Gå til innhold

Tror dere på ekte kjærlighet

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg skal innrømme at jeg ikke har så veldig høye tanker om menn. Det er så mange rare, empatiløse og farlige menn der ute. Ikke at jeg er lesbisk, men jeg ser vel heller for meg et sexløst liv alene eller med en annen kvinne, enn å skulle stole på å dele livet mitt med en mann. Utelukker ikke at gode menn finnes, men tror ikke jeg skyter i blinde når jeg sier at det er sørgelig få av dem. Forhåpentligvis vil en nye generasjoner menn bli bedre enn majoriteten av menn som lever pr dags dato. Jeg tror ekte kjærlighet finnes, men da mellom venner og familiemedlemmer. Kanskje også mellom to kvinner. Men ikke mellom menn og kvinner flest. Og det er ikke kvinnens feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er det mye fordommer ute å går!

Tror en del av dere skal sette dere ned å tenke dere litt om. Menn er mennesker, på samme måte som kvinner. De er utstyrt med følelser. De er ikke maskiner. Men jeg tror menn har en evne som mange kvinner ikke har, og det er å ikke dvele med ting, ikke la seg styre av samvittighet og ansvarsfølelse til alle døgnets tider. Nå mener jeg ikke alle menn, men mange (av de jeg har møtt iallfall).

Jeg vet ikke om jeg tror på ekte kjærlighet. Jeg tror på ekte kjærlighet mellom familiemedlemmer, slik som mange andre mener. Jeg tror på tiltrekkingskraft, og på avhengighetsforhold.

Slik jeg har forstått det, så varer en forelskelse i ca 1-2 år. Noe som faktisk er en kjemisk reaksjon i hjernen (i følge Discovery Channel). I denne perioden er man ekstra tiltrukket av hverandre, og naturen mener vi da har tid til å lage barn. Når en får barn utløses en ny reaksjon i hjernen, som gjør at vi kan holde sammen i x antall år, slik at vi kan oppdra barn sammen. (husker ikke antall år). Etter det er det uvisst hva som gjør at folk faktisk holder sammen.

Om dette er sant eller ikke, det aner jeg ikke. Eller om jeg vil tro på det.

Jeg tror på at ved en blanding av gjensidige følelser, tillit, omsorg for hverandre, ydmykhet, og respekt kan en i det minste lære seg å leve med hverandre, etter at forelskelsen har gått over. Da er en bare avhengig av at begge parter er villige til å kjempe videre. Jeg vil tro at dette er basert på hvor vidt man tror denne partneren kan gi en et godt liv, og være en god rollemodell for sine barn.

En siste ting: Folk som virkelig, helt oppriktig tror at alle menn er drittsekker må skjerpe seg! Nei, dere har kanskje ikke vært så heldige, men da leter dere på feil steder. Ja, det finnes få av de "virkelig gode", nettopp fordi en ikke passer sammen med alle og en hver, og det tar tid å finne en god mactch. Jeg har vært heldig å truffet en "av de gode", men jeg måtte gjennom en virkelig tøff kjærlighetssorg. Noe som lærte meg å se signalene. Hva burde jeg se etter hos en mann, og hva kan jeg akseptere?

Kanskje dere skal se inn i dere selv, og forandre holdningene deres litt, så kanskje drømmemannen dukker opp etterhvert. En "god" mann gidder ikke å bruke tid på en kvinne som har gjort seg opp en mening om han før han har sagt "Hei!".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har ikke troen på menn. Tror kanskje mannerasen ødelegger alt ved utroskap og tillitsbrudd/svik.

Tror nok begge kjønn er like gode der. Jeg vet ivertfall av flere tilfeller der kvinner har vært utro enn menn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cederic Rueben
Hvordan kan du ha opplevd det og samtidig ikke tro på det?

Kanskje av samme grunn. Som når noen ser noe la oss si overnaturlig og de vet det ikke er innblning men fremdels så tror man ikke på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri opplevd ekte kjærlighet før, men jeg tror at det finnes uten tvil!

Har jo vært forelsket/betatt endel ganger, og blitt såret enda flere ganger. Men det betyr ikke at ekte kjærlighet/følelser ikke finnes, for det har jeg sett for mange eksempler på at det gjør.

Bevisene er mange: Foreldrene mine, besteforeldrene mine og mange av de eldre på jobben som fortsatt elsker sine koner/menn.

Men hva ekte kjærlighet innebærer er nok veldig individuelt. Jeg tror at ekte kjærlighet for meg er ikke kriblingen i magen, for det kalles forelskelse. Ekte følelser og kjærlighet tror jeg er den tryggheten som kommer etter at forelskelsen tar slutt. Den indre roen man har sammen med den andre personen. Den følelsen av at dette er rett. Det at man setter pris på motsetningene og kvalitetene til den andre og at man gleder seg over tanken på at den andre parten utfyller en.. Og jeg tror at når man møter en person som utfyller en, så ser man seg selv i et annet syn. Man forstår seg selv bedre når man er med den man elsker, og da ville jeg nok ha satt meg selv i annen rekke automatisk.

Selvfølgelig klarer ikke kjærlighet å overvinne alt, for det oppstår alltid komplikasjoner i forhold og da må man kjempe for å beholde det fine man har, men den følelsen av at det er verdt å kjempe for er jo også kjærlighet. Har en følelse av at vi nordmenn gir opp for fort, men sannheten er jo det at klarer man å komme gjennom en vanskelig tid sammen, så styrker jo det forholdet enda mer.

Kjærlighet kan finnes, som mange andre har nevnt, i forskjellige former. Har mange flotte venner som jeg har så gode forhold til at jeg vet vennskapet vil vare livet ut. Det samme gjelder kjærlighet til familie og husdyr. Ville gått gjennom ild og vann for de jeg er glad i, og det er ekte kjærlighet for meg.

Endret av Rexina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Så vidt jeg vet er alle menn løgnere, utro og kjipe.

Men, er det ikke det dere liker? Bad guys?

:gjeiper:

Overhodet ikke, liker snille, empatiske, reflekterte og stolte menn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt blandede erfaringer selv, kan menn ha ekte følelser for en dame?

Jeg tror alle mine menn har hatt ekte følelser for meg.

Det betyr ikke at vi passer sammen!

Jeg tror faktisk jeg kjenner like mange menn som damer som har sterke, og ekte følselser for sine partnere.

Det er likevel ingen garanti for at forholdet fungerer. Folk tar litt for lett på hverdagslivet; det skal også passe hvis et forhold skal være bra og varig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest epsilon

Enig i noe av det som ble sagt her oppe.

Kvinner vil jo ikke ha menn som føler "omsorg/empati/kjærlighet/varme/romantikk." Jo - kvinner vil ha det, men i tillegg til de såkalte bad-guys-egenskapene. Man vil ha i pose og sekk og gucci-veske. Det er vanskelig å få til. Med den grad av likestilling vi har oppnådd her oppe har ikke kvinnnen lenger et behov for en beskytter og forsørger, og derfor blir andre, mindre "maskuline" egenskaper viktigere. Men rent biologisk bærer vi fortsatt med oss det tradisjonelle kjønnsrollemønsteret og den fysiske tiltrekningen har i stor grad sammenheng med de klassiske egenskapene som tradisjonelt omtales som maskuline.

Denne utviklinga har ført mannen ut i villrede. Mens kvinnens kjønnsrolle har blitt utvidet har mannens blitt visket ut. Man snakker om at mannen er i krise og det er nok verdt å merke seg, men det blir en annen diskusjon.

At menn er mer utro enn kvinner kan forøvrig avfeies gjennom statistikk. Da blir personlige erfaringer svært ubetydelige, slik det stort sett er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Jente_*

Jeg har vært utro selv, noe jeg absolutt ikke er stolt av, men så var jeg 15-16 år, ting forandrer seg :fnise:

kvinner og menn er like ille. Skulle nesten trodd det er flere utro jenter enn gutter? uansett tror jeg egentlig ikke dette har noenting med kjønn å gjøre, mer med personlighet og hva jenta/ gutten føler for partneren sin.. Fylla kan også ta en del i dette, men ingen god unnskylding folkens! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...