Gå til innhold

Hvordan feirer dere jul ?

Carrington

Anbefalte innlegg

Eg feirer hos mine besteforeldre, hvor mesteparten av familien er samlet, mens min sambo reiser opp til sine foreldre. Vi spiser hver for oss, åpner gaver hver for oss, men så henter han meg seint på kvelden og vi reiser heim og koser oss sammen med "barna".

Dette pga at det er slik vi har hatt det i alle år, eg kjenner ikkje hans familie og han kjenner ikkje min.

Burde vel egentlig fått begge familiene samlet, meen er ingen som legger opp til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har vært samboere i 5 år og har alltid feiret hver for oss. Blir nok helt sikkert sån i år og. Synnes det blir unaturlig å bytte på, tradisjonene er forskjellige og for meg viktige. Vi er sammen resten av jula.

Men når vi blir en liten familie ønsker jeg å feire jule hjemme til meg og samboeren og skape våre egne tradisjoner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboere i 5 år, sammen 7, han er muslim og er ikke så opptatt av jul.

Alltid like mye pes hvor jeg skal være av foreldre og besteforeldre...

Siste årene har vi feiret bare sambo og meg.

Han kjører meg til kirken, -mens jeg er der, lager han oksestek hjemme.

...helst bare han og meg julaften, virkelig romantisk!!!!!! Har oxo feiret bare pappa og meg oxo...koselig!!!!!!

Så feirer vi med venner som er katolikker den 25, som er dems julaften, og så den 2. dag eller 3. drar vi til et annet vennepar. Alle dem har unger, så det er veldig stas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært sammen i 5 år, og samboere i et og et halvt. Vi kommer fra samme sted, så det er igrunn ikke så stress hvor vi feirer. Kan dra litt frem og tilbake, hehe :) Som regel er jeg hos min familie, og han hos sin på formiddag og under middagen. Han har mindre søsken, og er som regel tidligere ferdig med gaver og kaffe, og da tar han som regel turen ut til oss, hvor han da får gaver der også :) Etter vi har åpnet gaver og drukket kaffe, tar vi oss som regel en tur ned til tante og onkel + farmor som bor i underetasjen, hvor det også er småunger. Synes det er ekstra stas å feire sammen med barn, de har det så moro på denne dagen! :) Når vi får barn selv blir det vel at vi inviterer familie til oss i tillegg til å dra hjem av og til også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har begge familier langt unna, og i begynnelsen feiret vi hver for oss. De to siste julene har vi imidlertid feiret hjemme hos oss - uten annen familie til stede.

Det har vært herlig avslappende, har lagd tradisjonell julemiddag, og sist jul hadde vi faktisk en kamerat av meg på besøk. Veldig koselig, og jeg tror faktisk vi kommer til å fortsette slik.

synes jul blir vel mye styr med familie som skal besøkes i øst og vest og nord, så nå gjøres slikt unna på sommerstid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
Gjest Gjest_Kvisten_*

Vi feirer hver for oss og er veldig enige om å fortsette med det helt til vi får barn:) Vi er begge fra samme sted, så får jo mye tid i julen sammen uansett:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er vårt første jul som både kjærester og samboere, så det blir nok til at vi feirer hver for oss i år. Vi er riktignok fra samme bygd, og foreldrene våre bor ikke så langt i fra hverandre. Planen er derfor at han skal komme hjem til foreldrene mine etter at pakkene er pakka opp.

Når vi får hus og slikt håper jeg at vi kan invitere både min og hans familie hjem til oss, og ha en stor julefest slik som familien min hadde da jeg var liten. ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboerpar uten barn på 25 år (pluss/minus) - hvordan ferier dere julen ? Reiser dere hjem hver til sitt, feirer dere sammen, har dere deres felles hjem som "base" og reiser på besøk til begges familier ?

Vi trenger tips og råd ! :)

Gjör det som passer dere best =)

Selv har vi feiret jul hos kun min familie (sammen da), en gang hos min mor, to ganger hos min far.

Hans familie bor i Sverige, samt at de har ikke den beste kontakten, så det er dette vi ville.

Har snakket litt om å kanskje feire jul hos oss i år, kun oss to og ingen andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er 20 og 24, og dette er vår tredje jul sammen. Før har vi bodd i samme by som foreldrene våre, og da har vi feiret julaften hver for oss og møttes om kvelden, og så byttet på middager og besøk med familiene resten av julen.

I år har vi flyttet såpass langt unna at vi må overnatte, og jeg lurer faktisk på om jeg skal feire jul hos hans foreldre i år, fordi hans mor jobber, så det blir bare han, faren og onkelen hvis ikke. Jeg elsker jul med min familie, men der er de 20 stykker så de klarer seg ;)

Da blir det eventuelt at jeg reiser til mine foreldre lille julaften, og sover der og har frokost julemorgenen og bytter gaver da med de, og så feirer julekvelden og overnatter hos han. Resten av julen regner jeg med vi sover der siden det er større plass der, så får vi se hvor mange dager vi blir før vi reiser hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi feirer hver for oss enn så lenge (vi har ikke barn enda). Begge er vi enebarn, og begge har vi små familier vi feirer med, dermed blir det litt feil om vi skulle feiret sammen, ellers ville det endt opp med at foreldrene våres satt alene på julaften. Det har ingen av oss hjerte til.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har pleid å feire jul hos hans foreldre, rett og slett fordi det er lettest. Vi er 19, og 21. Men det er veldig mange mennesker der, og det blir litt stressende, og i det hele tatt litt 'mye' i alle fall for meg som kommer fra en familie hvor vi kun har feiret sammen med foreldre, og søsken.

Så i år skal vi feire hjemme, bare han og meg og katten :)

Og jeg gleder meg UTROLIG! Gleder meg til vi skal ha vårt eget juletre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er 22 og 28, vært sammen i 2 år og har tredje jul sammen nå. Første året var min kjære i USA hos sin bror. I fjor var vi hos hans foreldre i hjembyen deres, sammen med hans søster og familien. I år skal vi til min far og feire jul sammen med mine yngre søsken der. Neste år skal vi til min mor og gjenta prosessen. Året etter skal vi mest sannsynlig til USA. Etter det krysser jeg fingrene for at vi kan være hjemme hos oss, og heller få besøk av familien i romjula. Innen da har vi kanksje fått barn også, og da er det naturlig for meg å ikke reise hjem til mamma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...