Gå til innhold

bil til familie m 2 hunder og 1 baby

Gjest Lupi

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har liksom ikke lyst til å stable noe ved siden av barnesetet i bilen jeg da. innbiller meg at det blir dårlig sikkerhet...

Blir en dyrere bil, og en bil som ser ut som et romskip men.. :) Mannen vurderer nå (bilmekaniker).

Nå vet jeg ikke om hundene dine deler bur, men tar du ut de to bakerste setene, har du veldig god plass i espacen, og det burde være plass til barnevogn. Det er iallefall ikke mye mer plass i voyageren, og den er i tillegg ikke bra kollisjonsmessig.

Jeg vet at jeg hadde heller kjøpt en espace enn en voyager, men til deres behov er kanskje en suburban bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om jeg tør å kjøre så stor bil :rodme:

Og da måtte jeg tatt lastebillappen og...

Ikke nødvendigvis. En suburban som er nedregistrert, kan du kjøre på vanlig førerkort.

Du venner deg fort til stor bil, og har du først kjørt den, er det ingen ting som kommer opp mot slike biler senere. :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om jeg tør å kjøre så stor bil :rodme:

Og da måtte jeg tatt lastebillappen og...

Men det er jo ikke nødvendig å kjøpe av de største! Selv synes jeg at Suburban er for stort, siden jeg vil ha en bil som jeg og kan bruke når jeg f.eks skal til byene å handle.. Som kjent er det da greit med en bil som du kan parkere enkelt både i små og trange gater/parkeringshus, og ikke minst plass nok i bilen! hehe :rødme:

Med Ford Explorer trenger du ikke kl.2. Den veier ca 2 tonn og er ikke i nærheta av grensa på 3.5 t.

Kan også love deg at når du først er vant til en litt høye bil(for det er bare det, det er..) så vil du ikke ha noe annet!

Forden var på rep her for en stund siden, og jeg måtte dermed kjøre Subaruen.. Uf, kan ikke beskrive hvor ekkelt det var å skulle kjøre den lille ... grrr bilen! Også var det rene og skjære orgasmiske følelsen av å sette seg inn i Forden igjen:)

Edit:

Glemte forresten å ta med iste.. Vi har to hunder, en Alaska husky og en Akita hann, delvis store hunder altså.. I tillegg har vi tre barn(dog, har vi for det meste bare to av de med på tur og slik).. Bilen er stor nok til dem, samt bagasje:) Uten å hive noe på take, og uten å måtte risikere ting å tang med ekkel festing(f.eks sette bur oppå hverandre, eller basgasje, osv)

Endret av Heart7086
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest................pia

Vi kjøpte oss caravell når vi fikk tvillinger for 2 år siden, har også 2 barn fra tidligere og en hund. Må bare si at den er super.....meget god plass til det meste. Har 8 seter vi da, og den er praktisk til kjøring på fotball og handballkamper for de 2 eldste også. Ferieturen var kjæmpegrei, tvillingvogn,2 reisesenger og mye bagasje ellers gikk inn uten problem.

Blir vel det ved neste bilskifte også, syns den er kjempegod å kjøre da, sitter høyt og har god oversikt. Har også sett ulykke med caravell, hvor de i caravellen kom fra det litt forslått, mens møtende bil ble smadret og store personskader på sjåføren.

Anbefaler derfor caravell jeg da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilleulv

hm...

suburban, explorer, caravelle, hiace, voyager, grand espace..

Jeg er ganske forvirra nå altså :D Tror forresten flere av dere kunne fått jobb som bilselger. Jeg føler meg overbevist etter hvert innlegg her omtrent :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hm...

suburban, explorer, caravelle, hiace, voyager, grand espace..

Jeg er ganske forvirra nå altså :D Tror forresten flere av dere kunne fått jobb som bilselger. Jeg føler meg overbevist etter hvert innlegg her omtrent :ler:

Ja det er ikke lett å kjøpe bil. :fnise:

Jeg synes det er lettere å kjøpe hus enn bil. Det er faktisk noe av det verste jeg gjør.

Men det dere bør gjøre er å slå opp bilene på kollisjonstestene. Så utelukker dere de bilene som kommer dårlig ut. Deretter må dere prøvekjøre de bilene som dere har igjen på listen. Utseende er etter min mening mindre viktig, så lenge sikkerheten er god.

Så derfor foreslår jeg sub, og så espace. :ler:

PS: Jeg har hatt både sub, espace, caravelle og hiace, og den bilen jeg har vært desidert best fornøyd med, var suben. Og jeg er en dame på 38, så jeg burde vel egentlig ha likt småbiler bedre. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS: Jeg har hatt både sub, espace, caravelle og hiace, og den bilen jeg har vært desidert best fornøyd med, var suben. Og jeg er en dame på 38, så jeg burde vel egentlig ha likt småbiler bedre. :jepp:

Det er rart det der, vi kvinnfolk skal liksom ha disse små kjerringbilene... Når jeg sier "kjerringbilen" min tror folk jeg mener Subaruen, når jeg da sier, nei det er Forden som er min kjerringiblen, da glaner folk litt ekstra... Forutenom de som kjenner meg, de VET jeg er hekta på bil, og da spes suv..

Forresten, ikke for å tråkke noen på tærne el no slikt.. Men type caravelle hadde jeg aldri kjøpt(Ja, har kjørt en, over en lengre strekning)

SUV`er blir gjerne høye, og noen tror disse automatisk derfor blir "vinglete" og ustø på veien. Jeg synes ikke det, men så ligger heller ikke jeg i 90 km gjennom svingene. Caravelle derimot, uff.. Er drit redd i hver sving fordi jeg synes den typen bil er så vinglete og ekkel! Ikke er de noe særlig å kjøre heller, da liker jeg bedre amerikanske skinnset og kaptein-stol-lign. seter MYE bedre!

Også har F.eks Forden 4WD, og det vet jeg sannelig ikke om nyere Caravelle har??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilleulv

Nå må jeg spørre om en ting. Dersom vi kjøper 807 eller espace (espasssss), og da tar ut 2 av baksetene og stropper fast et bikkjebur der. Hvordan blir det da for babyen som sitter i babystol ved siden av? Jeg føler det blir så usikkert jeg da, at hvis vi får en bil i sia f.eks. så får han buret på seg. Ikke at det løsner, men hvis det blir en bulk inn, så blir han jo most? :(

Ellers så er mannen veldig gira på suburban :ler: skal ut og prøvekjøre en dag for å se hva jeg synes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Don Giovanni

Tror nok jeg skulle fått plass til to hunder og en vogn i min egen bil (volvo xc90) men da måtte nok det ene baksetet legges ned. Det er vel strengt tatt ikke noe problem så lenge dere har bare èn baby. Men bilen er jo dyr da. En rimeligere utgave av stor bil er Chrysler's Voyager. Den lange utgaven. Når jeg hadde baby i barnevogn kunne jeg trille inn barnevogna ved siden av et ganske stort bur (plass til to schæfere) uten å slå den ned. Dette er en perfekt bil plassmessig. Babyen sitter høyt og sikkert i baksetet og den er veldig komfortabel å kjøre. Billig er den også. Suburban er en oppblåst drittbil laget av alt for mye stål og med en motor og et utslipp som krever egne klimakvoter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyen sitter høyt og sikkert i baksetet og den er veldig komfortabel å kjøre.

Er du morsom? Sikker bil!! Ta en titt på NCAP testen, så finner du ut at dette ikke er en sikker bil. Det er gjerne for en grunn, at billige biler kommer dårlig ut på sikkerhetstester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du morsom? Sikker bil!! Ta en titt på NCAP testen, så finner du ut at dette ikke er en sikker bil.

Eller ta en titt på Folksams statistikk fra virkelige ulykker, hvor Voyager kommer i særklasse godt ut. Noen ganger er testene og virkeligheten ikke i takt, da er jeg tilbøyelig til å tro mer på virkeligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilleulv

Jeg blir rett og slett grinete av dette her jeg. Nå har vi lånt og prøvd en 807, men bagasjerommet der er jo ikke noe større enn i den 307'en vi har. Herregud så talentløst. ser for meg en familie med ørten unger også er det ikke plass til mer enn en barnevogn baki??? Det eneste vi har å velge mellom er Suburban eller Grand voyager. Noe annet får vi ikke plass til hundebur, barnevogn + litt bagasje baki.

Bortsett fra caravelle og hiace da, men det vil jeg virkelig ikke ha :(

Skjønner ikke at det ikke går an å lage litt størrelse på bagasjerommene jeg... Jeg driter jo i plass inni bilen, jeg må ha et romslig bagasjerom :sinna:

Får ut litt frustrasjon...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det eneste vi har å velge mellom er Suburban eller Grand voyager. Noe annet får vi ikke plass til hundebur, barnevogn + litt bagasje baki.

Tror du vil angre på om du kjøper en Voyager ihvertfall, dritt bil...

de koster mye, er mye galt med de(det er en bil som alle andre biler, en forbruksvar, og selvsagt vil noe gå galt med de.. ) , men voyager synes jeg er ekstrem.. Alle jeg kjenner som har hatt(merk: hatt) >Voyager ville ikke kjøpt denne igjen, om den så ble kasta etter dem. (Grunnen til at den ikke engang var med i vår vurdering når vi kjøpte ny bil..).. I tillegg er baksetene beregna kun for små barn, altså ikke for barn over ca. 10-12 år.

Da ville jeg heller satsa mot Suburban..

Event. så har du Econoline, tahoe(tahoen er mindre enn suburban, men er bensinsluker! 1,6 på denne, mot 1.1 på min Explorer, de er så og si akkurat samme størrelse!) men også Toyota 4runner(OK bil, men har hørt litt av hvert om disse. Dog er ikke dette noe jeg VET, dermed er det nesten litt unødvendig å si det:).. Grand Cherokee kan kanskje også være en mulig bil, dog er nok disse også litt bensinslukere:)

Skal dere ha plass til alt sammen så må dere nok opp på størrelse, tror ikke du vil finne"en vanlig personbil" med denne plassen dere trenger( på lik linje med oss! Det blir vel snart barnevogn her og, og to hunder og 2-3-barn)

Skal vri hodet om det er flere biler som jeg tror kan være interessant:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilleulv

Det jeg reagerer på er at man ikke får plass til noe mer enn barnevogn i bagasjerommet på 807'en. Latterlig! Hadde ikke fått inn en liten bag i tillegg en gang :O Er Espacen større baki?

Det blir Suburban ass... Detta gidder jeg ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Virker som dere damer er litt for opphengt i amerikanske biler. Hva med noe japansk? Hva med f.eks. en Toyota Landcriuser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilleulv
Virker som dere damer er litt for opphengt i amerikanske biler. Hva med noe japansk? Hva med f.eks. en Toyota Landcriuser?

Har sikla på Landcruiser i flere år, men det er jo ikke all verden av plass baki der heller når man skal ha 5 seter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Litt "for" opphengt? Om jeg mener amerikansk er best så mener jeg det! Toyota Landcruiser er en fin bil det, de nye! Som og koster både skjorta og flesk! Ikke er de noe kjempe å kjøre(har ikke prøvd en som er kliss ny da), og ikke har de noe veldig med plass helt bakerst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...