kimmi Skrevet 21. juni 2003 #1 Del Skrevet 21. juni 2003 høres kanskje rart ut for en tråd her på nett men jeg ønsker å spørre dere alikevel om barn og is. vår datter på 2,5 er svært glad i is (som alle barn??), og spør om å få det "hele tiden". noen ganger får hun en liten is (kjøper sånne små nesle is), andre ganger selvfølgelig ikke. men hva er vanlig, hvor ofte sier dere ja??? Saftis er jo bare saft, og det drikker man jo gjerne daglig (jada, hun drikker masse vann også). av den grunn syntes jeg ikke det er så farlig om hun noen ganger spiser 2 på en dag. andre dager spiser hun selvsagt ingen... hva gjør dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CecilieB Skrevet 21. juni 2003 #2 Del Skrevet 21. juni 2003 Ingen is, bare gulrøtter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*nora* Skrevet 21. juni 2003 #3 Del Skrevet 21. juni 2003 Ingen is' date=' bare gulrøtter.[/quote'] CecilieB, da... Hos oss blir det nok endel is, "glemmer" litt at is er snop... Saftis får de sjelden, men en fløteis etter middag eller på formiddagen (eller begge deler... ) blir det fort til, ja... Har litt dårlig samvittighet for det, men det er jo tross alt ikke hver dag de får is, og så er det jo bare i de korte sommermånedene. Litt kos skal man ha! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Samsara Skrevet 22. juni 2003 #4 Del Skrevet 22. juni 2003 De dagene vi er hjemme blir det som regel ikke is. Men stort sett er vi ute, og da kan det bli både to, tre og fire is i løpet av en dag. Jeg kjøper ikke is til meg selv og ikke til ungene, og selv er jeg is-o-man. Keine angst, liksom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fomle Skrevet 22. juni 2003 #5 Del Skrevet 22. juni 2003 Hos oss får de endel is ja... Det kan fort bli to små vann-is til dagen i helgene nå om sommeren, pluss et par i løpet av uka. Har ikke så veldig dårlig samvittighet for det, vann-is blir vel omtrent det samme som saft. Hvis vi er ute på noe hender det at han eldste heller vil ha fløte-is. Ungene er 2 og 5 år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 22. juni 2003 #6 Del Skrevet 22. juni 2003 Om sommeren spiser mine barn is, gjerne to og tre en dag, mens ingen en annen dag. Vinteren spises det ikke is, så da må man jo ta det igjen på sommeren. Saftis og fløteis er hipp som happ, om jeg gir ungen hjemmelaget saftis eller et glass saft er jo helt uvesentlig. Men jeg gir dem også hver sin drikkeflaske med vann til å ha med seg på sykkelen eller når de står på roller-blades fex, og det går også ned. Bedre med unger som har magen full av is enn unger som er dehydrerte... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Octavia Skrevet 22. juni 2003 #7 Del Skrevet 22. juni 2003 Jenta mi har nettopp fått en is. La seg altfor seint for å sove dag-duppen. Det eneste som kunne lokke henne til å våkne var "vil du ha en is, lille venn?" Da fikk hun øynene opp, da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 22. juni 2003 #8 Del Skrevet 22. juni 2003 Første fikk ikke is før de ansatte i bhg gikk mot mine retningslinjer og ga likevel. Da var hun nesten to. Har de først smakt det, så vil de jo ha. Så hun får is på varme sommerdager og innimellom ellers. Småen nå var umulig å holde unna slikt, siden han plukker opp "restene" etter storesøster. Så ja, også han på snart 20 mnd får is når storesøster får. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 22. juni 2003 #9 Del Skrevet 22. juni 2003 Første fikk ikke is før de ansatte i bhg gikk mot mine retningslinjer og ga likevel. Du mener ikke i fullt alvor at barnet ditt skal sitte og se på femten andre unger spise is uten at hun får....?? :o Barn i barnehage spiser is, så enkelt er det....... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lavendel* Skrevet 22. juni 2003 #10 Del Skrevet 22. juni 2003 Hos oss blir det kjempesjelden is, har aldri is hjemme så det blir en sjelden gang på besøk eller når vi er på kafe.... Is er snop, derfor bruker vi det ikke til daglig/ukentlig..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 22. juni 2003 #11 Del Skrevet 22. juni 2003 Du mener ikke i fullt alvor at barnet ditt skal sitte og se på femten andre unger spise is uten at hun får....?? Uff, slike mødre har jeg vært borti mer enn en gang- de skal alltid ha det på sine måte, sine prinsipper, bygge karakterstyrken til barna....Slike karakteristikker som du kom med her er ikke passende, Minnie. Derfor er de slettet. Hege Minnie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 22. juni 2003 #12 Del Skrevet 22. juni 2003 Du mener ikke i fullt alvor at barnet ditt skal sitte og se på femten andre unger spise is uten at hun får....?? :o Barn i barnehage spiser is, så enkelt er det....... Selvsagt mener jeg det. Hun visste jo ikke om at det var godt. Hun lyste opp som en sol når hun fikk skålen sin med fruktbiter og kjeks i stedet for den driten de andre ungene fikk. Egentlig trenger jeg ikke forklare det for deg engang, siden det ser ut til at du har gått glipp av noe vesentlig. Og for å vri på utsagnet ditt om at det er så enkelt at unger i bhg spiser is: Barnehagepersonale følger ungens diett, så enkelt er det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 22. juni 2003 #13 Del Skrevet 22. juni 2003 Slettet. Hege (mod) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madison Skrevet 22. juni 2003 #14 Del Skrevet 22. juni 2003 :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tristessa Skrevet 22. juni 2003 #15 Del Skrevet 22. juni 2003 En setning slettet da den refererte til noe som er slettet. Hege For øvrig spiste jeg mye is om sommeren som barn. Rett og slett fordi det var godt med noe kaldt når det var så varmt ute. Foreldrene mine tok meg med til varme steder, og fant fort ut at for at ungen ikke skulle bli dehydrert, var saftis greit å ha. Men godteri var det mer restriksjoner på... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 22. juni 2003 #16 Del Skrevet 22. juni 2003 Og for å vri på utsagnet ditt om at det er så enkelt at unger i bhg spiser is: Barnehagepersonale følger ungens diett, så enkelt er det. Ja det kan du si...... Men hvem er det som tørker ungens bitre tårer når h*n sitter alene og ikke får is mens hele barnehagen får... Jo det er jeg min venn, og det finnes lite som er tristere..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 22. juni 2003 #17 Del Skrevet 22. juni 2003 Da snakker du nok om et annet barn enn mitt. Tror du virkelig at et barn som ALDRI NOENSINNE I HELE SITT LIV har smakt is, blir fortvilet over å få frukt som de elsker i stedet for dette de ikke vet hva er? Hallo! En ting er om barnet har smakt og så blir nektet. Det har jeg aldri gjort. Da jentungen hylte etter sin tantes is, skjønte jeg fort at hun hadde smakt og da fikk hun selvsagt. For det at de forbanna barnehageansatte ikke kunne følge den ENE instuksjonen jeg hadde gitt dem når det gjaldt pass av mitt barn. Si meg, har vi foreldre INGENTING å si lenger? Betaler vi ikke blodpenger for å plassere ungene trygt og godt og med et pedagogisk riktig opplegg? Burde vi ikke får være LITT med å avgjøre hva vi syns er best for vårt barn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 22. juni 2003 #18 Del Skrevet 22. juni 2003 Si meg, har vi foreldre INGENTING å si lenger? Betaler vi ikke blodpenger for å plassere ungene trygt og godt og med et pedagogisk riktig opplegg? Burde vi ikke får være LITT med å avgjøre hva vi syns er best for vårt barn? Joda- men nå blånekte noe såpass uskyldig som is på en varm sommerdag har ingenting med pedagogikk å gjøre. Man skal lære sine barn sunne matvaner men man skal heller ikke være hysterisk og unødig streng. Minnie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 22. juni 2003 #19 Del Skrevet 22. juni 2003 Så du mener altså at en ettåring som ikke aner hva is er, må idyttes dette fordi det er noe alle barn MÅ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 22. juni 2003 #20 Del Skrevet 22. juni 2003 Tror du virkelig at et barn som ALDRI NOENSINNE I HELE SITT LIV har smakt is' date=' blir fortvilet over å få frukt som de elsker i stedet for dette de ikke vet hva er?[/quote'] Ehh.....Jeg vet hva jeg snakker om her, dette skjer i barnehagen hver eneste sommer..... Høres ut som om du har noe uoppgjort med dem synes jeg...... Joda. Jeg ville bare du skulle vite konsekvensene. Nemlig at barnet ditt gråter og er lei seg. De fleste foreldre vil gjerne unngå det. Men okkay, vi er gode trøstere vi....... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå