Gå til innhold

tar bilder av rotet mitt?????????????


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hei jeg er ny her inne og har et lite problem. Faren til sønnen vår og jeg er tydeligvis "bitre" fiender og har vært det i snart 10 år. Jeg har lurt på å søke om omsorgen tilbake av mange forskjellige grunner. Sønnen vår er 13 år og har bodd hos faren i 3 år. De bor i Danmark, for faren er dansk. Sist gutten var hos meg kom jeg på at han gikk inn på rommet mitt og tok bilder :-? jeg forsto ikke hvorfor han tok bilder av soverommet, og han fortalte meg at hanv ville vise faren hvordan vi bodde. faren har vært på besøk her og vet hvordan vi bor. jeg har en del klær liggende på rommet mitt er ikke av den ryddigste typen i klærne mine :oops:

jeg spurte ikke mer, men sa at jeg ville ikke at han skulle ta flere bilder på rommet mitt. senere den ettermiddagen etter vi hadde spist middag og jeg skulle rydde på kjøkkenet ( er en rotekopp når jeg lager mat også) så jeg at han tok bilder av bordet med tallerkner, glass ol og komfyren som da var skitten, da purte jeg en gang til hva han holdt på med. vel svaret var at han tok bilder for å vise faren hvordan vi bodde :-?. Jeg spurte han om det var vanlig å ta bilder når bordet var rotete? han ble litt flau, men svarte meg ikke. dagen etter holdt jeg på å sortere skittentøyet i to bunker ( hvitt og kulørt), skulle bare en tur i butikken så jeg lot alt ligge på gulvet, kommer opp igjen det gutten da står og tar bilder av hauene med klær som ligger på gulvet :-? Nå tok jeg kameraet i fra han, tok ut filmen og spurte han en gang til HVA ER DET SOM FOREGÅR HER???????? det kom da frem at faren hadde sagt til han at han måtte ta bilder når det var rotete hos oss, for det kunne brukes i mot meg i retten slik at han ikke mistet gutten

hva er det egentlig som foregår med mennesker som synker så lavt?????

Er det normalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Ta deg et skippertak og rydd hele huset. Sett frem nydelige blomster overalt.

Så tar du en hel film med bilder selv og sender med sønnen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Ta deg et skippertak og rydd hele huset. Sett frem nydelige blomster overalt.

Så tar du en hel film med bilder selv og sender med sønnen din.

:hoho::hoho: har gjort det, og behøvde ikke ta et skippertak, for det er egentlig bare soverommet mitt jeg ikke holder ryddigt, men resten av huset er ryddigt og fint

Hvor mange mennesker har det ryddigt på middagsbordet når en familie på 5 akkurat har spist :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen din kan bestemme selv hvor han vil bo, tror jeg - dersom det ikke er omsorgsvikt med i bildet.

Synd for ungen at faren gir ham slike oppdrag.

Lurer på hvor en del voksne har fått vettet fra...

Jeg synes ikke det er rart du vurderer å få ham til Norge, den barnefaren høres ikke videre god ut, og er slett ingen god voksenmodell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid

Har dette skjedd med deg så kan det komme flere skittne triks. Bare pass godt på og ikke la han få noe dritt på deg. Barnets far virker ikke som om han skulle hatt omsorgen for noe. Det er et overgrep mot barn å dra de inn i voksne konflikter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Trulselinemor

Er det virkelig mulig at en far bruker sønnen sin på den måten??

Sønn din kan jo bestemme selv hvor han vil bo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Sønnen min har et problem og det er lojalitetskonflikt mot oss begge. Han er veldig glad i faren og vil ikke svikte han, og han er veldig glad i meg, men han har sagt til meg at du mamma er tøffere enn pappa og klarer deg alltid, men pappa behøver meg. hadde han fått bestemme uavhengig av noen av oss tror jeg nok han hadde flyttet til oss, men så er det den lojaliteten da :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I den situasjonen blir din rolle å støtte sønnen din. Uansett- og å ikke hakke på faren i sønnens nærvær. Jeg vet ikke, men det er jo det du gjør - det er mye vi ikke kan forandre.

Hva om du lager en trygg ramme for den usikre faren, og snakker med ham? At det er ok at sønnen bor der osv.

Da ville fotoapparatet kanskje blitt hjemme?

Husk at deres sønn ikke er noen ledetråd mellom hverandre. Jeg vet og ser at du ikke er det - men skap faren trygg, ved å være hyggelig. Din sønn bestemmer jo uansett. Og jeg har inntrykk av at menn er barnsligere enn oss - og tyr til barn for å spionere - men det er kanskje en misoppfatning pga at vi skriker høyest. `??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn bestemmer ikke hvor de skal bo før de er 18. Men fra de er 12 har de retten til å bli hørt i forhold til hvem de vil bo hos.

Går en sak helt til retten, vil altså dommeren ta hensyn til hvor guttungen selv ønsker å bo og vil vurdere det inn i de øvrige saksopplysningene, men skjærer guttens ønske med det dommeren oppfatter som det beste for barnet, vil det ikke bli etterfulgt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, men når det er sagt, fikk du jo nettopp et nydelig argument - det at faren "misbruker" sønnen til slike formål - hvilket selvsagt er helt forkastelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...