Gjest Gjesta Skrevet 20. juni 2003 #1 Del Skrevet 20. juni 2003 Meg , den o store globetrotter har planer om å reise til thailand sammen med min kjære. Har surfet litt på priser og det ser veldig fristende ut forlate kalde norge i november til fordel for 27 grader i lufta i Thailand. Men jeg har noen spørsmpl jeg håper dere kan hjelpe meg med . 1. Hotell... har noen av dere erfaring med og finne hotell der nede.. vi tenkte ta hotell fra reisebyrå for å så finne egne bomuligheter når vi kom ned dit.. er dette risikabet? ( obs..vi er to veldig komfortable sjeler..som liker litt "luksus"..) hvor mye kan slikt koste? 2. shopping erfaring? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charmie Skrevet 21. juni 2003 #2 Del Skrevet 21. juni 2003 Var i Thailand i September -Oktober for 4 år siden. Det var kjempeenkelt å finne hotell der, og billig. Men, sikkert lurt å ha en overnatting eller to bestilt hjemmefra, slik at du slipper å stime rundt når du kommer dit. Men, jeg lurer på om det er regntid i November, i alle fall i enkelte deler av landet - det kan være verdt å sjekke ut, det regner KRAFTIG!!!! Vi dro bl.a. til Koh Phanang, ei øy på sørøst kysten. Veldig lite turistifisert (hvis du unngår "full moon party"). Bodde i en egen bungalow på stranda - veldig enkel, men den hadde strøm og innlagt vann og vi så ikke kakerlakker der (det gjorde vi på hotellrommet i Bankok... :-? ) Bodde der i 4 dager og hadde all mat og drikke på anlegget - betalte totalt 300 kroner hver - for alt!!! Hvis dere vil ha "luksus" får dere kanskje noe som for den prisen per natt. Ellers er Thailand et eldorado for shoppere - kjøper du "fake" koster det nesten ingenting, i de store kjøpesentrene er det importvarer, det koster nesten like mye som her. Ellers fikk vi sydd klær hos skredder - totalt 12 plagg (3 bluser, 3 jakker, 2 bukser, 2 skjørt og 1 kjole + ei skjorte til mannen min som jeg hadde med mål til) for 400 US$ og det er helt greie drakter som jeg har brukt mye på jobb. Thailand er en drøm å reise i - de gjør alt de kan for at vi skal trives, er høflige, blide og imøtekommende og det er utrolig billig. Mener å huske at jevnt over ligger prisen i "antall" på omtrent det samme som her (dvs. en brus koster 10-15 Baht) men valutaen var da verdt 1/5 del... Eneste feilen vi gjorde var at vi ikke hadde bestilt "connection" med fly - det koster ikke så mye ekstra. Vi dro med buss, det kostet nesten ingenting (50 kroner for "VIP"-nattbuss i 10 timer), men sikkerheten er ganske rufsete og setene er ikke konstruert for folk over 1.70... så skal en fra Bankok til Chiang Mai eller øyene i sør, er det nok lurt å ha flybillett - det skal i alle fall jeg gjøre neste gang! Huff, dette ble litt rotete, men konklusjonen er at Thailand kan absolutt anbefales! :D God tur!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 21. juni 2003 #3 Del Skrevet 21. juni 2003 Når vi landet i Phuket så var det en disk der hvor det satt folk som formidler hotellrom. De begynte selvsagt på de dyreste, men vi satte summen hva vi var villig til å betale. Vi valgte da rom for 3 netter og det ble luksus for 500 kr pr natt. Etter to dager gikk vi rundt på hotellene og fikk brosjyre for rommene og priser. Latterlig billig. Så da valgte vi derifra. Brosyrene tok vi med hjem,så neste gang mailer vi til de og spør om tilbud og om de har ledig. Gå inn på nett på plassen du skal bo og søk etter hotell. Der får du mye å velge i. Vi hadde heller ikke reist slik før, men ble anbefalt av andre. Vi hadde først bestilt charter, men det ble voldsomt dyrt i forhold. Sharterselskapet vi haddde bestilt hos hadde faktisk hotellet ved siden av der vi leide første nettene. Vel, det var bra der også, men der vi leide ble billigere og finere. I Phuket er det ikke regntid i Nov. To kvelder på den tiden vi var der regnet det i bøtter og spann. Alt stoppet opp, men det varte 1 time begge kveldene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 21. juni 2003 #4 Del Skrevet 21. juni 2003 Gjest : er du registrert bruker slik at du kunne sendt meg denne infoen på pm? Jeg mener noen noen mailadresser og priser til meg på disse hotellene du nevner..? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 21. juni 2003 #5 Del Skrevet 21. juni 2003 Var innom nå og leste ditt svar. Om du kan vente meg til over helgen skal jeg finne frem brosjyrene til deg. Har brosjyrer fra Phuket og Phi-phi øyene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 21. juni 2003 #6 Del Skrevet 21. juni 2003 Kjempefint..takk for hjelpen=) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 22. juni 2003 #7 Del Skrevet 22. juni 2003 Anbefaler deg i tillegg sidene til www.gotoasia.com(eller .no- husker ikke helt) Der kan du få utrolig mye god informasjon i "postkassen" samt ellers. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 22. juni 2003 #8 Del Skrevet 22. juni 2003 Her er en annen side: http://www.phuket-traveller.com/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. juni 2003 #9 Del Skrevet 23. juni 2003 Hallo Jasmin! Her kommer noen adr. som jeg lovte deg. Håper at det er greit at jeg tar det på denne tråden. I Kata: Mailadresser er desverre ikke tillatt i forumet. Hvis du registrerer deg, så får du mulighet til å sende både PM og mail til andre brukere. Lea (moderator) Website www.katapalmresort.com Bra hotell, men ligger ikke på stranden om du er avhengi av det. Skal du bo billig, så kan du se på Center Inn. den danske Kro. Det ligger i centrum. Vi bodde der to netter. Der fikk vi lagre bagasje, ha vår safe og de sendte inn skittentøyet til vask, som lå klart da i kom tilbake etter en uke. Vi var på Phi, phi en uke. E-mail: xxxxxxxxxxxxxxxxxx homepage: www.kata-center-inn.com Jeg har flere,men må rydde i "ferielagret" mitt først. Har flere til phi-phi øyene også. Når/om dere reiser til phi-phi vil jeg anbefale dere og bli noen dager. de fleste tar dagsturer, men du rekker svært lite. Og enormt med folk. De fleste båtene går tilbake i tretiden på dagen og da ble det stille. Vi var nesten alene på stranden. Da leide vi hytte på stranden. Mange fine båtturer utifra phi-phi. Fantastiske øyer. Det er noe jeg abselutt anbefaler. Om du tar båt fra Phuket til phi-phi, vil de på bilettkontoret anbefale at du bestiller hotell der, for som de sier det er bare et hotell som har ledig igjen. Alle skal tjene... Da vi kom på øya krydde det av folk som fallbød oss rom til en billig penge. Det var mye hoteller til en rimelig penge. Så ta en runde å se hva som er ledig. Vi har vert skeptisk til å bare reise med flybillett første gang vi skal reise langt,men den skeptisen ble gjort til skamme. Det er når du reiser slik at en kan si: ja jeg er ferdig med charterturer. Lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cappocino Skrevet 24. juni 2003 #10 Del Skrevet 24. juni 2003 Thailand er topp. Hoteller er ikke vanskelig å finne. Som det ble nevnt over står det mange "agenter" for diverse hoteller ved flyplasser, togstasjoner, båthavner etc Var i Thailand i påsken i fjor, Krabi, Phi Phi øynene og Phuket. Krabi og Phi Phi likte vi oss veldig på, stiller og rolig, ikke mange turister. Phuket var derimot slitsom, sjarmen blir litt borte når det kommer thai selgere og snakker norsk og svensk til deg. Men mye bedre shopping i Phuket. Ha en kjempefin tur! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. juni 2003 #11 Del Skrevet 24. juni 2003 Beklager at jeg tok med mailadr. Om du går inn på sidene, Jasmin så står nok mailadressene der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 24. juni 2003 #12 Del Skrevet 24. juni 2003 Takk for hjelpen Gjest ! kjempesnilt ! takk for andre tips også=) -Jasmin-gleder-seg- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 26. juni 2003 #13 Del Skrevet 26. juni 2003 Anbefaler på det varmeste å dra nord i Thailand hvis du har muligheten! Har vært i Bangkok, Koh Samoi, Krabi og Puket, men ingenting kan måle seg med nord-Thailand!!! Gyldne triangel, Shang Mai og Shang Rai-TOPP! Og 1/3 av prisnivået... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 26. juni 2003 #14 Del Skrevet 26. juni 2003 Du som har vert nord i Thailand, kan du fortelle mere? Vi reiser i vinter og skal fly først til Bankok. Hva vil du anbefale? Hvor langt er det fra bankok ol. Priser. Severdigheter. Vi hadde tenkt å være en uke før vi dro til Phuket. Varmen i Nord? Er det mye bassenger i hotellene i Bankok? Jeg spør i uvitenhet. Har ikke vert i Nord før. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sisilie Skrevet 27. juni 2003 #15 Del Skrevet 27. juni 2003 -Når det gjelder Nord-Tahiland, så kjøpte vi en "rundreise"-billett på et lite reisebyrå der nede, altså ikke fra Norge,som sjølsagt ville vært mye,mye dyrere og dette var hva vi fikk for 1000,- NK: (pr.prs.) - Flybillett tur/retur Bangkok/Chiang-Mai (tar ca 1 time) - 3 netter på flott hotell. - en gratis middag og utflukt I Chiang-Mai hadde vi godt utgangspunkt for å dra til det Gyldne Triangel. Vi reiste med en mini-buss som tar 6-8 personer. - Siden jeg ikke er noen back-pack-ungdom, så er det deilig med littegrann comfort for vonde bein og sånt, men det er mange som tar toget fra Bangkok til Nord-Thailand, - det tror jeg tar ca 13 timer. Og det koster ikke mye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sisilie Skrevet 27. juni 2003 #16 Del Skrevet 27. juni 2003 -Når det gjelder varmen i Nord, så var vi der i juni/juli- og da var det akkuratt passe,litt i underkant av 30 gr., men måtte tåle noen ganske få regnbyger, som bare føltes forfriskende. I Nord er det stort sett kjøligere enn i Sør, pga fjellene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest 0 Skrevet 27. juni 2003 #17 Del Skrevet 27. juni 2003 Hei! Jeg var i Singapore, Malaysia og Thailand i mars/april. Jeg kan vel egentlig ikke dele entusiasmen til alle andre her inne, for malaysia er mye bedre! Men for all del det er et kjempefint land! Det er bare så synd at turismen tar helt over... Jeg var i på en liten øy som heter Koh Lanta i 8 dager og i bangkok i 5 dager. På koh Lanta betalte vi 90 kr natta for en bungalow på stranden med aircondition men ikke varmt vann. (anbefales ikke...) Hvis dere ønsker dere en romantisk ferie kan jeg anbefale en fantastisk flott liten øy med lite mennesker. Den heter Koh Hai og ligger et stykke med longtail boat utenfor koh Lanta. Her er det noe dyrere men mye finere og stilrent om jeg kan kalle det det. Der vi bodde på koh Lanta var alle skikkelig sløve og dassete. De var ikke så nøye på det kan man si.... Men koh Lanta er et veldig fint sted det også men jeg tror kanskje vi var litt uheldige med stedet vi bodde på. Vi orka bare ikke pakke ryggsekken enda en gang... Jeg er ikke like enig med personen som mente de var så hyggelige og hjelpsomme i thailand! Dette gjelder iallefall ikke i bangkok. Jeg snakket også med en fastboende thailender som sa at i de siste årene har de som bor i bangkok blitt altfor griske og grinete. Og det kan jeg virkelig skrive under på. Jeg har aldri måtte krangle så mye på en ferie før... Det er et veldig bra shopping sted men det har faktisk blitt "dyrt" de siste årene. (cd'er kosta 14kr, sko 20-50 kr osv) Vi var også hos skredder, men jeg var absolutt ikke fornøyd! De kunne jo ikke sy.. og de var ikke spesielt interreserte i å lage det slik vi ville.. Men men... vi fikk da nesten alle tingene våre (mangler fremdeles en bukse de skulle sende til meg...) betalte vel 1200 for en dress hvis jeg ikke husker helt feil da!(en jakke, en bukse, et kort skjørt, et langt skjørt og en bluse). Problemet er at utrolig mange i bangkok ikke forstår særlig engelsk og ønsker heller ikke forstå.. Men ønsker du å møte hyggelige og hjelpsomme mennesker gå på seven/elleven, mc donalds, burger king osv... Beklager at jeg ødelegger drømmen din litt nå, men det var min opplevelse. Hadde selvfølgelig en knallfin tur likevel. Man lærer seg å overse en del ting etterhvert. Og det er absolutt en kjempeopplevelse å reise til thailand! Pam Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 27. juni 2003 #18 Del Skrevet 27. juni 2003 Pamella... thailendere er ikke hjelpsomme..? Dengang jeg var sytten, og mine to yngre brødre på femten og tretten... ja vi strandet i bangkok. Dere skjønner, yngste broren min på tretten klarte å rote bort flybillettene, og vi var stand by passasjerer pga pappas jobb i sas.. Vi fikk ikke lov til å komme ut av flyplassen, fordi vi ikke hadde landet den dagen... (overnattet på flyplassen, men lufthansaflyet til frankenfurt var fullt neste morgen, og vi kunne ikke bli igjen på et sted hvor det kostet 200 bath for et smørbrød), skrev på "immigrasjonspapirene at vi landa den morgen" og snek oss ut... ble gjenkjent....og stoppa, og prøvde igjen etter vaktskiftet... Ok, situasjonsrapporten er slik, tre unge gutter alene ved bangkok, hva gjør en da??? Først kapre en taxi som kunne få oss til et hotell... det var en hyggelig taxisjåfør...han inviterte oss hjemme, han sa vi kunne få bli.... Vel er thailandsk gjestfrihet hyggelig, men jeg gidder ikke våkne på et pansjonatbordell lenka fast i bena med brødrene mine, så vi takket for maten og dro av sted.... Missionet var den norske ambassade, og med snarrådighet, litt flaks, lommepenger og sykkeldrosjer, så ankom vi ambassaden fem dager senere... Pappa var glad ambassaden ringte, og overførte penger slik at vi fikk bo på hotell, og leve som anstendige norske borgere...og ikke spise fortauskjele mat som andre thailendere, og boder som aldri har sett norsk næringsmiddeltilsyn.... Uansett... thailandsk gjestfrihet overgår nok norsk fremmedvennlighet... Waco Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 30. juni 2003 #19 Del Skrevet 30. juni 2003 hm..ble forvirret jeg nå..var på reisebyrået idag,. Vi bestilte bungalow hotell og tur 24 november... Men ..det regner ikke i Koh samui da? kan noen som har vært på koh samui fortelle om sine erfaringer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå