Gå til innhold

Hva synes dere om russiske jenter?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Vel, dette er det nå faktisk en sosialantropolog som har omfattende kunnskaper omkring emnet som sier, og jeg har vesentlig høyere tillit til det, enn det du sier.

Et raskt søk ga meg følgende tall over land og økonomi:

Russia 5 349

Turkey 7 687

Mexico 10 059

Poland 12 647

Slovak Republic 14 309

Hungary 15 946

Czech Republic 18 467

Portugal 19 388

Korea 20 907

Greece 21 689

New Zealand 24 498

Spain 25 582

Italy 27 699

Germany 28 605

France 29 554

Japan 29 664

Sweden 30 361

Finland 30 594

Belgium 30 851

Netherlands 31 191

Australia 31 231

Canada 31 395

United Kingdom 31 436

Denmark 31 932

Austria 31 944

Iceland 32 590

Switzerland 33 678

Ireland 35 767

Norway 38 765

Russland har ALDRI vært på noen topp 10-liste over verdens rikeste land, det er en ren løgn. Og ja, Russland er ikke bare fattig-det er lutfattig. Faktisk fattigere enn Mexico.

Skjønner ikke vhilke tall du operer med engang når til og Norge ikke stemmer. Russland står per idag rett etter kina, tyskland, usa og japan i økonomi.

Og det er i G8 fordi G8 er de 8 største økonomiene i verden. Dette ikke fra en sosialantropolog dessverre, men en makroøkonom. Ville egeentlig ikke svare engang på noe så latterlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner ikke vhilke tall du operer med engang når til og Norge ikke stemmer. Russland står per idag rett etter kina, tyskland, usa og japan i økonomi.

Og det er i G8 fordi G8 er de 8 største økonomiene i verden. Dette ikke fra en sosialantropolog dessverre, men en makroøkonom. Ville egeentlig ikke svare engang på noe så latterlig

Du ahr rett, tallene er foreldede, men poenget mitt er like rett: Russland er et fattig land.

I følge Wikipedia er det slik(jeg gidder ikke lete opp alle alndene på listen nå, men det sier vel nok at Russland er fattigere enn Mexico, og bare drøye 1000 dollar pr. innbygger rikere enn Brasil, som regnes som et veldig, veldig fattig land?):

Russland: 5 349 US$ http://no.wikipedia.org/wiki/Russland

Norge: 63.960 US$ http://no.wikipedia.org/wiki/Norge

Brasil: 4.289 US$ http://no.wikipedia.org/wiki/Brasil

Mexico: 7.180 US$ http://no.wikipedia.org/wiki/Mexico

Nei, jeg frykter ikke Russland, og lever slettes ikke i 1980, men wake ut and watch the reality: Russland er, og har alltid vært, et fattig land. Det er en stor løgn å kalle Russland for et rikt land.

Hvorfor har du så vanskelig for å innrømme at Russland er et fattig land?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner som finner seg ikke-vestlige menn og menn som finner seg ikke-vestlige kvinner stiller omtrent på samme, lave nivået i mine øyne, men det er nå bare meg. For så vidt er jeg enig i at det tar kaken å finne seg en muslim eller afrikaner, men det kan aldri rettferdiggjøre menn som finner seg aseatiske/øst-europeiske kvinner

Signerer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rachel 1968:

Hvis en norsk mann blir kjent med en østeuropeisk jente på byen i Oslo, eller på jobb i Norge, syns du han fortsatt er et "svin" om det ender med at han blir kjæreste med f.eks. den tsjekkiske jenta???? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Du ahr rett, tallene er foreldede, men poenget mitt er like rett: Russland er et fattig land.

I følge Wikipedia er det slik(jeg gidder ikke lete opp alle alndene på listen nå, men det sier vel nok at Russland er fattigere enn Mexico, og bare drøye 1000 dollar pr. innbygger rikere enn Brasil, som regnes som et veldig, veldig fattig land?):

Russland: 5 349 US$ http://no.wikipedia.org/wiki/Russland

Norge: 63.960 US$ http://no.wikipedia.org/wiki/Norge

Brasil: 4.289 US$ http://no.wikipedia.org/wiki/Brasil

Mexico: 7.180 US$ http://no.wikipedia.org/wiki/Mexico

Nei, jeg frykter ikke Russland, og lever slettes ikke i 1980, men wake ut and watch the reality: Russland er, og har alltid vært, et fattig land. Det er en stor løgn å kalle Russland for et rikt land.

Hvorfor har du så vanskelig for å innrømme at Russland er et fattig land?

Nei, Brazil er heller ikke et fattig land og du har fremdeles feil tall. Og jeg er fremdeles makroøkonom og jobber med dette hver dag og jeg kan ikke innrømme noe som ikke stemmer. Du kan heller ikke historie, ser jeg. Tenk hva du vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Vel, for mitt vedkommende stemmer i hvert fall ikke disse fordommene.

Riktignok vil ikke norske damer ha en mann på over 120kg, samme hvor mye han løfter i benkpress og knebøy (uhørt!), mens enkelte utenlandske damer har flørtet hemningsløst med undertegnede på treningsstudioer, lesesaler osv. (enkelte riktige så smellvakre også, faktisk). Det har ledet meg til den konklusjon at menn som ser ut som menn står høyere i kurs i mer tradisjonelt orienterte land enn i det meteroseksuelle homse-Norge.

At disse jentene ble avvist har å gjøre med at de hadde en hudfarge som ikke er kompatibel med undertegnedes.

2. Videre har jeg erfart at norske kvinner i den alderen jeg liker dem (16-25) både røyker, drikker seg frastøtende fulle så fort anledningen byr seg og raper. Ja, RAPER! Det er forbausende mange jenter som regelrett ter seg som en full sjømann så fort fredagen kommer. Det er ekstremt lite feminint og særdeles uspiselig!

3. Videre vil jeg ha en rolig, kjedelig jente som vil sitte i sofakroken og se på film, lese en bok og ellers se frem mot 60 år i monotont, rutinepreget samliv med undertegnede. Helst med en adferd som gjør at jeg ikke må late som om jeg ikke kjenner vedkommende når vi er ute blant folk: "Den stupfulle kvinnen med bilringene som laller for seg selv mens hun leier ungene mine rundt på plenen? Nei, det er så vanskelig å få tak i en brukbar nanny på kort varsel, ser De." *Grøss*

Denslags er åpenbart vanskeligere å finne enn en kommunalt ansatt arbeidsnarkoman.

4. Nei, men jeg vil helst ha en som har mange gode år foran seg og har god tid til å få barn. Treffer jeg ei dame på 30 må vi skynde oss å starte reproduksjonen dersom vi skal ha mer enn ett barn og denslags skal ikke stresses.

Dessuten tror jeg ikke damer som venter med å få barn til etter de er 30 passer som min fremtidige kone, da jeg gjerne vil ha en som er forberedt på å la morsrollen gå foran karrieren, dvs. at hun ikke lager et helvetes spetakkel og importerer en fillipinsk au pair for å oppdra ungene våre mens hun er opptatt med å jobbe 40 timer i uken for å demonstrere at OTTAR har rett og at "kvinner kan" (selvfølgelig kan dere, men for vår kommende kjernefamilie er det best at mor tar seg en fire-fem år som deltidsansatt for barnas skyld).

Jeg vil selvfølgelig finne en jente som er glad i å trene og holde seg i form. En ikke-røyker med lavt alkoholinntak er å foretrekke.

5. Hvis du tror at den jevne kvinne ikke ønsker å ha barn, men blir presset til det av mannen sin er du moden for psykiatrisk observasjon. Det er da vitterlig kvinner som er de store pådriverne for å få barn i et forhold og tradisjonelle kjønnsroller lar dem realisere seg som kvinner ved å få disse barna.

I gamle dager hadde man ikke oppvaskmaskiner, tørketromler, støvsugere m.m. og det var da en fulltidsjobb å være hjemmeværende. 6. Å være hjemmeværende nå er selvfølgelig bare tøv, men å gå ned til 80% eller 50% stilling for å ta seg av barna mens de er små er da noe mange kvinner ønsker.

7. Hadde det vært slik at kvinner ble systematisk undertrykket i tidligere tider ville ikke min bestemors generasjon vært så mye mer lykkelige, harmoniske og flotte enn dagens sure, sutrete kjeftesmeller av min egen generasjon.

1. Det er vel de færreste vestlige kvinner som løper etter en mann alene fordi han tar x antall kilo i bekpress alene. Muskler er vel og bra(bare det ikke blir for mye), men for de aller fleste er det langt viktigere ting ved en potensiell partner enn hvor sterk vedkommende er.

2. En slik adferd hos kvinner kan vi være enige om at er frastøtende.

3. Det finnes nå vel nok av kvinner også som ønsker det, og de som ikke gjør det, er det da abre til å velge bort. Norske kvinner er ikke en homogen gruppe.

4. Men hvorfor skal absolutt kvinnen jobbe deltid, da? Kan ikke du gjøre det? Eller bedre: Kan dere ikke jobbe 80% hver?

5. Går man 40-50 år tilbake i tid var det ingen reelt valg å få barn hverken for kvinner eller menn. Å få barn er noe begge parter bør være enige om, man er da vitterlig to om å få barn, og mannen bør etter min mening ta like mye av ansvaret for barnet som kvinnen.

6. At det er kvinner som vil det, betviler jeg ikke, men at det er så mange, er jeg sterkt skeptisk til. Hvilke holdepunkter har du for å hevde det? Etter min erfaring vil de aller fleste kvinner ha en vanlig 37-timers arbeidsuke.

7. For oss som har levd en stund er det ikke engang verdt å diskutere hvorvidt den gjevne kvinne ble undertrykt i tidligere tider, det er et faktum. Man hadde inegnting man skulle ha sagt, langt færre erettigheter enn menn(at kvinner og menn har hatt like borgerlige rettigheter siden 1930-tallet, har lite med saken å gjøre ettersom holdningene i så stor grad var svært konservative helt frem til 70-tallet).

Og at kvinnene en til to generasjoner over meg hadde det bedre enn dagens kvinner, er heller tvilsomt. Hadde de hatt det så bra, hadde det ikke vært slik at mange kvinner den gangen ble både lobotomerte og dyttet i diverse medikamenter for å klare seg gjennom en ensidig og kjedelig tilværelse, ei heller hadde det vært slik at de hadde gjort opprør og krevd endring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
1. Det er vel de færreste vestlige kvinner som løper etter en mann alene fordi han tar x antall kilo i bekpress alene. Muskler er vel og bra(bare det ikke blir for mye), men for de aller fleste er det langt viktigere ting ved en potensiell partner enn hvor sterk vedkommende er.

2. En slik adferd hos kvinner kan vi være enige om at er frastøtende.

3. Det finnes nå vel nok av kvinner også som ønsker det, og de som ikke gjør det, er det da abre til å velge bort. Norske kvinner er ikke en homogen gruppe.

4. Men hvorfor skal absolutt kvinnen jobbe deltid, da? Kan ikke du gjøre det? Eller bedre: Kan dere ikke jobbe 80% hver?

5. Går man 40-50 år tilbake i tid var det ingen reelt valg å få barn hverken for kvinner eller menn. Å få barn er noe begge parter bør være enige om, man er da vitterlig to om å få barn, og mannen bør etter min mening ta like mye av ansvaret for barnet som kvinnen.

6. At det er kvinner som vil det, betviler jeg ikke, men at det er så mange, er jeg sterkt skeptisk til. Hvilke holdepunkter har du for å hevde det? Etter min erfaring vil de aller fleste kvinner ha en vanlig 37-timers arbeidsuke.

7. For oss som har levd en stund er det ikke engang verdt å diskutere hvorvidt den gjevne kvinne ble undertrykt i tidligere tider, det er et faktum. Man hadde inegnting man skulle ha sagt, langt færre erettigheter enn menn(at kvinner og menn har hatt like borgerlige rettigheter siden 1930-tallet, har lite med saken å gjøre ettersom holdningene i så stor grad var svært konservative helt frem til 70-tallet).

Og at kvinnene en til to generasjoner over meg hadde det bedre enn dagens kvinner, er heller tvilsomt. Hadde de hatt det så bra, hadde det ikke vært slik at mange kvinner den gangen ble både lobotomerte og dyttet i diverse medikamenter for å klare seg gjennom en ensidig og kjedelig tilværelse, ei heller hadde det vært slik at de hadde gjort opprør og krevd endring.

Her er en fil for deg likevel fordi du kanskje har forvirret noen sårbare sjeler her:

https://www.cia.gov/library/publications/th...r/2001rank.html

dette er tallet som politikere, økonomer og andre smarte mennekser bruker når de skal måle et lands økonom. kan i tillegg nevne at russland har verdens 3. reserver av cash og gull i tillegg - dette tallet kommer da i tillegg til det fra listen)

I fjor stod Russland på 6 eller 5 plass (men siden det er finanskrise i år...vet ikke om du har hørt...er estimatet for i år litt lavere) Å jøss, du finner også Brazil og Mexico der. Velkommen til 2009

NORSK makroøkonom som ikke har probemer med damer fra andre land.

Innlegget er endret iht KGs regler.

Bond, mod

Endret av Bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Her er en fil for deg likevel fordi du kanskje har forvirret noen sårbare sjeler her:

dette er tallet som politikere, økonomer og andre smarte mennekser bruker når de skal måle et lands økonom. kan i tillegg nevne at russland har verdens 3. reserver av cash og gull i tillegg - dette tallet kommer da i tillegg til det fra listen)

I fjor stod Russland på 6 eller 5 plass (men siden det er finanskrise i år...vet ikke om du har hørt...er estimatet for i år litt lavere) Å jøss, du finner også Brazil og Mexico der. Velkommen til 2009

verdens 3. største reserver

sitat endret,

Bond, mod

Endret av Bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, Brazil er heller ikke et fattig land og du har fremdeles feil tall. Og jeg er fremdeles makroøkonom og jobber med dette hver dag og jeg kan ikke innrømme noe som ikke stemmer. Du kan heller ikke historie, ser jeg. Tenk hva du vil.

Hvis du ikke kategoriserer Brasil som et fattig land, lurer jeg veldig på hva du kategoriserer som fattige land? Og tallene er fra Wikipedia, så at de er nok korrekte.

For øvrig kan jeg opplyse om at jeg har studert historie. Det er riktignok 20 år siden jeg avsluttet det studiet, men det er like fult et emne jeg kan en god del om, og dersom noe skulle være feil på det området, så får du vennligst peke på det, så skal vi se litt på det.

Endret av Rachel1968
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse tallene sier strengt tatt fint lite om landet som helhet. India er plassert over Tyskland, og det sier sitt...Ingen vettug person vil hevde at det er like bra å bo i India som i et i-land som Tyskland. I alle fall 80% av Indias befolkning er fattige! Og hva Mexico og Brasil angår, snakker vi om land hvor store deler av befolkningen bor i hhv. skur og favelaer som er bygd i leire...

Som markedsøkonom bør du vite at man måler levestandard i et land på BNP pr. innbygger og/eller landets BNP. Russland kommer svært dårlig ut på begge deler.

sitat endret

Bond, mod

Endret av Bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Maren_*
Hvis du ikke kategoriserer Brasil som et fattig land, lurer jeg veldig på hva du kategoriserer som fattige land? Og tallene er fra Wikipedia, så at de er nok korrekte.

Dette må jeg bare kommentere:

Hallo? De andre tallene du fikk var fra CIA jo! Er du helt på trynet eller? Vet du ikke at HVEM SOM HELST kan legge ut ting på Wikipedia. Til og med du og jeg? Wikipedia er en kilde som IKKE skal siteres, et er pinlig rett og slett.

M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Russland kommer svært dårlig ut på begge deler.

Nå er det jo også ofte de russiske damene som ikke er blant de fattigste som kommer hit, da de gjerne har internett for å få kontakt med menn her. Forumet er jo dessuten fult av kvinner som innrømmer at de søker materiell trygghet ved å finne seg en mer velstående norsk mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Disse tallene sier strengt tatt fint lite om landet som helhet. India er plassert over Tyskland, og det sier sitt...Ingen vettug person vil hevde at det er like bra å bo i India som i et i-land som Tyskland. I alle fall 80% av Indias befolkning er fattige! Og hva Mexico og Brasil angår, snakker vi om land hvor store deler av befolkningen bor i hhv. skur og favelaer som er bygd i leire...

Som markedsøkonom bør du vite at man måler levestandard i et land på BNP pr. innbygger og/eller landets BNP. Russland kommer svært dårlig ut på begge deler.

Som makroøkonom vet jeg at tallet BNP/per innbygger er et misvisende tall som har nærmest ingenting med et lands rikdom å gjøre. Jeg har ikke tenkt og skrive en lang avhandling for deg om hvordan det måles og hva det betyr. Og Hvis du kan finne frem en ordbok som vil du kanskje finne ut at det du fikk av meg er BNP. Men jeg gidder ikke å svare deg mer. Du er virker evneveik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rachel 1968:

Hvis en norsk mann blir kjent med en østeuropeisk jente på byen i Oslo, eller på jobb i Norge, syns du han fortsatt er et "svin" om det ender med at han blir kjæreste med f.eks. den tsjekkiske jenta???? :klø:

Det er noe helt annet, jeg sikter til de mennene som mer eller mindre kjøper seg øst-europeiske kvinner. Det er imidlertid forskjell på å falle for en arbeidsinnvandrer bosatt i landet man selv bor i, og å aktivt reise til alndet for å finne seg en kvinne derifra, etter min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som makroøkonom vet jeg at tallet BNP/per innbygger er et misvisende tall som har nærmest ingenting med et lands rikdom å gjøre. Jeg har ikke tenkt og skrive en lang avhandling for deg om hvordan det måles og hva det betyr. Og Hvis du kan finne frem en ordbok som vil du kanskje finne ut at det du fikk av meg er BNP. Men jeg gidder ikke å svare deg mer. Du er virker evneveik.

Dette bør i så fall være et veldig enkelt spørsmål for deg: Hvorfor er ikke levestandaren i India like høy som levestandaren i Tyskland, og hvorfor er levestandaren i Russland vesentlig lavere enn levestandaren i Vesten? Det strider helt mot statistikken du la ut.

Ellers er det en oversikt over BNP på Wikipedia, og den ga mildest talt et annet inntrykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Det er noe helt annet, jeg sikter til de mennene som mer eller mindre kjøper seg øst-europeiske kvinner. Det er imidlertid forskjell på å falle for en arbeidsinnvandrer bosatt i landet man selv bor i, og å aktivt reise til alndet for å finne seg en kvinne derifra, etter min mening.

Øst europeiske kvinner er da slettes ikke så desperate at de kan "kjøpes". Det er ikke så ille stilt der borte. Virker heller som om du har fått en eller annen "hangup" med menn og kvinner fra fattige land. Det er egentlig ganske åpenbart.

Ihvertfall på internett, så tar nok mange kontakt med utenlandske kvinner fordi de faktisk svarer på meldingene.

Et annet moment er at det faktisk er kvinneunderskudd i det meste av det tidligere Sovjetunionen. Skal de kvinnene som blir igjen da heller gå ensomme ut livet bare fordi noen norske kvinner mener at de ikke burde gifte seg med menn fra mer velstående land?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må jeg bare kommentere:

Hallo? De andre tallene du fikk var fra CIA jo! Er du helt på trynet eller? Vet du ikke at HVEM SOM HELST kan legge ut ting på Wikipedia. Til og med du og jeg? Wikipedia er en kilde som IKKE skal siteres, et er pinlig rett og slett.

M

Wikiepdias informasjon kontrolleres regelmessig. Ja, hvem som helst kan skrive hva som helst der, men det blir som regel fjernet etter kort tid.

For øvrig ahr det vært oppe diskusjoner på forumet flere ganger mht. å bruke Wikipedia som kilde, og det har nå endt med konkluksjonen om at wikipedia aabsolutt kan brukes som kilde(jeg gidder ikke lete opp diskusjonene nå, men du finner dem om du leter litt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Dette bør i så fall være et veldig enkelt spørsmål for deg: Hvorfor er ikke levestandaren i India like høy som levestandaren i Tyskland, og hvorfor er levestandaren i Russland vesentlig lavere enn levestandaren i Vesten? Det strider helt mot statistikken du la ut.

Ellers er det en oversikt over BNP på Wikipedia, og den ga mildest talt et annet inntrykk.

Hva er grunnen til ditt fiendlige syn på Russland og Russere,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er grunnen til ditt fiendlige syn på Russland og Russere,

Hun får vel angst av tanken på at menn som hun ikke finner verdige skal få barn eller noe.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...