelastet og den kvelden, og panikken min pga manglende sosial kontakt ble jo ikke akkurat mindre av 0 sms-er og ingen som ringte (pappa teller ikke). Heldigvis tikket godt nyttår-meldingene inn dagen etterpå slik at jeg ikke følte meg helt alene i verden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, jeg ble visst litt hissig. Det du kaller for klaging er for meg å får tømt tankene litt. Jeg kunne stengt alt inni meg også, men velger heller å få det ut her, så jeg heller kan bruke de positive sidene mine når jeg er ute og sammen med venner.

og fordi du tømmer deg her, er det rimelig vanskelig for oss å se annet en den som er negativ og nekter for at det er mulig å gjøre noe annet en å sitte hjemme og kjede deg. For det er jo det eneste vi hører her, siden du sparer det positive til det du faktisk GJØR i hverdagen. ;)

selvsagt kan man ikke noe for den tiden man ikke klarer å være ute blant folk pga psyke, men du ER jo ute blant folk, virker det som nå. Da gjør du jo akkurat det vi snakker om da, skaper en så god hverdag for deg selv som det er mulig. Du tar ett valg, selv om du kanskje ikke ALLTID kan velge.

jeg kan heller ikke alltid velge, grunnet psyke. Stort sett kan jeg velge å ha en aktiv hverdag med folk jeg liker og med ting jeg liker å gjøre, så alle de dagene jeg KAN velge, velger jeg. De dagene jeg ikke kan velge, de dagene jeg ikke takler å være ute blant folk, må jeg pent la være.

Til tross for psyke som gjør sitt beste for å ødelegge, så tror jeg altså likevel at man kan ta valg. Og jeg tror også at veldig mange andre har det valget, selv om det ikke alltid føles slik. Det er mange som ikke sliter med psyke, men som likevel sitter hjemme mange kvelder og kjeder seg, spesiellt som single. Og de klager over hvor kjedelig ting er, det gidder jeg høre lite på kjenner jeg. Nettop pga psykisk syke og nok problemer, så VET jeg at man har valg, at dersom man er i stand til det, så får man pent velge å gjøre noe man synes er interessant, istedenfor å sitte å klage over at liver er så kjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernedryss

Jeg har ikke noe problemer med å være ute blant folk da, problemet er at jeg ikke har noen å gå ut med. Jeg takler alltid å være ute blandt folk, men har ingen å gå ut med, og sliter med å takle å være alene hjemme til en hver tid. Det er ikke så ofte jeg møter venner til vanlig heller, men på hverdager er jeg i hvertfall på jobb hver dag, så da får jeg en viss stimuli uansett. I ferier føles hverdagene meningsløse og kjedelige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke noe problemer med å være ute blant folk da, problemet er at jeg ikke har noen å gå ut med. Jeg takler alltid å være ute blandt folk, men har ingen å gå ut med, og sliter med å takle å være alene hjemme til en hver tid. Det er ikke så ofte jeg møter venner til vanlig heller, men på hverdager er jeg i hvertfall på jobb hver dag, så da får jeg en viss stimuli uansett. I ferier føles hverdagene meningsløse og kjedelige.

Enig her! Hvis jeg har ferie og ikke skal noe spesielt, så blir jeg fort rastløs og kjeder meg. Mange som er borte nå i ferien, så da har det ikke vært mye å finne på. Da er det litt godt å kunne bruke tiden sammen med familien. Jeg liker heller ikke å være for mye alene hjemme. Bedre å komme seg ut blant folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...