Gå til innhold

Julestrømpe


lulle

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Julestrømpen henges opp natt til julaften, sånn at barnet finner den på morgenen.

*liste oss stiiiiiille inn på rommet så ingen våkner*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julestrømpen henges opp natt til julaften, sånn at barnet finner den på morgenen.

*liste oss stiiiiiille inn på rommet så ingen våkner*

Meg igjen. Barna er forresten 10 og 15. :) Men julestrømpen henges opp natt til julaften uansett alder. Samboeren min får også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er fem barn på 12, 18, 18, 24 og 26, og de som sover hjemme natt til julaften får strømpe.

Jeg bor ikke i samme by som familien, og sover derfor alltid hjemme natt til julaften, mens søstera mi bor i samme by, og har derfor i blant sovet hos seg selv. Såvidt jeg husker pleier hun bare å få strømpe når hun ligger over hjemme hos mamma natt til julaften.

Jeg synes julestrømpe er utrooolig koselig å få! Mamma (evt. Nissemor, hvem vet?) pleier å henge den på dørklinka inn til rommet vårt.

Gleder meg! Særlig fordi jeg har godtestopp resten av året, og bare spiser til jul og påske. Blir godt med sjokolade og marsipan!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Barna mine som er sist i tenårene får julestrømpe julaften morgen. Sluttet med adventskalender for noen år siden men julestrømpa får de fortsatt. Første gangen de fikk julestrømpe var de 2 og 5 år, en tradisjon vi tok med oss fra et utenlandsbesøk. Før dette visste jeg ikke om at noen fikk strømpe her i Norge.

:sengekos::)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marillia

Barna her i huset (11 og 13 år) får julestrømpen om morningen på julaften. Dvs det er vi som sniker oss stille inn seint på lillejulaften.

Tradisjonen med julestrømpe har jeg tatt med hjemmefra, jeg fikk julestrømpe fra jeg var helt liten og til jeg flyttet hjemmefra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå, som jeg savner julestrømpa!! Mamma pleide å henge opp på rommene våre natt til julaften, og den var smekkfull med godteri... akkurat det vi trengte mer av på julaften.. tihi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julestrømpen henges på dørklinka natt til julaften. Barna er 10 år. De har fått julestrømpe fra de var små. Da de var små var det bokstavkjeks i strømpa - nå er det godteri, blad, og noen småting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julestrømpe er en koselig tradisjon på julaften, som jeg savner. Faktisk så mye at broren min og jeg har snakket om å lage julestrømpe til hverandre i år, siden mamma ikke gidder lenger (er jo kanskje ikke så rart, siden vi er 23 og 19 år gamle :sjenert: ). Bor ikke hjemme, men skal være der noen dager i jula.

Litt off topic, men husker enda da jeg var 11 år, og hørte mamma liste seg opp trappa. Utålmodig som jeg var, hentet jeg strømpen allerede om natta, og ble sååå glad - hadde fått en cd med som jeg hadde ønsket meg lenge. Hørte på den hele natta og var rett og slett ganske så lykkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt off topic, men husker enda da jeg var 11 år, og hørte mamma liste seg opp trappa. Utålmodig som jeg var, hentet jeg strømpen allerede om natta, og ble sååå glad - hadde fått en cd med som jeg hadde ønsket meg lenge. Hørte på den hele natta og var rett og slett ganske så lykkelig.

DET er koselige minner.

Har du fortalt det til moren din?

Jeg ble helt rørt her jeg sitter jeg..det vil nok hun bli også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi henger julestrømpen på senger lillejulaften når vi går å legger oss. så på mårran når de står opp ser di den. våre barn er 2, 5 og 7 år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg henger opp julestrømpene natt til julaften. Barna er 17, 15 og 11 og de syns fortsatt det er moro. Tidligere fylte jeg dem med noe de kunne holde på med i løpet av dagen + litt godt, nå fylles de med et blad, godt og hva jeg nå måtte finne på. Jeg har ingen tradisjoner med meg hjemmefra på dette området, men fant selv ut at det ville være hyggelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barna mine som er sist i tenårene får julestrømpe julaften morgen. Sluttet med adventskalender for noen år siden men julestrømpa får de fortsatt. Første gangen de fikk julestrømpe var de 2 og 5 år, en tradisjon vi tok med oss fra et utenlandsbesøk. Før dette visste jeg ikke om at noen fikk strømpe her i Norge.

:sengekos::)

Beklager, men jeg måtte fnise litt av den smileyen. :fnise:

Vi hadde julestrømpe for første gang til våre jenter på 4 og 7 i fjor, og de fikk den faktisk som gave nr. 24 på kalenderen. Litt snop og dill og dall. Har ikke vokst opp med julestrømpe selv men synes det er en koselig tradisjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hatt det før, men synes det virker så kult at jeg skal slå til i år. Spesielt fordi jeg har dårlig samvittighet for ikke å gidde å ordne adventskalender, men bare kjøpte på -nille.

Skal fylle med godteri og noen småting. Hadde elsket å få sånn en som barn og ungdom, tror jeg. Må vel henge opp i morgen siden de skal bort i juleferien. De er sju år.

Sukk, savner den tida da man kunne glede seg over en CD!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her i huset har vi både norsk og amerikansk jul. Førstedag er det julestrømpe med mange gaver i samt litt godis. Dette åpner vi på morgene i pysjen alle samme, de henger på peisen når vi kommer ned om morgene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke noe forhold til julestrømpe, og barna mine har ikke fått det. Pleier å få en fellesgave på julaften med julehefter og godteri i stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vokst opp med å våkne til julestrømpe på senga, kjempekoselig. Fikk det helt til jeg flyttet hjemmenfra. Så jeg savner den strømpa fælt nå som jeg er husmor og ikke får noen... :fnis:

Her får ungene på 12 og 15 strømpe og samboeren min får også strømpe!! I år skal også snuppa på 2 år få sin første strømpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk strømpe på sengen 1. juledag. Min mor mente vi fikk så mye på selve julaften at det kunne være greit og ha noe å se frem til dagen etter også.

Min far kledde seg faktisk ut som julenisse og kom inn på rommene våres når han trodde vi hadde sovnet....eller når vi trodde han trodde vi hadde sovnet :) det var så spennende og late som jeg såv :)

Gleder meg til min sønn blir så stor at han også kan få julestrømpe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...