Gå til innhold

Norske menn ser ut som små gutter

Gjest Gjest_Lotta_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_meg_*
Se for deg bleke, tynne norske "menn" som liker å spille amatør soccers/fotball - versus veltrente, solbrune, maskuline, høye, mer muskuløse amerikanere som sverger til rugby.

Ah, for en forskjell!

Takke meg til amerikanerne! Skikkelige menn.

Hvorfor er det bare tynne, bleke, tafatte "menn" i Norge som ser ut som små gutter? Er det noe med klimaet, geografien, topografien, historien, fjell og dalom, dårlige norske gener eller hva?!

Slik ser en gjennomsnittlig amerikansk mann ut:

http://www.telegraph.co.uk/telegraph/multi...07-_647340a.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kresne? Nei!

Dårlig smak? Ja!

Når en transvestitt som David Beckham kan bli fremstilt som et ideal, da er det på tide å vinke takk og farvel til vestlige damer! Russia here I come!

Stikk til Russland med deg, du tåler ikke noe motstand.

Ta med deg din 6-årige universitetsutdanning og gi opp her i Norge du. Vinnerne gir seg ikke, taperne gir opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amerikanere sier VI ser ut som små gutter? Enda vi gjennomsnittlig er noen cm høyere? Det eneste som er svært på disse amerikanerne er egoet... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta med deg din 6-årige universitetsutdanning og gi opp her i Norge du. Vinnerne gir seg ikke, taperne gir opp.

Så dersom jeg ikke finner meg i norske feministers gneldring og gnåling, men forlanger noe bedre, så "taper" jeg? Dersom jeg får meg en smellvakker, snill og grei kone på 22 år fra Russland som er grei å ha med å gjøre, da har jeg altså lidd et form for nederlag? He he....artig måte å se det på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minte meg om en boksefilm elns.. anyway, slapp av litt grumpy ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette var en merkelig generaliseringstråd. Ikke nok med at nordmenn er blandt de aller høyeste i verden, men amerikanere er jo så sammensatt og vanskelig folkeslag å generalisere. Selv om vi kan si noe om både vekten og høyden (hhv tyngre og lavere enn nordmenn) så finnes det ikke typiske amerikanske trekk slik f.eks folk fra balkan har. Nei, her er det nok trådstarters fantasi om en kjekk quarterback som utgjør forskjellen.

En ting skal dog trådstarter ha rett i, vi er nok ganske bleke. Det er ganske lett å forstå årsaken til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress

Tja, eg har lagt merke til det same, men meir i retning av at nordmenn (båe kjønn) ser mykje yngre ut enn til dømes britar (eg har vore veldig mykje i Storbritannia). Det er faktisk bra slåande. Men eg synest då det er fint at nordmenn ser yngre ut, er ikkje noko stas å sjå ut som ein er 40 når ein er 30, vel? Og nordmenna er større (høgare) også. Amerikanarar har eg ikkje sett nok av, eigentleg, anna enn dei ein ser på film, men det blir jo ikkje heilt representativt, så dei kan eg ikkje seie noko om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se for deg bleke, tynne norske "menn" som liker å spille amatør soccers/fotball - versus veltrente, solbrune, maskuline, høye, mer muskuløse amerikanere som sverger til rugby.

Ah, for en forskjell!

Joda, men gi dem en smak på norsk klima også er alt jævlig med en gang, mens de norske gutta har på seg mindre klær enn dem og lurer på hva de holder på med. :gjeiper:

Synes ikke det er noe særlig "mann" å være solbrun og muskuløs nei. For meg så er det mer maskulint å være hardfør og pragmatisk, i stedet for småfeminin og å ha på seg mange kilo muskler som man aldri får bruk for.

Amerikanere er forresten i gjennomsnitt 4 cm lavere enn nordmenn, når det gjelder gutter på ca. 20 år i allfall.

Endret av Thrusthamster
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Norske menner da ikke tynne? Jeg synes det er mange flere tynne og små menn i andre land... Lave, spinkle menn med dårlige tenner og som ikke bruker deo og vasker klærne sine... Uhh... :-P

Det er helt greit at du foretrekker amerikanske menn fremfor norske - men må du snakke så nedlatende om norske menn? Tror du at de blir mindre tafatte da?

Selv foretrekker jeg svenske menn... *sikle*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv foretrekker jeg svenske menn... *sikle*

Foretrekker du svenske menn?!?!! De har da bare ALT for store tenner, hele gjengen :fnise::ironi:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Kim_*

Ah, for en forskjell!

Hvorfor er det bare tynne, bleke, tafatte "menn" i Norge som ser ut som små gutter? Er det noe med klimaet, geografien, topografien, historien, fjell og dalom, dårlige norske gener eller hva?!

For en hærlig generalisering. Kan det være noe med det ekstremt ovefladiske og kroppsfikserte synet som f.eks Hollywood forfekter?

Hvor mye mann du er har da ingenting med størelsen på biceps.

Grow up will ya!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kresne? Nei!

Dårlig smak? Ja!

Når en transvestitt som David Beckham kan bli fremstilt som et ideal, da er det på tide å vinke takk og farvel til vestlige damer! Russia here I come!

Er virkelig David Beckham et ideal her i Norge? Jeg har aldri likt fyren.

Og så synes jeg konklusjonen din er litt tynn, du har masse muskler og 6 års universitetsutdannelse, derfor burde alle damer like deg? De fleste damer er gjerne litt mer nyansert enn som så. Selv om du synes selv at de tingene burde trekke i veldig positiv retning hjelper det ikke særlig om du f.eks likevel er stygg, slem, kjedelig og/eller kjip.

Jeg kjenner forøvrig mange menn med muskler og/eller hjerne som har dame. Merkelig nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cybergirl

foretrekker staute norske villmenn framfor feite amerikanere som spiser 10 hamburgere til frokost. er iallefall det jeg har sett på tv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Amerikanerne, og mange andre for den del, ligger tiår etter oss hva gjelder kjønnsrollemønster. Amerikanske kvinner foretrekker nok mer tradisjonelle maskuline verdier enn vi gjør i Norge. Velg sjæl.

Når det er sagt så finnes det statistikk som kan fortelle amerikanerne er både tjukkere og lavere enn oss, men det var kanskje ikke gjennomsnittsmannen du hadde i tankene?

http://www.lrz-muenchen.de/~u5152ak/webser...press/hoyde.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyskerne er visst de stauteste! Wow, kjekke tyskermenn.

Norge ligger nede sammen med lave asiatere...

Amerikanske studs/hunks som er studenter og skikkelig rugbyspilere kan være høye og veltrente. Ikke Simpsons eller gjennomsnittsmannen som griller pølser, men finnes jo andre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Kari_*
Amerikanere er forresten i gjennomsnitt 4 cm lavere enn nordmenn, når det gjelder gutter på ca. 20 år i allfall.

Tja, det er vel ikke centimetere i høyde som er utslagsgivende, men centimetere i lengde.. Der ja.

Forresten er det ikke mange norske menn som er såkalt "hardføre og pragmatiske", selv om Nansen og Amundsen nok er et ideal. Og forblir et ideal. "Mutte og trauste" er vel en langt mer treffende beskrivelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...