Gjest Gjest Skrevet 24. desember 2008 #21 Del Skrevet 24. desember 2008 Alltid klokken 19. Synes klokken 17 er veldig tidlig, men det er jo fordi jeg er vant til klokken 19 selv. Skjønte ikke greia med søstra. Legger hun seg klokken 21 hver dag liksom? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. desember 2008 #22 Del Skrevet 24. desember 2008 Jeg hadde aldri i verden klar å legge meg kl 2100, men så er jeg natterangler og vant til å legge meg sent. Jeg skal ikke nevne klokkeslett. Kl 2100, da holder vi fortsatt på med julegaveåpning. Det tar alltid tid. I tillegg er det koselig. Hadde forstått det mer hvis det var snakk om en yngre person, men hun er jo 19 år. Hmm. Håper uansett at du får en fin kveld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gyda Skrevet 24. desember 2008 #23 Del Skrevet 24. desember 2008 Vi spiser også i 5-tida - og vi har små barn. 4-åringen klarer godt å vente med å pakke opp til etter middag, og får tid til å leke litt med lekene - og så står han heller tidlig opp i morgen og leker videre Så hvis en på 4 år klarer det - så klarer en på 19 det også. Er vel heller snakk om å markere seg og sette dagsorden for alle de andre. Legge seg kl 9 - ja sikkert... ha ha ha sier jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raptuza Skrevet 24. desember 2008 #24 Del Skrevet 24. desember 2008 Eg er vand med å eta julemiddag i sjutida på kvelden. Min mann frå ein annan landsdel er vand til kl.fem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke innl Skrevet 24. desember 2008 #25 Del Skrevet 24. desember 2008 Vi spiser i 16-tida hjemme hos oss. Har jeg feiret hos andre (svigers), så spiser vi litt senere. Akkurat tidspunktet for middagen betyr i grunnen lite for meg, jeg har aldri brydd meg om slikt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. desember 2008 #26 Del Skrevet 24. desember 2008 Aldri hørt om at jula ringes inn kl.17. Hvorfor det? Og hvor gjøres dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alison Skrevet 24. desember 2008 #27 Del Skrevet 24. desember 2008 Aldri hørt om at jula ringes inn kl.17. Hvorfor det? Og hvor gjøres dette? Det er kl. 17 julefeiringen offisielt starter. Du kan høre kirkeklokkene ringen julen inn kl 17. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
susanne_89 Skrevet 24. desember 2008 Forfatter #28 Del Skrevet 24. desember 2008 Framleis tusen takk for alle svar!! Kvelden gjekk greit, men nå vi var ferdig med middag og gaveopning var klokka mellom 6 og halv 7.. Då sitte eg då hos svigers med sambo og familie og veit at heime hos mine foreldre er dei ikkje eingang begynt å ete middag.. Eg syns det e litt kjipt, ikveld hadde eg faktisk lyst å vere hos foreldra mine.. Kjenne det at eg savna det litt... Når vi skulle ete middag atpåtil skulle vi sitte ved salongbordet i sofaen og ete, for å sjå på tv fordi bestemora til sambo e vand med det... Det er no vanleg å sitte ved spisestuebordet.... Syns ikkje denne kvelden var så kjekk som eg hadde håpa på... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Moonshadow Skrevet 24. desember 2008 #29 Del Skrevet 24. desember 2008 Skjønner deg utrolig godt. Selv om man er vant til og se tv når man spiser så trenger man strengt talt ikke det på julaften?! Hørtes ikke ut som de gjør så mye for å markere julaften, de gjør vel heller sånn som alle andre dager`? Det er jo dumt da syns jeg, da blir ikke dagen noe spessiel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. desember 2008 #30 Del Skrevet 25. desember 2008 Hørtes ikke ut som at de gjorde så mye ut av det, nei. Litt trist, siden det er det du ønsker og er vant til selv. Vi var ikke ferdig med å åpne julegaver før midnatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KjederSeg Skrevet 25. desember 2008 #31 Del Skrevet 25. desember 2008 Vi spiser når maten er ferdig. Ok det er vanligvis rundt 16. Å spise middag ved et salnogbord er knotete, greit nok om det er pizza eller noe men julemiddagen?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nanya Skrevet 25. desember 2008 #32 Del Skrevet 25. desember 2008 Huff, får litt vondt av deg jeg, TS. Det er jo ikke sånn julaften skal være... Er du virkelig nødt til å feire jul med samboer sin familie, du er jo så ung foreløpig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 27. desember 2008 #33 Del Skrevet 27. desember 2008 Hei! Som de sikkert forstår treng eg eit svar på overskrifta mi.. Annakvart år sidan vi blei ilag har i feira jula hos mine foreldre og hos hans foreldre, med unntak av ifjor pga omstendighetene i min familie.. Men det eg lurer på er: kva klokkeslett sånn ca et de middag (pinnekjøt/svineribbe/kalkun)? I år skal vi feire hos foreldra/mora hans.. Pågrunn av lillesøstra til sambo som er like gammal som meg (19 år) skal vi ete middag kl 3 på ettermiddagen og deretter opne gåver.. Eg synest det er grusomt tidleg med tanke på at eg er vant til å ete i 7-8 tida på kvelden, hos familien min. Men eg forstår ikkje kvifor vi skal ete så tidleg!! Nokon som har nokre protestar? Eg blir liksom litt oppgitt over dette.... Julen starter kl 17. Aldri spist før kl 18. ikke når unger var små heller. Det blir sen kvld, så ungene fikk seg en lur på dagen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Netten Skrevet 28. desember 2008 #34 Del Skrevet 28. desember 2008 Framleis tusen takk for alle svar!! Kvelden gjekk greit, men nå vi var ferdig med middag og gaveopning var klokka mellom 6 og halv 7.. Då sitte eg då hos svigers med sambo og familie og veit at heime hos mine foreldre er dei ikkje eingang begynt å ete middag.. Eg syns det e litt kjipt, ikveld hadde eg faktisk lyst å vere hos foreldra mine.. Kjenne det at eg savna det litt... Når vi skulle ete middag atpåtil skulle vi sitte ved salongbordet i sofaen og ete, for å sjå på tv fordi bestemora til sambo e vand med det... Det er no vanleg å sitte ved spisestuebordet.... Syns ikkje denne kvelden var så kjekk som eg hadde håpa på... Oisann! Det hørtes veldig spesielt ut... Jeg skjønner godt at du er litt skuffet, man sitter vel ikke og ser på tv og spiser ved salongbordet på julaften?? Vi spiser alltid rundt kl. 17, også i år, og var vel ferdig med gaveåpning i 23-tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lim Skrevet 28. desember 2008 #35 Del Skrevet 28. desember 2008 Vi spiser i 5-6-tiden, så begynner man å pakke opp gavene, og når man har plass til dessert finner man frem kaffekoppene og dekker salongbordet til dessert midt i gavehaugen. Jeg har vært eneste unge i vår jul, men vi har alltid spist på ca samme tidspunkt, og jeg har gjort så godt jeg kan for å trekke ut gaveåpningen i det lengste - jeg, tante og mine foreldre har fint klart å bruke 5-6 timer på å åpne gaver, fordi jeg elsker å åpne pakker og ønsker at kvelden skal vare så lenge som mulig (de voksne har såklart også syntes det var gøy, ellers hadde jeg jo ikke fått lov å trekke det ut så mye). Slik har det vært fra jeg var liten, greit at småunger og gamle folk gjerne legger seg tidlig, men man gjør jo unntak på julaften - det er jo noe av det som gjør kvelden spesiell! Blir det samme med nyttårsaften, man ber da ikke om at nyttårsaften flyttes til kl. 15.00 for at noen er vant til å legge seg tidlig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 29. desember 2008 #36 Del Skrevet 29. desember 2008 Unnskyld meg, men forskjellige familier har forskjellige tradisjoner. Slutt å rakke ned på svigerfamilien din sine tradisjoner, TS, det har du virkelig ikke noe med. Hvis du syns det er så jævlig, så får du være hos dine egne foreldre hvert år, da, vet du. Middag kl. 3 på julaften? Hvorfor ikke dersom det er det man er vant til? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå