Gå til innhold

Hur gjør man?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Minnie Emmerdale

Er det greit og kommentere brudebilder som KG brukerne legger ut eller bør man holde seg til standarduttrykkene "å så fint, så pene dere var etc."

Minnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Minnie Emmerdale

Jeg er klar over at brudebilder er en ømtålelig tema så jeg er litt redd for å være for brå, men jeg skal forsøke og ordlegge meg så pent jeg kan hvis jeg bare får mannet meg opp litt.

Minnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan hvis du vil, Minnie,

jeg er sikker på at vi tåler det....

Vi har forskjellig smak alle sammen,

du ville sannsynligvis ikke ønsket å bli sett død i min kjole engang

mens jeg ville aldri i verden hatt en kjole som din.

Men du kan ikke med hånda på hjertet si at en brud er direkte stygg,

kan du...??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Eller for å slippe sure kommentarer etterpå kan en jo la vær å kommentere bildene.

Men jeg tror nok de fleste ønsker at vi er ærlige, på en hyggelig måte.

En behøver jo ikke å si direkte at ting er stygt eller ser forferdelig ut, men heller fortell at det ikke helt var din smak, alle har jo forskjellig smak og behag så en ting som noen synes er flott behøver ikke å være flott for andre.

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en såpass viktig event i enhver bruds liv og man føler seg sikkert som en prinsesse.

Negative kommetarer er faktisk ikke nødvendige, syns jeg.

Har du ikke noe positivt, la vær.

Det går an.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Personlig synes jeg at det er unødvendig å kommentere bryllupsbilder om man er negativ. Særlig hvis bruden/brudgommen ikke ber om meninger. Man trenger da ikke å skryte uhemmet av bildene heller, men det er vel som regel noe man synes er pent/flott/uvanlig.

Jeg synes heller at man bør hente frem det positive, enn å slenge ut kommentarer som kan såre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg ville latt vær å kommentere dersom jeg ikke likte bildene.

Det er som noen sier litt spesielt med bryllupsbilder. Noe annet er selvfølgelig om de ber om kommentarer.

En liten digresjon i så måte: viste frem bildene fra vårt bryllup på jobb, da så avd. lederen min til meg: "så fotogen du er, men det betyr ikke at du er pen altså!" :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'har du ikke noe hyggelig å si så hold kjeft'-doktrinen er eneste anstendige tilnærming her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forøvrig: skjønner ikke helt poenget med denne tråden. få 'tillatelse' av noen brukere til å slenge med leppa til andre? da er det vel bedre å stille spørsmål direkte til den du vil kommentere om hun vil ha kommentarer i kjent stil fra deg før du setter i gang eller hur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det greit og kommentere brudebilder som KG brukerne legger ut eller bør man holde seg til standarduttrykkene "å så fint' date=' så pene dere var etc."Minnie[/quote']

Som flere har sagt så kan det være greitt å la være å si noe om det er negativt. Da er det allikevel for seint å forandre på kjole og frisyre. Jeg fikk takkekort av en bekjent av meg i fjor. Og hun var IKKE fin. Jeg begynte nesten å le når jeg såg bilde, og jeg følte meg litt stygg. Jeg klarte ikke å rose hår og kjole opp i skyene. Men jeg sa noe sånt som dere såg så lykkelige ut.. :wink: Hadde hun spurt meg direkte hva jeg synest om kjolen, så hadde jeg pakket det litt fint inn. Sagt noe sånt som at den ikke var helt min stil eller noe... :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv ville jeg aldri i verden kommet med negative kommentarer om et bryllupsbilde. Saken stiller seg derimot annerledes hvis ikke bryllupsfolket er fornøyde med bildene selv, og ønsker min kritikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

men blir for dumt å si "ååååååh sååå fiiiiiiint" når man egenlig ikke mener det! da er det MYE bedre å si som man mener men på en skikkelig måte, man kan jo vekte det den veien at slik ville alrdi passet meg/min type, hadde det vært meg hadde jeg valgt...., tips til andre som står for tur;...osv

Om jeg legger ut bilde av noen slag, ikke nødvendigvis av meg selv, men så er det jo nettopp fordi jeg ønsker tilbakemelding også! -bl.a da selvfølgelig, også litt av stolthet sikkert.

Men om man skal gi kritikk synes jeg det er feigt å gjemme seg bak "gjest" dersom man er registrert m nick, da kan man liksom ikke stå for hva man mener da....

dettte var nå min mening. Synes det var fint du tok opp denne tråden jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom bildene er lagt ut med spørsmål om å kommentere er det vel greit så lenge man ikke er for krass.

Hvis de er lagt ut bare for å si "Se hvor lykkelige vi er", så bør man ikke kommentere. Litt kjipt å få slengt "så stygg kjole" "så tykk du er" etc (ekstreme eksempler) i trynet etterpå, når man ikke har bedt om kommentarer....

Svar på de evt spm som ligger i hver enkelt tråd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som fotograf synes jeg det er på sin pladask å kommentere oppsettet, belysningen osv. Som designer - vel - som sminkør - vel, som stylist - vel. Det er vel lov å kommentere.

Men er det nødvendig - utenom fotografens rolle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis minnie vil kommentere, bør hun legge ut bilder selv.

Slik at vi har sammenlikningsgrunnlag - vi uvitende tosker.

Eller ikke?

Snart gifter hun seg jo, hun kan jo bare sladde ansiktet.

Da får vi se alt - et ansikt er jo et fjes.

En lykkelig brud osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper Minnie legger ut et bilde eller to, el litt nysjerrig på hvordan kjolen og skoene står i stil til mannen og bakgrunnen på bildet...

Det blir sikker bra!

Men ikke gi negative komentarer, det blir for dumt..

Selv på en vanlig dag, hvis man går med klær man egentlig ikke liker såååå godt, er det kjedelig å høre andre fortelle deg det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener man trenger ikke å si noe hvis man synes bildet er uheldig/stygt e.l.

Da kan man heller la være å si noe.........man måååå jo ikke hevde sin mening for enhver pris!

Blir man spurt direkte - så er det lov å komme med hvite løgener i slike tilfeller!

Og ofte er det også måten ting blir sagt på som er sårende - ikke hva som blir sagt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker du ikke det du ser så hold heller munnen lukket, iallefall om de ikke har bedt om kommentarer.

Jeg synes bryllup bygger så utrolig på personlig smak og glede av brudeparet, at det er unødvendig å kommentere alt.

Synes L@dy hadde en bra vri med å si at de ser lykkelige ut, og det er faktisk det viktigste av alt. Personlig synes jeg det blir for mye fokus på kjole, hår, sminke etc. -selv om det er spennende til en viss grad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...