Snehvit Skrevet 20. juni 2003 #1 Del Skrevet 20. juni 2003 Hva er egentlig rett fremgangsmåte ved filing av negler? Jeg føler meg så utrolig klønete hver gang jeg skal forsøke å file neglene mine. Får liksom ikke riktig tak på filen, og jeg får aldri et jevnt og pent resultat. Derfor ender jeg alltid opp med å klippe dem med neglesaks i stedet (det klarer jeg å få til rimelig pent), selv om jeg er fullstendig klar over at filing egentlig skal gi best resultat. Dessuten blir jeg aldri helt klok på hvordan jeg skal file pekefingerneglene - disse skiller seg fullstendig ut fra de andre neglene. Mens de andre fingrene har en ganske rett snittflate i overgangen mellom "kjøttdelen" (kom ikke på noe bra ord her :oops:) og den hvite toppdelen av neglen, er denne overgangen ganske avrundet på pekefingeren. Det ser litt rart ut med en rund negl på pekefingeren når alle de andre neglene er rette. Hva bør jeg gjøre med dette? Er det noen som kan hjelpe meg med den ultimate "neglefilingsoppskriften"? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Janna Skrevet 21. juni 2003 #2 Del Skrevet 21. juni 2003 Jeg har hørt at man bare skal file èn vei; altså ikke raspe frem og tilbake. Det er døden for neglene, da fliser de seg og blir stygge. Jeg lurer på om det ikke var fra selve fingeren man skulle file. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lisa* Skrevet 21. juni 2003 #3 Del Skrevet 21. juni 2003 Fil fra kanten og inn mot midten. Det blir jo forsåvidt to veier, men ikke frem og tilbake på samme side. Skjønner? Det beste tipset jeg har er å finne en fil som ikke er så grov, selv papirfiler blir i groveste laget synes jeg. Så jeg bruker en mineralfil fra ArtDeco. Og ikke fil for hardt! Bruk heller lite kraft og flere drag. *Lisa* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Virvel Skrevet 21. juni 2003 #4 Del Skrevet 21. juni 2003 Pekefingerneglen min er også mye "rundere" enn ringe- og lillefinger, men langefingerneglen er en mellomting, så det blir en gradvis overgang. Vet ikke om det er "riktig", men jeg klipper/filer neglene mine slik at de følger formen på fingeren, hvis du skjønner hva jeg mener... Synes det ser penest ut, selv om ikke neglene blir identiske. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snehvit Skrevet 21. juni 2003 Forfatter #5 Del Skrevet 21. juni 2003 Jeg pleier å file mot midten fra begge sider, og jeg forstår her at det tydeligvis er riktig. Men hvordan unngår jeg at kanten blir trådete? Det virker som om den ytterste delen av neglen blir filt mest, slik at litt av den innerste delen (nærmest huden) blir hengende igjen som "tråder" enkelte steder. Dette skyldes nok at jeg holder filen litt skrått for å unngå å komme borti huden på fingertuppen, og dermed blir snittflaten litt skrå også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest the imp Skrevet 21. juni 2003 #6 Del Skrevet 21. juni 2003 for å unngå at neglen blir trådete kan du, dersom du filer slik lisa beskriver file slik fra innsiden av neglen også hvis du skjønner hva jeg mener da får du med alt. Altså legge fila på skrå fra innsiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå