Gå til innhold

Drapsmann gikk fri i 4 mnd.


Gjest Gjest_Trådstarter_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_*luna*_*
Med engang de etterlyste han etter 4 mnd så fant de han.

Hadde de etterlyst han med engang eller tatt han inn med engang hade de tatt han der og da!

En-to-tre kanskje ikke, men de hadde tatt han tvert på tallet 2 om de ville eller skal vi si gadd!

Politiet burde gjort en grundigere etterforskning. Det kan virke som om noen ikke har gjort jobben sin bra nok.

Politiet burde også vurdert om noen av jentas venner eller familie var i fare. De burde kanskje advart noen? Evt. vurdert om noen burde fått voldsalarm inntil saken var oppklart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_*luna*_*
Rart at obduksjonsfolket ikke fant ut at jenta var kvalt,Hvordan er det mulig?

Det er skremmende at de ikke fant ut noe. Jeg gjør meg noen tanker om andre uforklarlige dødsfall også kan skyldes kriminelle handlinger.

Det er mange måter å kvele på og alle måter gir ikke fysiske merker. Et symptom på kvelnig kan være blødninger i øyet. Men det trenger nok ikke være et symptom. Det er sikkert ikke lett for patologene heller. Det er ikke alltid de finner dødsårsaken selv om de gjør grundige undersøkelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Håper" bare at det faktisk er et drap, og ikke en falsk tilståelse fra en meget syk mann. Denne saken er jævlig nok om ikke noen skal ende opp uskyldig dømt i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_*luna*_*
"Håper" bare at det faktisk er et drap, og ikke en falsk tilståelse fra en meget syk mann. Denne saken er jævlig nok om ikke noen skal ende opp uskyldig dømt i tillegg.

Alt tyder på at han har drept henne. Han har brutt seg inn i leiligheten hennes før. Han har oppført seg truende i tiden før hun døde. Hans DNA ble funnet på henne. Han har tilstått overfor politi.

Endret av Mette
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet. Har lest det jeg har funnet av avisartikler de siste dagene...

Men det er uansett merkelig at det ikke er tegn til kamp, og at det såvidt jeg har forstått fra avisene ikke var klar mistanke om drap før tilståelsen. For DNA finnes i såmangt, og hår ol kan så vidt jeg vet bli liggende lenge.

Får bare vente og se hva som kommer frem.

Endret av mrs_bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fatter det heller ikke.

Og at de til og med nå ikke sier det var spor etter vold er for meg uforståelig.

Synes også det er rart at det ikke finnes noen tegn på volden, men vi må også innse at vi her ute, ikke har sett henne, det har de som utførte obduksjonen. Og de er også utdannet til å se mye vi ikke ville sett, og likevel har de altså ikke sett noe på henne som kan gi klare tegn til at hun ble drept.

Det må da tilsi at det er mulig å kvele noen uten at det gir synlige merker, så det blir litt ille om vi også skal begynne å si at alle som jobbet med Lena-saken, ikke gjorde en god nok jobb.

Det jeg håper på, er at siden det ikke finnes tegn til vold, så kanskje hun ikke har lidd altfor mye. Det er viktig at han nå er tatt, og at sannheten kommer frem, men ang hva som har skjedd, håper jeg bare at hun har lidd så lite som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gret nok at innlgget mitt kanskje burde redigeres, det husker jeg rett og slett ikke (jeg må begynne å ta kopi av hva jeg skriver før jeg sender det. For nå har jeg problemer med å huske hva jeg skrev, slik at jeg kan legge inn et nytt innlegg som da forhåpentligvis hadde vært uten hva det nå enn var som gjorde det ble slettet.)

Men at hele var nødvendig å slette har jeg litt vansker med å forstå. Menmen, dette er ikke en lett sak å forholde seg til for noen parter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politiet burde gjort en grundigere etterforskning. Det kan virke som om noen ikke har gjort jobben sin bra nok.

Politiet burde også vurdert om noen av jentas venner eller familie var i fare. De burde kanskje advart noen? Evt. vurdert om noen burde fått voldsalarm inntil saken var oppklart?

I etterkant er alle orakler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kan ha kvalt henne med en pute eller en bamse.Det burde vel uanset syntes ved en obduksjon.

Kanskje han har gitt henne en insulinsprøyte det syntes jo ikke.Han sier han kvalte henne for å slippe overlagt :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da voldsomt til redigering.

Behandlingstilbudet til tunge sinnslidende har blitt svekket veldig. Det er mye billigere å ha folk gående neddopa på frifot enn å gi dem dyre tilbud.

Konsekvensen er at det klikker for noen, bl.a på grunn av feilmedisinering. Denne fyren er psykotisk og burde nok vært tatt bedre vare på av støtteapparatet.

Men så er det dette med penger da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kan ha kvalt henne med en pute eller en bamse.Det burde vel uanset syntes ved en obduksjon.

Kanskje han har gitt henne en insulinsprøyte det syntes jo ikke.Han sier han kvalte henne for å slippe overlagt :vetikke:

Ja, det er det som er merkelig. Lunger, øyne, og jeg mener tenner, vil bli påvirket av kvelning.

Sprøytestikk synes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er det som er merkelig. Lunger, øyne, og jeg mener tenner, vil bli påvirket av kvelning.

Sprøytestikk synes.

Jeg har lest litt frem og tilbake om denne veldig triste saken, og mener å ha lest at det ikke har vært snakk om hva hun døde av. Altså: De har hele tiden visst at det var av kvelning, men ikke hvordan det kunne skje.

Mulig jeg tar feil, men en av hennes venner ble sitert på at h*n sa noe i retning: "endelig vet vi hvem som kvelte Lena".

Uansett er det en helt utrolig trist sak, men det er godt for alle de pårørende at de når får svar på hva som har skjedd.

Nok en gang kan de se ut som om et menneske med psykiske problemer har begått et drap, og dette må føre til at man snart gjør noen lovendringer i forhold til psykiatrien. Vi kan ikke ha mennesker med store psykiske lidelser gående fritt rundt i samfunnet vårt. Jeg er selvfølgelig klar over at mange av dem kan fungere på egenhånd hvis de tar medisinene sine, men alle gjør jo ikke det. Ikke mange dagene siden ei småbarnsmor i Trøndelag (var det vel?) ble drept at et menneske med psykiske problemer. Drapsmannen valgte å slutte med medisinene sine uten å varsle helsepersonell om beslutningen - hvorfor? Jo, han gikk så opp i vekt pga. medisinene. Så hva er vel et menneskeliv verdt i forhold til noen kilo ekstra?

Jeg kan bli så eitrende sinna pga. den manglende forståelsen mange i det psykiske fagmiljøet viser i mange tilfeller. Hvor mange liv skal gå tapt!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kvinnen ble sendt til obduksjon etter at hun ble funnet død, men politiet har foreløpig ikke funnet noen klar dødsårsak.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=538989

Ok, virker som om det er mange forskjellige vinklinger ute og går.

Dette skriver en av hennes venninner: "Det er jo bra at vi får vite hvem som har kvalt Lena, for ellers kunne han også drepe

neste offer uten at "hun" ikke visste at han var morder."

Men klart, politiet må jo etterforske bredt, og de er kanskje ikke interessert i at media skal kunne rette seg frem mot en spesifikkm drapsmåte enda heller.

Jeg vet ikke, det er bare veldig trist.

Ser enkelte nærmest unnskylder gutten fordi han har psykiske problemer. Hvis han har truet henne tidligere, så håper jeg dommerne legger vekt på det også. Men hvis hun ikke anmeldte det, så kan det kanskje bli vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Westin døde trolig av kvelning, men dette er ikke slått fast i obduksjonsrapporten.

vi vil også legge vekt på at politiet skal kontrollere at det han har forklart i avhør er riktig, sier advokat Kristin Barth-Larsen, som er mannens forsvarer, til Aftenposten.no.

http://www.aftenposten.no/nyheter/oslo/article2831324.ece

Heldigvis. For å dømme noen kun på grunnlag av en tilståelse er risikabelt når det er snakk om syke personer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Utlogget bruker

Min veninne Lena døde i sommer, det viser seg at hun ble kvalt.Jeg ringte politiet i sommer og sa de måte avhøre xxx han som nå har tilstått.

Jeg fortalte om xxx sine uvelkomne besøk, at han klatret opp balkongen og trengte seg inn.Jeg sa også at Lena engang nektet å slippe han inn og da klatret han ned igjen og satte seg i blomsterbeddet å spiste syriner.

Lena var redd denne fyren.Han var aldri rar da de var sammen.

Han skylder på at han sikkert var psykotisk da han kvalte henne, men la oss si at han ikke var det.

Tok han kontakt med advokat før innrømmelsen som sier at han skulle si at han ikke husket det så godt?

Han kan ikke innrømme at han gjorde det om han ikke husket det eller var psykotisk?

Jeg tror dette var planlagt.

Jeg er blitt nedringt av pressefolk, men politiet har ikke hørt fra seg!

Merkelig :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_*luna*_*
Min veninne Lena døde i sommer, det viser seg at hun ble kvalt.Jeg ringte politiet i sommer og sa de måte avhøre xxx han som nå har tilstått.

Jeg fortalte om xxx sine uvelkomne besøk, at han klatret opp balkongen og trengte seg inn.Jeg sa også at Lena engang nektet å slippe han inn og da klatret han ned igjen og satte seg i blomsterbeddet å spiste syriner.

Lena var redd denne fyren.Han var aldri rar da de var sammen.

Han skylder på at han sikkert var psykotisk da han kvalte henne, men la oss si at han ikke var det.

Tok han kontakt med advokat før innrømmelsen som sier at han skulle si at han ikke husket det så godt?

Han kan ikke innrømme at han gjorde det om han ikke husket det eller var psykotisk?

Jeg tror dette var planlagt.

Jeg er blitt nedringt av pressefolk, men politiet har ikke hørt fra seg!

Merkelig :klø:

Det er merkelig at politiet ikke tok kontakt med deg igjen. Jeg mener at slike saker må prioriteres selv om politiet mangler ressurser. Det burde vært en selvfølge at de avhørte vitner som kunne gi viktige opplysninger i saken. Ikke bare for at den skyldige skal få sin straff og man skal få et svar på hva som skjedde, men også for å forebyegge han gjør det samme mot andre.

Hvis jeg var deg tror jeg at jeg ville pratet med pressen. Det som kommer i media fører oftere til debatt blant politiets ledelse og politikere. Da kan det føre til at rutinene blir forbedret slik at politiet ikke gjør de samme feilene hvis andre opplever det samme i fremtiden.

Veldig trist at din venninne døde. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en tragisk sak dette er.Jenta ble drept og det kunne gått unna med mystisk dødsfall!Xtypen sier han drepte henne men obduksjonen viser ingen tegn?

En veldig ekkel sak-Håper vi får høre hva gjerningsmannen har å si snart.

Kvalt uten synlige tegn?Hvordan er det mulig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det rare er at alt peker mot han, men lite eller ingenting ser ut til å ha pekt mot drap før tilståelsen.

Er det helt umulig at en syk mann som krangler med noen som dør kan få så dårlig samvittighet at han tilstår alt pga at han har ekstremt dårlig samvittighet og virkelighetsopfatning lik 0?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...