Monica1968 Skrevet 29. mai 2009 #141 Del Skrevet 29. mai 2009 Man kan ikke helt dra russland over den samme kammen som disse andre landene. Russland har veldig mye å tilby, kanskje spesielt i de store byene som vi ikke har her. Samtidig kan jeg legge til at det er 10 millioner, ja 10 millioner single damer i Russland. Det sier seg selv at hvis disse skal ha håp om å kunne danne seg en familie så må de enten dele en mann med en annen dame, eller stjele han eller se utenfor landegrensene. Noe som ofte er enklere, spennende og ved første øyekast et bedre alternativ. Lite tenker man om feks norge og sverige at det er lite kultur, tradisjon mange andre ting som russere setter stor pris på. Vi ser på oss selv som rike..Men..jeg har vært mye i russland og kan si at vi på mange måter er forferdelig fattige.. Jeg har lært mye om livet og medmenneskelighet fra disse turene. Caracal Jeg synes man i utgangspunket helt fint kan sammenligne Russland med Polen og Thailand. De to første er resultater av kommunismens fiasko, den siste er et resultat av å tilhøre den tredje verden(Øst-Europa hadde, til motsetning fra Thailand, antakelig vært like rikt som Vesten hadde ikke vært for kommunistregimene som styrte landendene i x antall tiår). Ang. de ti millionene single kvinner: Sist jeg sjekket var det ingen sykdom å være singel. Grunnen til at vestlige menn, som i de aller fleste tilfeller er vesentlig eldre enn kvinnen selv er, er interessante for dem, er fortsatt først og fremst penger. Jeg vet om flere russiske kvinner som har kommet til Norge via ekteskap med norske menn, og felles for dem alle var drømmen om Vesten. Dette er som sagt absoulut forståelig, men det gjør ikke mennene noe mindre ynkelige av den grunn. De mennene som ender opp med russiske/thailandske/polske etc kvinner, er, etter min erfaring uten unntak tapere som ingen vil ha, enten fordi de er veldig spesielle og sære som personer, eller fordi de rett og slett ikke eier nålen i veggen etter allminnelig, vestlig målestokk(eller er en avviker på en eller annen annen måte, men jeg kan ikke ta på meg å skulle ramse opp alt). Så det nytter ikke å komme og fortelle meg at russiske kvinner kommer til Norge av kjærlighet til mannen, nei(ja da, det finnes alltid unntak, omtrent på samme måte som det sikkert finnes folk i Iran som har det bra, men det kan jo ikke brukes til å argumentere for at Iran er et bra land å bo i, for det ville vært en løgn). Eller sagt på en annen måte: Ta vekk pengene våre, og se hvor mange russiske kvinner som blir sammen med norske menn...Rimelig få, etter all sannsynelighet. Ang kultur: Dette er det eneste punktet for kommunistregimene faktisk klarte å gjøre noe positivt, og at kulturen i Øst-Europa har en mye bedre kultur enn Vest-Europa, det er jeg helt enig i. Enn så lenge står jeg på at foruten kultur og tradisjon, så var Øst-Europa og kommunismen et totalt mislykket prosjekt, men det har selvsgat blitt mye bedre de siste 18-20 årene, noe som er en følge av at de har adoptert vår økonomiske politikk, og da blir ting bedre over tid, selv om det tar mange tiår å rydde opp igjen etter fortidens regime. For å si det slik: Russere flytter til Norge. Hvor mange nordmenn flytter til Russland? Ingen. Og det sier sitt. Vesten er ikke perfekt, USA er ingen paradis, men sammenlignet med de post-kommunistiske landene så er Vesten et lykkeland av dimensjoner, da folk i det minste har leiligheter som anholder en høy standard, moderne biler, et velfungerende demokrati og penger så de aller, aller fleste har det ganske så greit i hverdagen. Og å påstå at vi omtrent ikke kan si at vi har det bedre enn folk i den forhenværende Sovjetunionen, synes jeg at virker som et forsøk på å si at alt er like bra, noe som selvsagt er helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. mai 2009 #142 Del Skrevet 29. mai 2009 Jeg synes man i utgangspunket helt fint kan sammenligne Russland med Polen og Thailand. De to første er resultater av kommunismens fiasko, den siste er et resultat av å tilhøre den tredje verden(Øst-Europa hadde, til motsetning fra Thailand, antakelig vært like rikt som Vesten hadde ikke vært for kommunistregimene som styrte landendene i x antall tiår). Ang. de ti millionene single kvinner: Sist jeg sjekket var det ingen sykdom å være singel. Grunnen til at vestlige menn, som i de aller fleste tilfeller er vesentlig eldre enn kvinnen selv er, er interessante for dem, er fortsatt først og fremst penger. Jeg vet om flere russiske kvinner som har kommet til Norge via ekteskap med norske menn, og felles for dem alle var drømmen om Vesten. Dette er som sagt absoulut forståelig, men det gjør ikke mennene noe mindre ynkelige av den grunn. De mennene som ender opp med russiske/thailandske/polske etc kvinner, er, etter min erfaring uten unntak tapere som ingen vil ha, enten fordi de er veldig spesielle og sære som personer, eller fordi de rett og slett ikke eier nålen i veggen etter allminnelig, vestlig målestokk(eller er en avviker på en eller annen annen måte, men jeg kan ikke ta på meg å skulle ramse opp alt). Så det nytter ikke å komme og fortelle meg at russiske kvinner kommer til Norge av kjærlighet til mannen, nei(ja da, det finnes alltid unntak, omtrent på samme måte som det sikkert finnes folk i Iran som har det bra, men det kan jo ikke brukes til å argumentere for at Iran er et bra land å bo i, for det ville vært en løgn). Eller sagt på en annen måte: Ta vekk pengene våre, og se hvor mange russiske kvinner som blir sammen med norske menn...Rimelig få, etter all sannsynelighet. Ang kultur: Dette er det eneste punktet for kommunistregimene faktisk klarte å gjøre noe positivt, og at kulturen i Øst-Europa har en mye bedre kultur enn Vest-Europa, det er jeg helt enig i. Enn så lenge står jeg på at foruten kultur og tradisjon, så var Øst-Europa og kommunismen et totalt mislykket prosjekt, men det har selvsgat blitt mye bedre de siste 18-20 årene, noe som er en følge av at de har adoptert vår økonomiske politikk, og da blir ting bedre over tid, selv om det tar mange tiår å rydde opp igjen etter fortidens regime. For å si det slik: Russere flytter til Norge. Hvor mange nordmenn flytter til Russland? Ingen. Og det sier sitt. Vesten er ikke perfekt, USA er ingen paradis, men sammenlignet med de post-kommunistiske landene så er Vesten et lykkeland av dimensjoner, da folk i det minste har leiligheter som anholder en høy standard, moderne biler, et velfungerende demokrati og penger så de aller, aller fleste har det ganske så greit i hverdagen. Og å påstå at vi omtrent ikke kan si at vi har det bedre enn folk i den forhenværende Sovjetunionen, synes jeg at virker som et forsøk på å si at alt er like bra, noe som selvsagt er Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kristian82 Skrevet 29. mai 2009 #143 Del Skrevet 29. mai 2009 Noen sier at de er ålreit, noen mener at de er "second hand" som ingen normal norsk mann vil ha..Hva synes dere, og hvorfor? Siden jeg anser meg selv som normalt oppegående, så gir jeg såklart helt f#en i hvor en jente er født og hva hennes hjemland er. Norsk, dansk, russisk, amerikansk, avhenger jo av personen hva jeg eventuelt syns om henne, ikke hvor hun tilfeldigvis er født og om det er et rikt land eller ikke.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_hei_* Skrevet 30. mai 2009 #144 Del Skrevet 30. mai 2009 Jeg synes man i utgangspunket helt fint kan sammenligne Russland med Polen og Thailand. De to første er resultater av kommunismens fiasko, den siste er et resultat av å tilhøre den tredje verden(Øst-Europa hadde, til motsetning fra Thailand, antakelig vært like rikt som Vesten hadde ikke vært for kommunistregimene som styrte landendene i x antall tiår). Ang. de ti millionene single kvinner: Sist jeg sjekket var det ingen sykdom å være singel. Grunnen til at vestlige menn, som i de aller fleste tilfeller er vesentlig eldre enn kvinnen selv er, er interessante for dem, er fortsatt først og fremst penger. Jeg vet om flere russiske kvinner som har kommet til Norge via ekteskap med norske menn, og felles for dem alle var drømmen om Vesten. Dette er som sagt absoulut forståelig, men det gjør ikke mennene noe mindre ynkelige av den grunn. De mennene som ender opp med russiske/thailandske/polske etc kvinner, er, etter min erfaring uten unntak tapere som ingen vil ha, enten fordi de er veldig spesielle og sære som personer, eller fordi de rett og slett ikke eier nålen i veggen etter allminnelig, vestlig målestokk(eller er en avviker på en eller annen annen måte, men jeg kan ikke ta på meg å skulle ramse opp alt). Så det nytter ikke å komme og fortelle meg at russiske kvinner kommer til Norge av kjærlighet til mannen, nei(ja da, det finnes alltid unntak, omtrent på samme måte som det sikkert finnes folk i Iran som har det bra, men det kan jo ikke brukes til å argumentere for at Iran er et bra land å bo i, for det ville vært en løgn). Eller sagt på en annen måte: Ta vekk pengene våre, og se hvor mange russiske kvinner som blir sammen med norske menn...Rimelig få, etter all sannsynelighet. Ang kultur: Dette er det eneste punktet for kommunistregimene faktisk klarte å gjøre noe positivt, og at kulturen i Øst-Europa har en mye bedre kultur enn Vest-Europa, det er jeg helt enig i. Enn så lenge står jeg på at foruten kultur og tradisjon, så var Øst-Europa og kommunismen et totalt mislykket prosjekt, men det har selvsgat blitt mye bedre de siste 18-20 årene, noe som er en følge av at de har adoptert vår økonomiske politikk, og da blir ting bedre over tid, selv om det tar mange tiår å rydde opp igjen etter fortidens regime. For å si det slik: Russere flytter til Norge. Hvor mange nordmenn flytter til Russland? Ingen. Og det sier sitt. Vesten er ikke perfekt, USA er ingen paradis, men sammenlignet med de post-kommunistiske landene så er Vesten et lykkeland av dimensjoner, da folk i det minste har leiligheter som anholder en høy standard, moderne biler, et velfungerende demokrati og penger så de aller, aller fleste har det ganske så greit i hverdagen. Og å påstå at vi omtrent ikke kan si at vi har det bedre enn folk i den forhenværende Sovjetunionen, synes jeg at virker som et forsøk på å si at alt er like bra, noe som selvsagt er helt feil. "Hvor mange nordmenn flytter til Russland? Ingen". Oi, oi, oi.. nå skrev du noe som ikke stemmer.. det må du bare vite. nordmenn flytter til forskjellige land, bl. annet russland, thailand osv! selvfølgelig antall nordmenn som flytter til utlandet er relativt lite siden norge er et ganske lite land! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monica1968 Skrevet 30. mai 2009 #145 Del Skrevet 30. mai 2009 "Hvor mange nordmenn flytter til Russland? Ingen". Oi, oi, oi.. nå skrev du noe som ikke stemmer.. det må du bare vite. nordmenn flytter til forskjellige land, bl. annet russland, thailand osv! selvfølgelig antall nordmenn som flytter til utlandet er relativt lite siden norge er et ganske lite land! Denne vil jeg gjerne se dokumentasjon på. For øvrig: En kamerat av meg som driver med både heltids-og sommer-utleie(og dermed i praksis bare jobber på sommeren)bor i Thailand på vinteren hvert år, det har han holdt på med i mange år nå. Årsaken er at prisene på alt er veldig lave i Thailand i forhold til våre, og at en dermed kan leve som en konge på en helt vanlig, norsk lønning. Ja, det finnes nordmenn som flytter til utlandet, men de flytter selvsagt til andre vestlige land, med mindre de fek. er pensjonister, trygdede etc., og dermed får pengene sendt fra Norge, da man, som nevnt, kan leve utrolig godt på vår lønning i fek. Thailand. Er det slik å forstå at du mener at nordmenn velger å flytte til et land hvor levestandaren og lønningene er en brøkdel av vår, demokratiet gjennomkorrupt og mislykket og ting har et generelt elendig nivå etter en vestlig standard? For å si det veldig enkelt: Russland tilhører den tidligere Østblokken. Det rikeste landet i Østblokken var DDR. Sammenlignet med et hvilket som helst vestlig land, var DDR lutfattig. Øst-Tyskalnd er pr. dags dato kraftig modernirsert, takket være at Vest-Tyskland i snart to tiår har brukt enorme summer på å få det opp på en vestlig standard. Derimot har ingen brukt penger på å få Russland opp på et vestlig nivå, og, som tidligere nevnt, er ikke dagens levestandard noe høyere enn den var under Sovjetunionen, og dermed blir det veldig spesielt i mine øyne å påstå at nordmenn skulle velge dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monica1968 Skrevet 30. mai 2009 #146 Del Skrevet 30. mai 2009 Russland er IKKE er fattig land. :gjeiper: Du kan kaste skolebøkene fra syttitallet nå... Denne må du virkelig utdype. Som jeg nevnte i forrige innlegg: Russland tilhører den forhenværende Østblokken. Det rikeste landet i Østblokken var DDR, som likevel var et svært fattig land til sammenligning med et hvilket som helst vestlig land. Selv om det fysiske jernteppet er borte, eksisterer skillet mellom øst og vest i høyeste grad mht. økonomi og levestandard. Etter Sovjet falt, har noen få blitt veldig rike, men de aller flest lever som før, eller har kanskje gått litt ned i levestandard siden kommunismens fall. Det er hevet over ENHVER tvil at Russland er et fattig land, og øst-Europa er det fattige Europa, som fortsatt står i stor kontrast til vårt rike Europa. Dette har ingenting med å ikke ha oppfattet at Den kalde krigen er over å gjøre, men derimot med det at en innser at det ikke er slik at kommunismen faller, og så blir landet vestlig i løpet av 20 år. Kommunismens fiasko setter langt dypere spor en som så, og i tillegg har Jeltsin en vesentlig skyld i fattigdommen akkurat i Russland, da han solgte ut masse statseide verdier, bedrifter mm. til sine venner. Sovjet og kommunismen eksisterte i 74 år. Det burde være innlysende at det vil ta like lang tid å få landet opp på en vestlig standard som det tok å gjøre det til et fattig kommunistregime, for endringer skjer ikke over natten, spesielt ikke når det er begått så store feilsteg som å innføre sosialisme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Karoline_* Skrevet 30. mai 2009 #147 Del Skrevet 30. mai 2009 Jeg kjenner flere kjekke nordmenn gift med ei polsk dame/jente som har flyttet til Polen fordi dama ikke ville bo i Norge.... de bodde in Norge ei stund men så trivdes ikke kona og de har det bedre i Polen. Det er masse spennende jobber og muligheter der - ikke bare elendighet!! Noen her skriver at ekte kjærlighet ikke finnes mellom polsk/russisk dame og en norsk mann; "alle" er ute etter penger og "drømmer om Vesten" og de norske gutta er "sære" og "ingen norsk kvinne vil ha dem" - jeg må bare le av disse fordommene, du som skriver dette kan umulig kjenne alle polsk-norske eller russisk-norske ektepar som er forelsket i hverandre og tiltrukket av hverandre på samme måte som du er forelsket i ei norsk dame. Sånne tilfeller virkelig finnes og de treffer hverandre helt tilfeldig (internasjonal skole el. reise). Det er for DUMT å stemple alle damene fra disse landene (som kommer til Vesten pga kjærlighet) som "lykkegjegere" eller alle mennene som "tapere" selv om de finnes - i alle land!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kristian82 Skrevet 30. mai 2009 #148 Del Skrevet 30. mai 2009 Jeg kjenner flere kjekke nordmenn gift med ei polsk dame/jente som har flyttet til Polen fordi dama ikke ville bo i Norge.... de bodde in Norge ei stund men så trivdes ikke kona og de har det bedre i Polen. Det er masse spennende jobber og muligheter der - ikke bare elendighet!! Noen her skriver at ekte kjærlighet ikke finnes mellom polsk/russisk dame og en norsk mann; "alle" er ute etter penger og "drømmer om Vesten" og de norske gutta er "sære" og "ingen norsk kvinne vil ha dem" - jeg må bare le av disse fordommene, du som skriver dette kan umulig kjenne alle polsk-norske eller russisk-norske ektepar som er forelsket i hverandre og tiltrukket av hverandre på samme måte som du er forelsket i ei norsk dame. Sånne tilfeller virkelig finnes og de treffer hverandre helt tilfeldig (internasjonal skole el. reise). Det er for DUMT å stemple alle damene fra disse landene (som kommer til Vesten pga kjærlighet) som "lykkegjegere" eller alle mennene som "tapere" selv om de finnes - i alle land!! Bra sagt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest I am not Norwegian :) Skrevet 30. mai 2009 #149 Del Skrevet 30. mai 2009 Honestly, Rachel1968, I live in Norway for now ( I come from Eastern Europe) and I am looking forward (!!) to going back to my home country I hope my Norwegian boyfriend will follow after me. I think - since I am a "big-city girl" - that Norway is a beautiful country when it comes to nature etc., but veeeeery boring when it comes to other things (I miss the real city and real "life"!! , it feels just like living "in the middle of nowhere", nothing exciting here compared to the highly cultural city I come from. Not to mention family and friends who are there, a good standard of living (come from a well-off family, have always traveled a lot during vacations and never lacked anything) and generally feeling at home there and not here. I can`t help it that I fell for a Scandinavian guy and we want to give it a chance but I get too depressed in Norway to be able to stay there, so we are planning on moving from here if only he can get a good job there. If not, we will move to another country Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. mai 2009 #150 Del Skrevet 30. mai 2009 Honestly, Rachel1968, I live in Norway for now ( I come from Eastern Europe) and I am looking forward (!!) to going back to my home country I hope my Norwegian boyfriend will follow after me. I think - since I am a "big-city girl" - that Norway is a beautiful country when it comes to nature etc., but veeeeery boring when it comes to other things (I miss the real city and real "life"!! , it feels just like living "in the middle of nowhere", nothing exciting here compared to the highly cultural city I come from. Not to mention family and friends who are there, a good standard of living (come from a well-off family, have always traveled a lot during vacations and never lacked anything) and generally feeling at home there and not here. I can`t help it that I fell for a Scandinavian guy and we want to give it a chance but I get too depressed in Norway to be able to stay there, so we are planning on moving from here if only he can get a good job there. If not, we will move to another country God tur hjem! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest meg ryan Skrevet 30. mai 2009 #151 Del Skrevet 30. mai 2009 Det er faktisk sant at flere utlendinger jeg kjenner ikke trives i Norge i det hele tatt men blir her pga ektefellen, barna osv.... drømmen deres er å kunne flytte tilbake til hjemlandet en gang i fremtiden. Å si at å bo i Norge er som å flytte til et "drømmeland" som "alle fra fattigere land" ønsker seg, stemmer ikke med virkeligheten, men det er kanskje vanskelig å tro for noen som aldri har bodd andre steder i verden enn i lille Norge ;-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. mai 2009 #152 Del Skrevet 30. mai 2009 Jeg ville synes det var veldig rart hvis de ikke hadde hjemmelengsel. De aller fleste synes stedet de vokste opp er noe spesielt. Selv om landet er fattig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. mai 2009 #153 Del Skrevet 30. mai 2009 De aller fleste synes stedet de vokste opp er noe spesielt. Selv om landet er fattig. Nettopp!! Og slett ikke alle i fattigere land er fattige, i Øst Europa kjører folk flotte, dyre biler - mange flere enn jeg ser i byen min her i Norge :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. mai 2009 #154 Del Skrevet 30. mai 2009 [ Hvor mange nordmenn flytter til Russland? Ingen. Og det sier sitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. mai 2009 #155 Del Skrevet 30. mai 2009 Det er selvfølgelig slik at ingen norske damer går etter penger, mens alle utenlandske damer gjør det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest T Skrevet 30. mai 2009 #156 Del Skrevet 30. mai 2009 [ Hvor mange nordmenn flytter til Russland? Ingen. Og det sier sitt. Unskyld meg, men jeg må bare le av dette litt Hvordan kan du vite at ingen fra Norge flytter til Russland? Jeg kjenner jo noen (flere) som har gjort det, både norske jenter og norske menn. At du kjenner ingen betyr ikke at det ikke skjer At du KUN tenger penger betyr ikke at alle gjør det, dessuten finnes det yrker hvor folk tjener godt med penger også i Øst-Europa, like bra som i Norge mens alt er mye billigere der så det lønner seg å bo "i ett fattig land" Det stemmer at man kan leve mye billigere i Øst-Europa enn i Norge. Men det som ofte gjør Norge til et så populært land å flytte til for mange utlendinger, er de utrolig gode sosiale rettighetene som finnes her. Slike ordninger kan man se veldig langt etter i Øst-Europa, og svært mange andre land. Norge er faktisk på verdenstoppen når det gjelder gode pensjons- og trygdeordninger (noe vi forøvrig bør være svært stolte av), og dette blir lagt merke til ute i verden. For mange er trygghet viktigere enn penger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
robotkalle Skrevet 30. mai 2009 #157 Del Skrevet 30. mai 2009 Hva jeg syns om russiske jenter? Hvilke da? De med rik pappa, utdannelse fra et flott universitet i utlandet, moderne klær, ikke bimbo-aktig, ikke hore-aktig, ikke snobbete, ikke sjuskete, ikke blindern-raddisete, men elegante, selvsikre og allikevel damete? Disse russerdamene? Eller de som er kravstore, tradisjonelle, pengefokuserte, lange negler, korte skjørt, bleka hår, masse lebestift, halvdårlig brystimplantater og noen arr fra fattern som hadde helt i seg litt for mye vodka? Tviler på at jeg noen gang kommer til å flytte til et østblokk-land. Det er for jævlig og nedkjørt når du kommer utenfor de største byene, selv i Tyskland. Seriøst, jeg ville heller ikke bodd i Øst-Tyskland utenfor Berlin, samme hvor attraktiv universitetsjobb jeg ville fått tilbudt. Nei, fuck it. Da er til og med det engelske bondelandet bedre, knuller heller sauer i velstand, enn å knulle russerdamer bak en lada fra 86, foran en halvveis sammenfalt rønne, hvor du vasser i gjørme og dritt utafor huset og må gå en halv dags marsj for å komme til en klesbutikk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 31. mai 2009 #158 Del Skrevet 31. mai 2009 Det er faktisk sant at flere utlendinger jeg kjenner ikke trives i Norge i det hele tatt men blir her pga ektefellen, barna osv.... drømmen deres er å kunne flytte tilbake til hjemlandet en gang i fremtiden. Å si at å bo i Norge er som å flytte til et "drømmeland" som "alle fra fattigere land" ønsker seg, stemmer ikke med virkeligheten, men det er kanskje vanskelig å tro for noen som aldri har bodd andre steder i verden enn i lille Norge ;-) helt sant :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 31. mai 2009 #159 Del Skrevet 31. mai 2009 Det er selvfølgelig slik at ingen norske damer går etter penger, mens alle utenlandske damer gjør det. og det kan du godt bevise, eller...?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Kim_* Skrevet 31. mai 2009 #160 Del Skrevet 31. mai 2009 Det er faktisk sant at flere utlendinger jeg kjenner ikke trives i Norge i det hele tatt men blir her pga ektefellen, barna osv.... drømmen deres er å kunne flytte tilbake til hjemlandet en gang i fremtiden. Å si at å bo i Norge er som å flytte til et "drømmeland" som "alle fra fattigere land" ønsker seg, stemmer ikke med virkeligheten, men det er kanskje vanskelig å tro for noen som aldri har bodd andre steder i verden enn i lille Norge ;-) Ja.....og hva så? Om vi tar for oss "lykkejegerne", slik denne tråden gjelder (altså de som ikke er flyktninger/asylsøkere), så har de jo valgt å flytte hit av egen fri vilje. Det er fordeler og ulemper med alle valg man tar i livet, og problematikken med hjemlengsel gjelder for de fleste mennesker som flytter fra hjemlandet til et annet land, ikke bare utlendinger som "må" bo i "dødskjedelige" Norge". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå