Gå til innhold

Vask av frityrkoker

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Poirot

Eh... :oops:

Har hatt en frityrkoker stående gaaanske lenge med olje i. Skal bruke den i morgen, men oljen sitter jo fast med masse dritt på veggene i kokeren.

hvordan får jeg det bort? Og hvorfor i all verdenselger de slike so du ikke kan putte oppi kummen?? Er jo klin umulig å få ren.

Er en Super Classic Visio 1000 fra Tefal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du skal vel ikke senke den i vann for da kann det komme vann inni selve kokeren og da kan den gå i stykker.

Etter vi har brukt vår lar jeg oljen avkjøle seg før jeg heller den på 1,5 liters flaske. Siler den da igjennom et kaffefilter som jeg setter i ei trakt. Denne trakten setter jeg i flaska. Da årnær det seg sjøl.

Når du skal vaske den må du vel bruke varmt vann og en klut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot

Men det er jo så tungvint!!! Den er så himla seig og skitten. Har lyst til å kaste hele greia. Mye bedre med non-stick og muligheter for å tappe ut i bånn og ta ut selve kjelen for vask.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Donpedro, vi har visst samme frityrkoker, vi!

Greit nok: Den var himla billig, og den lager kjempegod pommes frites, det skal den ha! Men herligheten for et griseri!

Min frityrkoker står nederst i et kjøkkenskap, og det skapet kan nesten karakteriseres som ødelagt. Selv om jeg har prøvd å være forsiktig, og vaske av frityrkokeren etter bruk, så kommer det på en eller annen merksnodig måte olje ut og legger seg som et hardt, seigt og ekkelt belegg. Jeg tror det er enklere å kaste ut både skapet og kokeren enn å prøve å vaske det bort! Salmiakk, kanskje??? Verken Jif eller Zalo hjelper.

Har du skiftet filter i lokket på kokeren din, forresten?

Nei, takke meg til alt som går i oppvaskmaskinen! (forresten har jeg fått ny oppvaskmaskin i dag :D )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(forresten har jeg fått ny oppvaskmaskin i dag  :D )

Du har vel ikke lyst til og gi den bort til meg?

*fnis......*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frityrgryte har vi. Fikk i bryllupsgave! :)

Oppvaskmaskin har jeg også: Møt høyre og venstre hånd! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...