Gå til innhold

Sjekket opp på butikken helt uanmeldt!

Gjest Gjest_kine_*

Anbefalte innlegg

Gjest Hilde K S
At dere sitter å diskuterer i det hele tatt om dette er bra eller ikke sier vel det meste om hvor håpløst kjedelig det er å prøve å flørte med Norske kvinner. Med et skjold av skepsis, tilbakeholdenhet og kaldhet sier det jo seg selv at flørting med slike kvinner er dømt til å mislykkes. Det beste hadde vært å sende de Norske kvinnene på "treningsleir" i et søramerikansk land.

Ja. Jeg er så innmari enig med deg!

En eller annen gang i tidenes morgen var det en diskusjon her på kg om man snakket med folk i kassakøen på rema. Noe sånt. Jeg husker jeg fikk innmari pes fordi jeg sa at jeg snakket med folk overalt og at jeg gjerne kunne kommentere at et plagg satt pent eller at en farge kledde noen, dersom jeg var på en klesbutikk. For SÅNT gjør man bare ikke, må vite. Folk liker ikke at man blander seg inn i andre sine liv uten å ha blitt bedt om det og da kun med den aller høyeste grad av ydmykhet. Aaaaargh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Internett har ødelagt meg. Jeg husker spesielt en som skrøt av at han gjorde slikt ofte. "Så får dem noe å leve på, veittu." Det handlet overhodet ikke om at han syntes de var vakre, det var det faktum at han manipulerte de, og det at de kom til å huske han lenge mens han glemte de i det han snudde ryggen til.

Jeg ser ikke dette som manipulasjon -- det høres snarere ut som om han likte å gjøre folk glade. Det handlet ikke om at de skulle huske ham, men å gi dem en grunn til å smile. Nå kjenner jeg selvsagt ikke til hele konteksten, men ut ifra den ene setningen ("så får dem noe å leve på, veittu"), så høres det slik ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var på Cubus forrige lørdag, kom det en dame i ca 50 årene bort til meg og sa at jeg sikkert trodde hun var helt gal som sa noe sånn, men at hun synesjeg var utrolig vakker.. Jeg ble litt satt ut med en gang, for en ikke sånn folk gjør hver dag,men utrolig glad:D

Skjedde meg også i sommer da jeg var i matbutikken.. Jeg gikk forbi en mann i tyveårene som stoppet meg opp og sa " Wow, du er helt utrolig pen, du gjorde dagen min mye bedre":) Ble super glad da også.. Man får sjeldent høre sånne ting her i Norge:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo, du over her..har du misforstått helt eller?!

Er nordmenn så lite vant til komplimenter fra fremmede at de tror de blir sjekket opp når noen sier du er pen, smiler eller kommer med en kompliment?

Oh dear...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo, du over her..har du misforstått helt eller?!

Er nordmenn så lite vant til komplimenter fra fremmede at de tror de blir sjekket opp når noen sier du er pen, smiler eller kommer med en kompliment?

Oh dear...

Nei, jeg har absolutt ikke misforstått, så hvorfor så spydig? Jeg oppfattet ingen av episodene som om jeg ble sjekket opp, og jeg tok de begges om komplimenter.. Men ja, jeg blir satt ut når folk kommer bort å sier sånne ting, for det er veldig uvant. Så nei, jeg tror virkelig ikke at alle som smiler til meg eller sier jeg er pen sjekker meg opp !!

Endret av Chosa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplever ofte at folk snakker til meg på de vanlige stedene, på busstoppet, i forbifarten etc, jeg bare smiler tilbake el overser dem, alt ettersom <--- døv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ja-vi-lever-godt

What a problem! :ler:

Jeg syns det er utrolig hyggelig at det fortsatt er folk der ute som tørr å si hva de mener. Hvis du ser en kjekk mann/dame, så kan du jo like så godt gå å si det til de, enn å holde det inni deg. For kansje du gjør dagen til den personen litt bedre da.

Og til dere som syns det er ubehagelig at noen kan gå bort å si "du var pen", so what! Det er jo bare 2 sek. av livet ditt også går du jo videre. Det er jo bare koselig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det er så veldig god ide å gå rundt og si til folk at de er vakre selvom man synes det. Er ikke alle som liker å høre sånt fra fremmede. Selv ville jeg nok følt meg en smule trakkasert faktisk hvis noe sånt skjedde tror jeg. Men det ville vel kommet an på situasjonen også kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...