Madison Skrevet 20. juni 2003 #1 Del Skrevet 20. juni 2003 Hei! Noen som har jobbet,eller kjenner noen som jobber på danskebåten. Erfaringer? Gode og dårlige..? Har tenkt på det fra høsten av, men er ikke sikker. skiftjobbing er ikke det jeg liker best, men er vant til det. Kjøres vel en ordning med 2 uker på, og 2 av e.l? vet ikke så mye om dette her men..fint om noen forteller om de vet. :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Clea Skrevet 21. juni 2003 #2 Del Skrevet 21. juni 2003 Hei! Jeg jobber "på land".... Men jeg vet at de fleste båtene kjører skift på 2 uker på jobb og 2 uker fri. Det som er veldig positivt med å jobbe i firma som har med transport (båt, fly, tog osv..) er at den ansatte får fri-reiser. :D Mange av de store firmaene samarbeider med andre firma, slik de ansatte får rabatter og goder (billig hotell osv...)! Mvh Clea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
myagi Skrevet 21. juni 2003 #3 Del Skrevet 21. juni 2003 Hei! Jeg har vurdert å jobbe på danskebåten tidligere. Som bartender da siden det er det jeg gjør/gjorde. Men når du tenker deg om;kunne du virkelig tenke deg det da? Drita fulle folk overalt,rølp og hele den stasen der? Kjenner litt en jente som jobber på båten og som har rengjøring eller noe slikt på de fineste lugarene. Du vil ikke tro hvor mye dritt hun har måttet tåle og hvor griste folk er. Nei da ville jeg heller ha søkt meg til ett cruiseskip. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 22. juni 2003 #4 Del Skrevet 22. juni 2003 cruiseskip?????????????? Hvor finner du det med Norsk mannskap? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
myagi Skrevet 22. juni 2003 #5 Del Skrevet 22. juni 2003 Jeg har en venninne som er meget dyktig frisør som ble tilbudt jobb på cruiseskip en gang. Ombord på det skipet som hadde den ulykken for litt siden jobbet det jo nordmenn. Hvorfor skulle det ikke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 22. juni 2003 #6 Del Skrevet 22. juni 2003 Om det er S/S Norway du referer til? En gang var det Nordmenn i manskapet, men det er lenge siden. Det er noen Norske, men det er offiserer. (om ikke de er byttet ut og da) Hvorfor det ikke skulle være Nordmenn? Svært få båter har Norsk mannskap igjen. De fleste går nå under Nis. Noen få i Nor er det Norske, men det er utflagging der også. De beholder noen av offiserene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
myagi Skrevet 22. juni 2003 #7 Del Skrevet 22. juni 2003 For the record så har ikke jeg sagt at man må jobbe på ett norsk skip. Kan ikke se noen grunn til at ikke nordmenn kan jobbe på criuseskip på lik linje med folk fra andre land. Det er vel ikke nødvendig å si at det forutsetter at man snakker engelsk? Det gjør jo de fleste. Lykke til uansett,kanskje noen andre kan slippe til. Danskebåten var på en måte tema her.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. juni 2003 #8 Del Skrevet 23. juni 2003 Ja det var D-båten som var tema, men du anbefalte hun som spurte om å søke cruiceskip. For at hun skulle være klar over fakta, så svarte jeg slik jeg gjorde. Nei det er ingen grunn til at Nordmenn ikke skal jobbe på cruiceskip, men slik er ikke virkeligheten lengre. Om du har fulgt med så vet du hvor mange Norske sjøfolk som har måttet gå i land, og enda flere blir det. Om ikke regjeringen får til nettolønnsordningen straks, ja da forsvinner de siste også. Enda har du sjangs til å få jobb på D-båten. Du kan søke Hurtigruta. Der er det bare Norske enda. (de kan ikke flagge ut) Vær oppmerksom på at du må ha S-kurs før du i det hele tatt søker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå