Gjest Gjest Skrevet 23. juli 2009 #241 Del Skrevet 23. juli 2009 Jo da, men Nigeria er nå et av verdens rikeste land på naturressurser, så jeg vil nødig bruke det alene som en mal på et lands rikdom, da, som du selv påpeker, det er et faktum at hvordan pengene fordeles har mye å si. En liten andel av russerne er veldig rike, men folk flest tar på ingen måte del i den rikdommen. Det er mange måter og være rikt på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kristian82 Skrevet 23. juli 2009 #242 Del Skrevet 23. juli 2009 Hvorfor er det så mange som har noe i mot østeuropeiske jenter? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_katta_* Skrevet 24. juli 2009 #243 Del Skrevet 24. juli 2009 Hvorfor er det så mange som har noe i mot østeuropeiske jenter? :klø: Er det så mange da? Kjenner ingen jeg som har noe spesielt mot jenter fra noe sted egentlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Konservativ Mann Skrevet 24. juli 2009 #244 Del Skrevet 24. juli 2009 Hvorfor er det så mange som har noe i mot østeuropeiske jenter? :klø: Norske kvinner har noe i mot at de blir danket ut av russiske jenter og vil derfor stigmatisere og trakassere alle menn som henter seg kone derfra. Verre er det ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_katta_* Skrevet 24. juli 2009 #245 Del Skrevet 24. juli 2009 Norske kvinner har noe i mot at de blir danket ut av russiske jenter og vil derfor stigmatisere og trakassere alle menn som henter seg kone derfra. Verre er det ikke. Javel, jeg har aldri blitt danket ut av en russisk jente, ei heller av jenter fra andre steder. Og skulle det skje så regner jeg med at det handler om kjærlighet og forelskelse, det samme som når man blir dumpet til fordel for en norsk jente. Er norske kvinner en homogen gruppe? Lurer på det hver gang jeg leser påstander om norske kvinner som jeg ikke gjenkjenner verken meg eller venninner i. For sannsynligvis lurer vi oss selv når vi ikke har noe i mot damer fra andre land, eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monica1968 Skrevet 24. juli 2009 #246 Del Skrevet 24. juli 2009 Norske kvinner har noe i mot at de blir danket ut av russiske jenter og vil derfor stigmatisere og trakassere alle menn som henter seg kone derfra. Verre er det ikke. Først av alt: Som jeg har poengtert mange ganger, har jeg ingenting imot øst-europeere, men jeg har lite til overs for mennene som henter seg ikke-vestlige kvinner rent generelt, og du bekrefter absolutt alle fordommene mine mot menn som finner seg ikke-vestlige kvinner. Ellers har jeg aldri opplevd å bli danket ut av noen russisk kvinne, men de mennene jeg kjenner som er sammen med kvinner av ikke-vestlig opprinnelse, er alle menn jeg ikke engang ville tatt i med en ildtang. Ellers har jeg vært i Sovjet i 1986(Moskva), og kvinnene der så/ser veldig mye dårligere ut for alderen enn vestlige kvinner(glem overvekt-argumentet: Etter jernteppets fall har de fått det problemet der også, og i store deler av den andre og tredje verden er overvekt i ferd med å bli et stort problem. Det er all grunn til å ta fedme-epidemien alvorlig, men den har ingenting med nordmenn som sådan å gjøre). Det samme gjelder russiske kvinner i Norge: Et snitt av russiske kvinner på 40 ser slettes ikke bedre ut enn norske kvinner på samme alder(og etter min mening ser den gjengse norske kvinne på 40 forsiktig sagt mindre bra ut). Helt til slutt: Hvorfor er du på et kvinneforum når du har så mye imot vestlige kvinner? Har du noe imot norske kvinner, så la være å oppsøke oss, da, istedenfor å forsøke å tre dine holdninger fra 50-tallet(og tiden før det)nedover ørene våre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Konservativ Mann Skrevet 24. juli 2009 #247 Del Skrevet 24. juli 2009 Først av alt: Som jeg har poengtert mange ganger, har jeg ingenting imot øst-europeere, men jeg har lite til overs for mennene som henter seg ikke-vestlige kvinner rent generelt, og du bekrefter absolutt alle fordommene mine mot menn som finner seg ikke-vestlige kvinner. Hvilke fordommer da? At menn som henter seg kone fra øst-Europa er velutdannede, veltrente, familieorienterte og stolte menn som ikke finner seg i å bli trakassert av ufordragelige feminister fra Norge? I så fall er jeg skyldig! Ellers har jeg vært i Sovjet i 1986(Moskva), og kvinnene der så/ser veldig mye dårligere ut for alderen enn vestlige kvinner På det tidspunktet var jeg vel så vidt pottetrent, så det uttaler jeg meg følgelig ikke om. (glem overvekt-argumentet: Etter jernteppets fall har de fått det problemet der også, og i store deler av den andre og tredje verden er overvekt i ferd med å bli et stort problem. Det er all grunn til å ta fedme-epidemien alvorlig, men den har ingenting med nordmenn som sådan å gjøre). Det samme gjelder russiske kvinner i Norge: Et snitt av russiske kvinner på 40 ser slettes ikke bedre ut enn norske kvinner på samme alder(og etter min mening ser den gjengse norske kvinne på 40 forsiktig sagt mindre bra ut). At den gjengse norske kvinne på 40 ser ut som et takras er jeg enig i. Det er en av grunnene til at jeg ikke vil ha en kvinne på rundt 30 (per dags dato) - forfallet har allerede begynt, og det går gradvis frem til 40-års forfallet du selv beskriver. Når det gjelder fedme, så er nok snittvekta til russiske jenter betydelig lavere enn for jenter i Vest-Europa. Dette har blant annet å gjøre med at det finnes 10.000.000 flere kvinner enn menn i Russland alene, så konkurransen om å få seg en mann er hard (i motsetning til i Norge der kvinner kan forfalle og te seg som de vil, og fortsatt få seg en OK mann som står med lua i hånda og er glad til). Helt til slutt: Hvorfor er du på et kvinneforum når du har så mye imot vestlige kvinner? Har du noe imot norske kvinner, så la være å oppsøke oss, da, istedenfor å forsøke å tre dine holdninger fra 50-tallet(og tiden før det)nedover ørene våre. Jeg er her for å oppsøke og deretter reparere feminister. Hva angår tradisjonelle kjønnsroller er det noe dere bare har godt av å få presentert. Forhåpentligvis synker i hvert fall noe av det glade budskapet inn etter hvert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PeeWee Skrevet 24. juli 2009 #248 Del Skrevet 24. juli 2009 Først av alt: Som jeg har poengtert mange ganger, har jeg ingenting imot øst-europeere, men jeg har lite til overs for mennene som henter seg ikke-vestlige kvinner rent generelt, Så hvorfor hater du menn bare fordi de ikke er attraktive nok i dine øyne? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. juli 2009 #249 Del Skrevet 24. juli 2009 Hvorfor er det så mange som har noe i mot østeuropeiske jenter? :klø: Fordi du får det inntrykket på et internettforum i en tråd med tittelen "Hva synes dere om russiske jenter?". Tittelen trekker til seg den andelen av brukerne på dette internettforumet som har en sterk mening om saken, og du får inntrykk av at mange har noe i mot østeuropeiske jenter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kristian82 Skrevet 24. juli 2009 #250 Del Skrevet 24. juli 2009 (endret) Syns svært mange av de østeuropeiske jentene - tsjekkia, latvia, praha, russland også, i alle fall utseendemessig ser veldig bra ut. Personlighetsmessig er det vel like stor variasjon som blant norske jenter. Virker jo nesten som noen her mener på at en 10-er dama umulig existerer i østeuropa, noe som seff seff seff bare blir for dumt å mene på. Endret 24. juli 2009 av kristian82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monica1968 Skrevet 24. juli 2009 #251 Del Skrevet 24. juli 2009 1. Hvilke fordommer da? At menn som henter seg kone fra øst-Europa er velutdannede, veltrente, familieorienterte og stolte menn som ikke finner seg i å bli trakassert av ufordragelige feminister fra Norge? I så fall er jeg skyldig! På det tidspunktet var jeg vel så vidt pottetrent, så det uttaler jeg meg følgelig ikke om. 2. At den gjengse norske kvinne på 40 ser ut som et takras er jeg enig i. Det er en av grunnene til at jeg ikke vil ha en kvinne på rundt 30 (per dags dato) - forfallet har allerede begynt, og det går gradvis frem til 40-års forfallet du selv beskriver. 3.Når det gjelder fedme, så er nok snittvekta til russiske jenter betydelig lavere enn for jenter i Vest-Europa. Dette har blant annet å gjøre med at det finnes 10.000.000 flere kvinner enn menn i Russland alene, så konkurransen om å få seg en mann er hard (i motsetning til i Norge der kvinner kan forfalle og te seg som de vil, og fortsatt få seg en OK mann som står med lua i hånda og er glad til). 4.Jeg er her for å oppsøke og deretter reparere feminister. Hva angår tradisjonelle kjønnsroller er det noe dere bare har godt av å få presentert. Forhåpentligvis synker i hvert fall noe av det glade budskapet inn etter hvert. 1. Fordommene er som følger(basert på mine erfaringer): Menn som finner seg kvinner fra ikke-vestlige land er enten lavt utdannede og lavtlønnede eller nerder, pent sagt lite vakre, en betydelig større del enn snittet i befolkningen er konemishandlere eller alkolikere, lite snille, og ingen kvinner som er verdt å ha i deres eget land vil ha dem, og dermed ender de opp med å dra til et fattig land fordi kvinnene der selvsagt er veldig interesserte iom. at det er en måte å komme seg til Vesten og rikdom. Mao. en raffinert form for prostitusjon. 2. Ja, en del har allerede begynt å forfalle ved 30 års alderen, men du trenger da ikke å velge en av dem? Det er en god del som ikke lar seg forfalle, og som er opptatte av å se bra ut selv om de er både 30, 40 og 50(og langt eldre enn det også, for den sags skyld), og det finnes inegn holdepunkter for å si at en øst-europeisk kvinne forfaller saktere enn en norsk, mitt inntrykk er, som tidliger nevnt, det stikk motsatte. 3. Ja, på snitt er nok russiske kvinner slankere enn norske, og som du sier, det handler om at de på alle områder gjør mer for utseendet sitt, iom. at det er såpass hard konkurranse om å få en mann som er noe å ha der. Men dersom de tar til seg livsstilen til den gjengse nordmann etter å ha flyttet hit, så vil ikke de bli seendes noe slankere ut enn den gjengse nordmann på sikt. 4. Det er det aller færreste som ikke vet hva tradisjonelle kjønnsroller innebærer, og det er enda færre som synes de er særlig forlokkende. Ellers er det ingen "glade budskap"ved å være hjemmeværende med en mann man av økonmiske(og da dette virkelig var aktuelt, også juridiske og moralske)årsaker ikke kan skille seg fra, ha barn man i utgangspunktet aldri ba om(det var ingen reelt valg å få barn i den aktuelle tidsepoken)og stelle hjemme i et hus, uten muligheten til å kunne jobbe utenfor hjemmet. At dette medførte stor frustrasjon, og at mange kvinner ble lobotomerte og dyttet fulle av medikamenter for å takle en ensformet og frustrernde tilværelse de bare var påtvunget grunnet at de tilfeldigvis var født som kvinner, ser du bare galant bort ifra? Tradisjonelle kjønnsroller er, i mine øyne, bare et annet ord for et fengsel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monica1968 Skrevet 24. juli 2009 #252 Del Skrevet 24. juli 2009 Så hvorfor hater du menn bare fordi de ikke er attraktive nok i dine øyne? Jeg hater dem ikke. Derimot mener jeg at det sier sitt om veldig, veldig mange av mennene som finner seg ikke-vestlige kvinner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kristian82 Skrevet 24. juli 2009 #253 Del Skrevet 24. juli 2009 (endret) Jeg hater dem ikke. Derimot mener jeg at det sier sitt om veldig, veldig mange av mennene som finner seg ikke-vestlige kvinner. Men slik samfunnet er i dag, med langt mer arbeidsinnvandring fra f.eks. øst europa, hvorfor trenger det da å si noe om enn om man f.eks. blir kjent med en tsjekkisk jente på et utested og senere blir sammen med henne.?? Hvorfor skal det være så ubeskrivelig negativt og vitne om alle mulige mangler hos mannen?? :klø: Endret 24. juli 2009 av kristian82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PeeWee Skrevet 24. juli 2009 #254 Del Skrevet 24. juli 2009 Jeg hater dem ikke. Derimot mener jeg at det sier sitt om veldig, veldig mange av mennene som finner seg ikke-vestlige kvinner. Vil vel heller si at det sier endel om hvor urealistisk kravstore mange norske kvinner har blitt. I Danmark er det endog mange single kvinner som heller får barn ved kunsting innsprøytning fordi det ikke finnes noen mann som er bra nok for dem... Ja, i starten var det mest tvilsomme menn som skaffet koner fra fattigere land, men bildet er nok et helt annet idag. Tror nok at flere og flere menn etter å ha forsøkt å få kontakt med norske kvinner forgjeves på datingsider heller kontakter utelandske kvinner, noe som i motsetning til å kontakte norske kvinner gir gode resultater innen en rimelig tid. Mye av dette skyldes nok dog forholdstallene mellom kvinner i 30 årene på de sidene og antallet beilere heller at kvinner generelt er for kravstore. Mange som finner utenlandske kvinner idag er nok heller folk uten en flott middelklassejobb som er god nok for venninene til norske damer, som har mistet litt hår, har noen kilo ekstra eller andre småting som norske kvinner synes er så grusomt. Vil nok si at den vanlige mannen som søker utenlandsk kone går stadig nærmere og nærmere normalen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. juli 2009 #255 Del Skrevet 24. juli 2009 Jeg hater dem ikke. Derimot mener jeg at det sier sitt om veldig, veldig mange av mennene som finner seg ikke-vestlige kvinner. Ja hva så reagerer du på det om kvinner finner seg ikke vestlige menn ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Konservativ Mann Skrevet 24. juli 2009 #256 Del Skrevet 24. juli 2009 1. Fordommene er som følger(basert på mine erfaringer): Menn som finner seg kvinner fra ikke-vestlige land er enten lavt utdannede og lavtlønnede eller nerder, pent sagt lite vakre, en betydelig større del enn snittet i befolkningen er konemishandlere eller alkolikere, lite snille, og ingen kvinner som er verdt å ha i deres eget land vil ha dem, og dermed ender de opp med å dra til et fattig land fordi kvinnene der selvsagt er veldig interesserte iom. at det er en måte å komme seg til Vesten og rikdom. Mao. en raffinert form for prostitusjon. Vel, for mitt vedkommende stemmer i hvert fall ikke disse fordommene. Riktignok vil ikke norske damer ha en mann på over 120kg, samme hvor mye han løfter i benkpress og knebøy (uhørt!), mens enkelte utenlandske damer har flørtet hemningsløst med undertegnede på treningsstudioer, lesesaler osv. (enkelte riktige så smellvakre også, faktisk). Det har ledet meg til den konklusjon at menn som ser ut som menn står høyere i kurs i mer tradisjonelt orienterte land enn i det meteroseksuelle homse-Norge. At disse jentene ble avvist har å gjøre med at de hadde en hudfarge som ikke er kompatibel med undertegnedes. Videre har jeg erfart at norske kvinner i den alderen jeg liker dem (16-25) både røyker, drikker seg frastøtende fulle så fort anledningen byr seg og raper. Ja, RAPER! Det er forbausende mange jenter som regelrett ter seg som en full sjømann så fort fredagen kommer. Det er ekstremt lite feminint og særdeles uspiselig! Videre vil jeg ha en rolig, kjedelig jente som vil sitte i sofakroken og se på film, lese en bok og ellers se frem mot 60 år i monotont, rutinepreget samliv med undertegnede. Helst med en adferd som gjør at jeg ikke må late som om jeg ikke kjenner vedkommende når vi er ute blant folk: "Den stupfulle kvinnen med bilringene som laller for seg selv mens hun leier ungene mine rundt på plenen? Nei, det er så vanskelig å få tak i en brukbar nanny på kort varsel, ser De." *Grøss* Denslags er åpenbart vanskeligere å finne enn en kommunalt ansatt arbeidsnarkoman. 2. Ja, en del har allerede begynt å forfalle ved 30 års alderen, men du trenger da ikke å velge en av dem? Nei, men jeg vil helst ha en som har mange gode år foran seg og har god tid til å få barn. Treffer jeg ei dame på 30 må vi skynde oss å starte reproduksjonen dersom vi skal ha mer enn ett barn og denslags skal ikke stresses. Dessuten tror jeg ikke damer som venter med å få barn til etter de er 30 passer som min fremtidige kone, da jeg gjerne vil ha en som er forberedt på å la morsrollen gå foran karrieren, dvs. at hun ikke lager et helvetes spetakkel og importerer en fillipinsk au pair for å oppdra ungene våre mens hun er opptatt med å jobbe 40 timer i uken for å demonstrere at OTTAR har rett og at "kvinner kan" (selvfølgelig kan dere, men for vår kommende kjernefamilie er det best at mor tar seg en fire-fem år som deltidsansatt for barnas skyld). Det er en god del som ikke lar seg forfalle, og som er opptatte av å se bra ut selv om de er både 30, 40 og 50(og langt eldre enn det også, for den sags skyld), og det finnes inegn holdepunkter for å si at en øst-europeisk kvinne forfaller saktere enn en norsk, mitt inntrykk er, som tidliger nevnt, det stikk motsatte. Jeg vil selvfølgelig finne en jente som er glad i å trene og holde seg i form. En ikke-røyker med lavt alkoholinntak er å foretrekke. 4. Det er det aller færreste som ikke vet hva tradisjonelle kjønnsroller innebærer, og det er enda færre som synes de er særlig forlokkende. Ellers er det ingen "glade budskap"ved å være hjemmeværende med en mann man av økonmiske(og da dette virkelig var aktuelt, også juridiske og moralske)årsaker ikke kan skille seg fra, ha barn man i utgangspunktet aldri ba om(det var ingen reelt valg å få barn i den aktuelle tidsepoken)og stelle hjemme i et hus, uten muligheten til å kunne jobbe utenfor hjemmet. At dette medførte stor frustrasjon, og at mange kvinner ble lobotomerte og dyttet fulle av medikamenter for å takle en ensformet og frustrernde tilværelse de bare var påtvunget grunnet at de tilfeldigvis var født som kvinner, ser du bare galant bort ifra? Tradisjonelle kjønnsroller er, i mine øyne, bare et annet ord for et fengsel. Hvis du tror at den jevne kvinne ikke ønsker å ha barn, men blir presset til det av mannen sin er du moden for psykiatrisk observasjon. Det er da vitterlig kvinner som er de store pådriverne for å få barn i et forhold og tradisjonelle kjønnsroller lar dem realisere seg som kvinner ved å få disse barna. I gamle dager hadde man ikke oppvaskmaskiner, tørketromler, støvsugere m.m. og det var da en fulltidsjobb å være hjemmeværende. Å være hjemmeværende nå er selvfølgelig bare tøv, men å gå ned til 80% eller 50% stilling for å ta seg av barna mens de er små er da noe mange kvinner ønsker. Hadde det vært slik at kvinner ble systematisk undertrykket i tidligere tider ville ikke min bestemors generasjon vært så mye mer lykkelige, harmoniske og flotte enn dagens sure, sutrete kjeftesmeller av min egen generasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_OsloMann Skrevet 25. juli 2009 #257 Del Skrevet 25. juli 2009 Noen sier at de er ålreit, noen mener at de er "second hand" som ingen normal norsk mann vil ha..Hva synes dere, og hvorfor? Hvem er disse noen som sier det sistnevnte? Må være damer. Ingen normale norske menn ville finne på å si noe så tåpelig. Men norske damer ser nok på dem som uønsket konkurranse - det er jo millioner av dem, og mange er veldig vakre. God utdannelse har de ofte også, og de er språkmektige, ganske jordnære og det er virkelig tak i dem. Personlig ønsker jeg meg kanskje aller helst ei østblokkdame. Enten det eller thaidame. Begge deler virker langt mer jordnære og praktisk anlagte enn norske damer. Norske damer kan være anmasende, veldig selvfokuserte og blir liksom aldri fornøyd. (Jeg generaliserer, unntak finnes selvfølgelig.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_OsloMann Skrevet 25. juli 2009 #258 Del Skrevet 25. juli 2009 Jeg hater dem ikke. Derimot mener jeg at det sier sitt om veldig, veldig mange av mennene som finner seg ikke-vestlige kvinner. Noen spesiell grunn til at vestlige menn i utgangspunktet skal velge vestlige kvinner? Vi lever i en globalisert virkelighet og alle muligheter er åpne. Vi skal ikke automatisk velge hverken norske varer eller norske kvinner. Vi skal velge det som er best for oss og det som vi føler er riktig, helt uavhengig av opprinnelsesland. Alt annet er bare affektert føleri. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Hans_* Skrevet 25. juli 2009 #259 Del Skrevet 25. juli 2009 (endret) Kvinner som finner seg ikke-vestlige menn og menn som finner seg ikke-vestlige kvinner stiller omtrent på samme, lave nivået i mine øyne, men det er nå bare meg. For så vidt er jeg enig i at det tar kaken å finne seg en muslim eller afrikaner, men det kan aldri rettferdiggjøre menn som finner seg aseatiske/øst-europeiske kvinner Endret 25. juli 2009 av Bond Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bond Skrevet 25. juli 2009 #260 Del Skrevet 25. juli 2009 Tråden er ryddet iht KGs regler. Bond, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå