Gå til innhold
Kvinneguiden Forum

Den forunderlige dateverdenen..

Gjest Gjest_anonym_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_anonym_*

Til dere menn og kvinner der ute; er vi forskjellige i hvordan vi håndterer å avslutte et dateforhold? Jeg har vært singel lenge og har lite erfaring med å gå fra dating til forhold. Men jeg er en relativt aktiv dater, har lett for å bli kjent med nye mennesker og møter stadig menn som ber om tlfnr for å inv meg på date. Det er hyggelig, og selv om jeg er relativt langtidssingel, 35 og uten barn, så føler jeg at det ofte skjer spennende ting i min dateverden. Og har truffet mange kjekke menn og ser stadig at det er nye der ute. Så prøver så godt jeg kan å vere optimist på dette området, lettere å vere åpen for nye treff da:-)

Så til problemområdet: Har erfaring med at menn er veldig gode på å ta initiativ når de er intr og når vi er i den fasen hvor de skal "ha meg på kroken", og da føler jeg at alt går på skinner og det er bare å nyte å vere litt nesten-forelsket og "wanted". De kan virke som om de er klar for et forhold i denne fasen. Men har etterhvert erfart at noen menn velger å avslutte en slik relasjon med å sakte men sikkert vise mindre interesse, for så å ikke ta kontakt. Det har hendt med meg tre ganger de siste årene, og jeg synes det er en merkelig atferd. Når jeg har avsluttet, gjør jeg det på en ordentlig måte med å snakke med vedkommende, det blir lettere å gå videre for begge parter, og den som blir avvist blir behandlet med respekt. De jeg har avvist har jo likevel vært flotte menn som jeg overhode ikke ser noe galt i, bare ikke de rette mennene for meg. Regner jo med at det gjelder det samme når jeg blir avvist. Nå har jeg nettopp blitt avvist av en mann som jeg datet i noen uker, veldig koselig men hadde hele tiden følelsen av at han ikke var den rette. Ville likevel gi det en sjanse da det hender at jeg får følelser etterhvert(selv om magefølelsen ofte har rett helt fra starten..) Nå kom han meg i forkjøpet faktisk, men jeg hadde i det minste tenkt å ta en prat og få avklart situasjonen, kanskje date litt til før vi visste endelig hva vi ville. Nå har han enkelt og greit latt vere å høre fra seg og jeg føler meg som en dust.. Ingen god følelse å bli avvist på denne måten selv om jeg heller ikke trodde jeg hadde møtt drømmemannen..

Tilbake til spørsmålet;er det mer vanlig at menn avslutter på denne måten enn kvinner?

Og et par spørsmål til:

Hvordan skal jeg håndtere å bli avvist på denne måten? Akseptere det og la det gå? Sende en sint sms? Eller sende en hyggelig sms med bekreftelse på at det er ok at det ikke ble mer? Eller ringe?(Definitivt det tøffeste men gjerne unaturlig siden vi stort sett kommuniserte med sms utenom møtene våre).

Er det mer vanlig at kvinner gir dateprosjekter en mer reell sjanse enn menn? For min del må jeg innrømme at jeg kan virke interessert uten å egentlig vere det fordi jeg er tiltrekt og håper det skal utvikle seg. Men ikke lett å vite når man er bare tiltrekt og det ikke er noe mer å hente..

Litt søndagsfundering fra en akkurat nå litt patetisk person som definivt burde komme seg ut og gå en lang og deilig tur i sola.. Men det får jeg gjøre senere:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Stjernedryss
Tilbake til spørsmålet;er det mer vanlig at menn avslutter på denne måten enn kvinner?

JAAA!!!!

En annen ting som er normalt er at de fortsetter å sette opp avtalaer med deg for så å la være å møte opp og ikke ta telefonen den aktuelle dagen. Så blir man sittende der pyntet og klar og ikke skjønne noe som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og et par spørsmål til:

Hvordan skal jeg håndtere å bli avvist på denne måten? Akseptere det og la det gå? Sende en sint sms? Eller sende en hyggelig sms med bekreftelse på at det er ok at det ikke ble mer? Eller ringe?(Definitivt det tøffeste men gjerne unaturlig siden vi stort sett kommuniserte med sms utenom møtene våre).

Ja, jeg tror også det er mer vanlig at menn avslutter slik enn at kvinner gjør det. Dessverre. Tror nok det smarteste er å bare akseptere det og la det gå. Menn er ikke lette å "oppdra".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JAAA!!!!

En annen ting som er normalt er at de fortsetter å sette opp avtalaer med deg for så å la være å møte opp og ikke ta telefonen den aktuelle dagen. Så blir man sittende der pyntet og klar og ikke skjønne noe som helst.

Det går bare ikke an å gjøre sånt!!!

Da hadde jeg tatt en utspekulert hevn. Aldri om jeg hadde latt noen behandle meg sånn. :sinna:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Mann_*

Det er ganske likt slik kvinner avslutter dating. Min og mine kameraters erfaring er at det er veldig typisk at kvinner ikke tar tlf, kommer med unnskyldninger og prøver å la det gli ut i ingenting. Tror menn og kvinner er temmelig like på det området. Jeg har siden tenårene datet en rekke kvinner og det er svært vanlig at kvinner avslutter på denne måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske likt slik kvinner avslutter dating. Min og mine kameraters erfaring er at det er veldig typisk at kvinner ikke tar tlf, kommer med unnskyldninger og prøver å la det gli ut i ingenting. Tror menn og kvinner er temmelig like på det området. Jeg har siden tenårene datet en rekke kvinner og det er svært vanlig at kvinner avslutter på denne måten.

Kanskje det kan klassifiseres som umoden atferd både hos kvinner og menn? Jeg må innrømme å gjort det samme et par ganger men det er ganske mange år siden og jeg er idag relativt voksen.

Kjekt å få svar fra en mann her også!

Er det altså vanlig at kamerater sitter og analyserer datene sine med kompisene? Er din erfaring at kvinner og menn er mer like enn vi er klar over? Jeg synes det kan vere litt vanskelig å orientere meg i dateverdenen og er tilbøyelig til å tro at vi ofte kompliserer denne prosessen når det egentlig bare er å melde fra om hva man er på jakt etter. Alle fortjener jo å få vite om det man går inn i er et elsker-opplegg eller blir vurdert som potensiell kjæreste. Blir menn skremt av kvinner som gir beskjed om at det er kjæreste de først og fremst er på jakt etter? Regner med at det er endel menn også som synes det er greit å vite slike ting før de investerer for mange følelser..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Mann_*
Kanskje det kan klassifiseres som umoden atferd både hos kvinner og menn? Jeg må innrømme å gjort det samme et par ganger men det er ganske mange år siden og jeg er idag relativt voksen.

Kjekt å få svar fra en mann her også!

Er det altså vanlig at kamerater sitter og analyserer datene sine med kompisene? Er din erfaring at kvinner og menn er mer like enn vi er klar over? Jeg synes det kan vere litt vanskelig å orientere meg i dateverdenen og er tilbøyelig til å tro at vi ofte kompliserer denne prosessen når det egentlig bare er å melde fra om hva man er på jakt etter. Alle fortjener jo å få vite om det man går inn i er et elsker-opplegg eller blir vurdert som potensiell kjæreste. Blir menn skremt av kvinner som gir beskjed om at det er kjæreste de først og fremst er på jakt etter? Regner med at det er endel menn også som synes det er greit å vite slike ting før de investerer for mange følelser..

Analyserer og analyserer? Men det er klar vi hører hvordan det ligger ann med damene. På en fest jeg var på nylig var vi 5-6 menn i alderen 30- 35. Tre av de fortalte at dater de hadde møtt på nylig hadde latt det skli ut i ingenting uten å gi noen forklaring. Synes slik oppførsel er merkelig. Har opplevd det flere ganger selv så da blir det fort til at dersom man møter en jente man ikke har lyst til å fortsette så gir man litt beng selv. Vil vel ikke si at menn er verre enn kvinner p det område. Hadde vært fint om begge kjønne kunne respektert hverandre mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har hendt et par ganger med meg også og det er ingenting som er mer irritererende!! Og det verste (og det mest irriterende) er at det er først når jeg ikke lenger får det som jeg vil, at jeg blir skikkelig interessert/opphengt i typen. Så det er nok noe sant i at man vil ha det man ikke kan få.. grrr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...