Gå til innhold

Ribbe til 30 personer


Gjest Gjest_gjest_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_gjest_*

Hei! Skal lage julemiddag til en vennegjeng, og tenkte å lage ribbe, problemet er at jeg ikke har peiling på hvordan jeg skal lage ribbe til så mange personer? jeg kan jo nesten ikke lage det på vanlig måte, det ville jo ta nesten en ukes tid, noen som vet hvordan man skal lage ribbe til så mange personer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du steker opp all ribba på forhånd. Når den er ferdig så avkjøler du den og skjærer den i serveringsstykker. Den dagen du skal servere legger du den i en eller to langpanner med litt vann i bunnen og dekk med aluminiumsfolie. Sett inn i ovenen og varm opp igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Skal lage julemiddag til en vennegjeng, og tenkte å lage ribbe, problemet er at jeg ikke har peiling på hvordan jeg skal lage ribbe til så mange personer? jeg kan jo nesten ikke lage det på vanlig måte, det ville jo ta nesten en ukes tid, noen som vet hvordan man skal lage ribbe til så mange personer?

Salte og pepre ribben godt kvelden i forveien.

Du får to store ribber i ovnen i gangen. Legg med svoren ned i vann. La steke en halvtime på 180 g. Så snur du ribba ove på rist med svoren opp. Stek videre til den er ferdig. ca 1.5 timer til. Da renner fettet av ribben og ned i formen. Ta vare på fettet i en skål.

Den MÅ hvile før du skjærer i den. Siden du må steke i forveien, så blir den finest å skjære opp kald. Huk å rute opp svoren da du krydrer den.

Ca 7 timer tR DETDEG OG STEKE OPP RIBBE TIL 30 PERSONER.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...