Gå til innhold

Mobbing

Gjest Trulselinemor

Anbefalte innlegg

Gjest Trulselinemor

Jeg vil bare få fortelle en historie som skjedde på ungdomsskolen. Dette er mange år siden.

Gjennom barneskolen ble jeg ikke mobbet, men på ungdomsskolen var det ikke en dag uten. :(

Jeg ble banket og slått av og til i det vi var ferdig på skolen for dagen. I friminuttene så kalte de meg stygge ting, og brukte ord som ikke var helt sanne mot meg. Jeg fikk ofte høre stygge ting, dersom søskene mine hadde gjort noe. Når foreldrene mine ble skilt, så ble det ikke lettere å være meg. Jeg prøvde å ta det opp med lærerne flee ganger uten at det hjalp.

Når vi endelig var feridg med de 3 årene, så var det en god følelse. Jeg viste at ingen i klassen hadde søkt det samme som meg på vdg, så jeg slapp å komme i klasse med dem der.

Rett etter ungdomsskolen så traff jeg på ei lærinne, og hun spurte om det var sant at jeg ble mobbet. Jeg svarte: ja, det er sant. Og da fikk jeg til svar tilbake, at det var mistanke om det. Men jeg var alltid så blid og positiv, så de viste ikke hva de skulle tro.

Jeg tok opp situasjonen til helsesøstra på vdg, og da svarte hun meg tilbake. Selv om jeg var blid og positiv, så kunne de ikke se sorgen i hjerte mitt. :-?

Jeg har ikke så mye kontakt med den klassen. Hilser knapt på de når jeg møter de. Noen orker jeg ikke å se engang. ( Det er de som slo)

Jeg er ferd med å utdanne meg til lærer. Og dersom jeg noen gang blir ferdig, så kommer jeg til å være veldig opptatt av mobbing. Det skal ikke skje i min klasse. :)

Jeg måtte bare få det ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

*Klem til deg fra ei som også var glad for å begynne på VGS uten noen fra ungdomsskolen på samme skole*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det var deilig at ingen kjente meg. Kunne begynne helt på nytt. Det gjorde jeg også - og det har holdt siden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Enig med Nala, i at du kommer til å bli en fantastisk lærer.

Lykke til videre i livet, og lykke til som en klok lærer.

Stor klem fra Merete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mayamor

Lykke til, Trulsinemor.

Mange ville bare lagt seg ned og deppet.

Du unngikk den fellen.

All skryt til deg.

Heldige de elevene som får deg til lærer. :P

Klem fra Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...