Gå til innhold

kaniner

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Bjørk

Lurte på om jeg skal få tak i kaniner til ungene i sommer, men vet ikke helt hva og hvordan de skal ha det. Er det forskjellige raser og hva foretrekkes fremfor andre, har hørt at de har en tendens til å komme seg ut av buret i hagen . Klarer de å gnage seg ut da eller ???? :o Jeg blir kjempe glad for råd av alle slag og hvor mye koster de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gå inn på www.dyrenett.no

Der finner du all info + diskusjonsforum.

Vi har nylig fått en 1,5 år gammel kaninfrøken som er blanding av Hermelin og Dvergvedder. Jeg får mange gode råd på dyrenett.

Jeg kan skaffe deg en gratis kanin, om du ikke bor langt unna. Venninnen min erfarte nemlig fort at 1+1=18 når det gjelder kaniner........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørk

Tusen takk for rådet, skal ta en titt på den siden.

Ellers bor jeg nok litt langt i fra Østfold, men ellers takk for det. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Donna

http://www.kvinneguiden.no/Forum/viewtopic.php?t=36008

Ta en titt i denne linken også ..og gå inn på andre linker der ... :wink:

Dvergvedder foretrekkes fremfor hermelin - siden de er roligere og greiere å ha med å gjøre.

To kaniner sammen ender i unger eller slåssing - og anbefales ikke.

Les masse på forhånd - det er viktig å vite hva en går til. kaniner er en del arbeid - og husk dere voksne har ansvar for at de får det stellet de har krav på. Unger kan ikke ha eneansvaret :wink:

impulskjøp er aldri lurt - så bruk nettet flittig :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt kanin i mange år, og er uening med Virgo. Men erfaring er at hermelinen er roligere en vedderen, og mindre agressiv. Alle de jeg har hatt har i allefall vært det, (har hatt begge deler) dessuten gnager de ikke så mye på ting som vedderen gjør. Ellers så kan du jo kjøpe en belgisk kjempe, så slipper du at barna maser om hund..... :hoho: Å ha to kaniner sammen er greit så lenge de ansaffes fra samme kull når de er små, og er av samme kjønn. Om de blir borte fra hverandre over tid, kan det bli slossing når de kommer sammen igjen.

Den jeg har nå, som er en blå sobel hermelin med stamtavle (høres veldig flott ut...) kostet 450 kr i dyrebutikken. Om du følger litt med i avisen og sånn, kan du sikkert få en gratis..

Og skal du ha dem i utebur, så kan de grave seg ut om du ikke har netting i bunn eller no. Jeg har et ordentlig trebur ute, som de er i om natten og om jeg ikke er hjemme, også har jeg et mindre bur jeg flytter rundt på plenen.

Lykke til som kanin eier i allefall, det er morsome dyr!! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Donna

Vel ...det varierer sikkert fra kanin til kanin. Iallefall så hører hermeliner mer - og dyr som hører mer er mer skvettne og vare for lyder .....

Les om de på nettet ......dann et intrykk der dere skal kjøpe .....hør om de er vant med å bli håndterte .......

og bruk tid på å få de håndtamme ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...