SkumGummi Skrevet 16. desember 2008 #1 Skrevet 16. desember 2008 Heisann Jeg er gravid, 12+2 og har blitt så innmari forkjølet. Sliter VELDIG med tett nese, noe som gjør f. eks soving på natten veldig tung og vanskelig. Også på dagen er nesen VELDIG tett... Kan man bruke nesespray? Jeg har brukt otrivin i et par dager og ble plutselig veldig usikker...
Gjest Gjest Skrevet 16. desember 2008 #2 Skrevet 16. desember 2008 http://www.babyverden.no/templates/QApage____2835.aspx " target="_blank"> http://www.babyverden.no/templates/QApage____2835.aspx
Jade Skrevet 16. desember 2008 #3 Skrevet 16. desember 2008 Bruk den likevel ikke lengre enn anbefalt (10 dager). Da fortsetter du å være tett. Ikke fordi du er gravid eller forkjølet, men fordi du blir "avhengig" av nesesprayen. Det er vanskelig første dagene, men det BLIR bedre. Saltvannspray kan hjelpe litt, selv om det ikke er i nærheten så "åpnende".
Gjest Gjest Skrevet 17. desember 2008 #4 Skrevet 17. desember 2008 Veldig mange gravide blir tette i nesa, ikke pga forkjølelse men pga endringer i slimhinnene.. Fikk beskjed av legen om at det kun finnes en nesespray som gravide kan ta, husker ikke hva den heter nå, men spør på apoteket... Men fordi det er så lett å bli avhengig av nesespray anbefalte hun saltvannsspray og ikke nesespray... Siden det ofte ikke er forkjølelse går det jo heller ikke over på kort tid og ergo bruker man det lenger enn det som er anbefalt.... Saltvann fungerte fint på meg, og det skader jo ikke barnet så det er ikke noe problem å ta...
Grooo Skrevet 17. desember 2008 #5 Skrevet 17. desember 2008 Les på pakningnen. Jeg bruker barneversonen, mindre doser om gangen men det holder fint for meg.
Gjest ¤bella¤ Skrevet 17. desember 2008 #6 Skrevet 17. desember 2008 Har du prøvd saltvannsspry da? Går jo ann å prøve det først?
SkumGummi Skrevet 17. desember 2008 Forfatter #7 Skrevet 17. desember 2008 Veldig mange gravide blir tette i nesa, ikke pga forkjølelse men pga endringer i slimhinnene.. Fikk beskjed av legen om at det kun finnes en nesespray som gravide kan ta, husker ikke hva den heter nå, men spør på apoteket... Men fordi det er så lett å bli avhengig av nesespray anbefalte hun saltvannsspray og ikke nesespray... Siden det ofte ikke er forkjølelse går det jo heller ikke over på kort tid og ergo bruker man det lenger enn det som er anbefalt.... Saltvann fungerte fint på meg, og det skader jo ikke barnet så det er ikke noe problem å ta... Det er forkjølelse, det er det ikke tvil om. Var tett i nesen før, og det pga. endringer i slimhinnene, men nå er det forkjølelse med sår hals, feber og hodepine... Har du prøvd saltvannsspry da? Går jo ann å prøve det først? Jeg drar på apoteket etterpå og kjøper saltvann og håper på at det funker
Gjest Deception Skrevet 17. desember 2008 #8 Skrevet 17. desember 2008 Det finnes en saltvannsspray med 3,5% salt, og den er litt mer effektiv uten å være skadelig for slimhinnene.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå