Gjest Gjest Skrevet 13. desember 2008 #1 Skrevet 13. desember 2008 Jeg vasker alltid hendene etter toalettbesøk, både hjemme og ved offentlige toaletter. Men så kom jeg til å tenke på en ting. Når man skrur på vannkranen, så er jo hendene fulle av de bakteriene som man ønsker å vaske vekk. Men så, etter at man er ferdig med å vaske hendene, så må man jo nødvendigvis ta på den skitne kranen igjen, for å stenge av vannet. Da er jo effekten av håndvasken borte vekk, i og med at man berører den skitne kranen etter at man har vasket hendene. Hjemme har jeg begynt å skylle av kranen med såpe før jeg vasker hendene. Men jeg får meg ikke til å gjøre det på offentlige toaletter. Der stenger jeg vannet med papirtørk etter at jeg har vasket hendene. Hvordan gjør dere andre dette?
hufsa! Skrevet 13. desember 2008 #2 Skrevet 13. desember 2008 He he ja godt det ikke bare er meg som er fanatisk!!Jeg går kun på offentlig hvis det er krise,syntes det er supersvinete..Jeg skrur også av med papir og tar ikke i håndtaket når jeg går ut,venter på døra blir åpnet og bruker skoa eller papir.Hjemme vasker jeg over vasken hver dag så der gjør jeg ikke det for jeg har jo værken dritt eller tiss på hendene selv om jeg har tørket meg,he he.
Cata Skrevet 13. desember 2008 #3 Skrevet 13. desember 2008 Hjemme har jeg begynt å skylle av kranen med såpe før jeg vasker hendene. Men jeg får meg ikke til å gjøre det på offentlige toaletter. Der stenger jeg vannet med papirtørk etter at jeg har vasket hendene. Hvordan gjør dere andre dette? Hjemme bryr jeg meg ikke. Den kranen og servanten blir vasket rimelig ofte uansett og det er bare jeg som bruker den. (Hater flekkete servant ) På offentlige toaletter så gjør jeg det samme som deg, stenger kranen med tørkepapiret etter at jeg har tørket hendene. Og hvis det ikke er tørkepapir der, men bare en sånn varmluftsak så gir jeg pokker. Da får jeg bare tåle evt. bakterier som hopper fra krana til meg.
Gjest Gjest Skrevet 13. desember 2008 #4 Skrevet 13. desember 2008 Men seriøst, uten å være fanatisk. La oss tenke oss at de som jobber på f.eks et sykehus, ikke tenker over denne smittekjeden ved håndvask. Sykehus er jo en plass hvor det florerer av bakterier. Det er da slett ikke rart at det kan oppstå epidemier på sykehus og andre institusjoner, dersom ingen er bevisst på den smittekjeden vannkranen ved hånvask kan medføre. Bare en tanke.
FoxyFish Skrevet 13. desember 2008 #5 Skrevet 13. desember 2008 Men seriøst, uten å være fanatisk. La oss tenke oss at de som jobber på f.eks et sykehus, ikke tenker over denne smittekjeden ved håndvask. Sykehus er jo en plass hvor det florerer av bakterier. Det er da slett ikke rart at det kan oppstå epidemier på sykehus og andre institusjoner, dersom ingen er bevisst på den smittekjeden vannkranen ved hånvask kan medføre. Bare en tanke. Det er mange som har tenkt på dette før deg På mange sykehus, flyplasser, resturanter osv. har man stadig oftere vask med sensor. da slipper man å være i kontakt med krana på noen måte.
Gjest Gjest Skrevet 13. desember 2008 #6 Skrevet 13. desember 2008 Det er mange som har tenkt på dette før deg På mange sykehus, flyplasser, resturanter osv. har man stadig oftere vask med sensor. da slipper man å være i kontakt med krana på noen måte. Jeg vet jo det, heldigvis at de finnes, får man si. Men det er jo dessverre alt for mange steder som ikke har disse sensorvaskene, det var de jeg tenkte på.
hufsa! Skrevet 13. desember 2008 #7 Skrevet 13. desember 2008 Det er mange som har tenkt på dette før deg På mange sykehus, flyplasser, resturanter osv. har man stadig oftere vask med sensor. da slipper man å være i kontakt med krana på noen måte. Ja var på ett nytt kjøpesenter som akkurat er bygd der var det sensor og ikke dører,kjempegreit ;-))
Kitsune Skrevet 13. desember 2008 #8 Skrevet 13. desember 2008 Så utrolig ekkelt å tenke på at noen åpner døra med skoene.. Det bidrar jo VIRKELIG til å spre hundedritt og spyttbakterier rundt omkring.. Tenk på dette: Du åpner døra med skoen/foten og neste tar på bare med hendene. Han holder i gelendret i rulletrappa før deg. Der holder du også, og etterpå klør du deg i øyet.. Papir eller albuen er to gode alternativer. Men jeg er ikke like hysteriske som dere, da..
hufsa! Skrevet 13. desember 2008 #9 Skrevet 13. desember 2008 Så utrolig ekkelt å tenke på at noen åpner døra med skoene.. Det bidrar jo VIRKELIG til å spre hundedritt og spyttbakterier rundt omkring.. Tenk på dette: Du åpner døra med skoen/foten og neste tar på bare med hendene. Han holder i gelendret i rulletrappa før deg. Der holder du også, og etterpå klør du deg i øyet.. Papir eller albuen er to gode alternativer. Men jeg er ikke like hysteriske som dere, da.. Ha ha tror du jeg tar spenntak opp til dørhåndtaken????Jeg spenner opp døra nede i enden når noen åpner den.Les innlegget en gang til ;-))
Vera Vinge Skrevet 13. desember 2008 #10 Skrevet 13. desember 2008 Men seriøst, uten å være fanatisk. La oss tenke oss at de som jobber på f.eks et sykehus, ikke tenker over denne smittekjeden ved håndvask. Sykehus er jo en plass hvor det florerer av bakterier. Det er da slett ikke rart at det kan oppstå epidemier på sykehus og andre institusjoner, dersom ingen er bevisst på den smittekjeden vannkranen ved hånvask kan medføre. Bare en tanke. Det er vel derfor det ofte henger plakater med god håndhygiene på slike steder. Og så vidt jeg husker står det da også at man helst bør skru av kranen med papir. Det gjør jeg også alltid når jeg er på offentlige toalett. Hjemme vasker vi vasken ganske ofte, og hendelen er veldig enkel å tørke av, så jeg gjør ofte det når jeg vasker hendene.
Gjest isenlina Skrevet 13. desember 2008 #11 Skrevet 13. desember 2008 Jeg vasker alltid hendene etter toalettbesøk, både hjemme og ved offentlige toaletter. Men så kom jeg til å tenke på en ting. Når man skrur på vannkranen, så er jo hendene fulle av de bakteriene som man ønsker å vaske vekk. Men så, etter at man er ferdig med å vaske hendene, så må man jo nødvendigvis ta på den skitne kranen igjen, for å stenge av vannet. Da er jo effekten av håndvasken borte vekk, i og med at man berører den skitne kranen etter at man har vasket hendene. Hjemme har jeg begynt å skylle av kranen med såpe før jeg vasker hendene. Men jeg får meg ikke til å gjøre det på offentlige toaletter. Der stenger jeg vannet med papirtørk etter at jeg har vasket hendene. Hvordan gjør dere andre dette? Jeg vasker hender og henter papir uten å ha skru av vannet, så skrur jeg av vannet med papir og åpner døra med papir så kaster den før døren lukker igjen av seg .....
Ce'Nedra Skrevet 13. desember 2008 #12 Skrevet 13. desember 2008 Skrur av kranen med papirhåndklærne som jeg tørker hendene med. Lar altså vannet stå å renne. Dette gjelder offentlige toaletter, ikke hjemme. Ser ingen grunn til å gjøre det hjemme.
Gjest Gjest Skrevet 13. desember 2008 #13 Skrevet 13. desember 2008 Jeg vasker hendene og lar vannet renne til jeg har tørket ferdig og skrur så av kranen med papir. Døren pleier jeg å åpne med jakke eller genser trekt ned over handa. Tar ikke i dørhåndtaket med rene hender, og synes ikke jeg er hysterisk renslig av den grunn.
Gjest Blaze Skrevet 13. desember 2008 #14 Skrevet 13. desember 2008 Lar vannet renne til jeg har fått tørket hendene, så stenger jeg den med papiret som ble brukt til å tørke hendene, Evt med albuen hvis det bare er sånn luftblåser... Åpner døra med papiret eller albuen.
Fat Sally Lee Skrevet 13. desember 2008 #15 Skrevet 13. desember 2008 Men seriøst, uten å være fanatisk. La oss tenke oss at de som jobber på f.eks et sykehus, ikke tenker over denne smittekjeden ved håndvask. Sykehus er jo en plass hvor det florerer av bakterier. Det er da slett ikke rart at det kan oppstå epidemier på sykehus og andre institusjoner, dersom ingen er bevisst på den smittekjeden vannkranen ved hånvask kan medføre. Bare en tanke. På sykehus pleier det å henge spritbeholdere i de fleste rom, slik at pleierne kan sprite hendene regelmessig, så jeg tror nok noen har tenkt på smittekjeden før deg
Gjest Gjest Skrevet 13. desember 2008 #16 Skrevet 13. desember 2008 På sykehus pleier det å henge spritbeholdere i de fleste rom, slik at pleierne kan sprite hendene regelmessig, så jeg tror nok noen har tenkt på smittekjeden før deg Tro om alle restauranter har tenkt på denne smittekjeden? Man hører stadig om tilfeller der folk blir syke etter restaurantbesøk, det trenger jo ikke være maten det er noe i veien med bestandig....
Gjest Gjest Skrevet 13. desember 2008 #17 Skrevet 13. desember 2008 Offentlige toaletter er utrolig ekkelt å bruke. Der burde det ha hengt beholdere med rensesprit i hvert eneste avlukke og ved hver eneste vask. Men offentlige toaletter vil nok være ekle å bruke uansett hvor mye rensemidler som brukes der. Det er bare generelt ekkelt å benytte offentlige toaletter. Bruker de kun i nødsfall selv.
Red headed girl Skrevet 13. desember 2008 #18 Skrevet 13. desember 2008 Uff, skjønner godt kva trådstarter meiner. Men når det gjelde sjukehus, så trur eg vi er forholdsvis trygge iallefall, der har dei vel tenkt på det meste. Når det gjelde om restauranta har tenkt på denne smittekjeden så er det iallefall påbudt med slike "sensor-vaskar", og desse skal kun brukast til å vaske hender regelmessig. Men det er jo klart, ikkje alle følge reglane, og ikkje alle er så nøye på det.. På offentlige toalett har vi jo og desse her idiotiske luft-tørkarane, det er jo berre en gigantisk bakterie-støv-bombe! Den gjer jo ikkje anna enn å bruke samme lufta som er i rommet, og det syns iallefall eg berre er ekkelt..
Gjest Gjest_annemone_* Skrevet 14. desember 2008 #19 Skrevet 14. desember 2008 Jeg pleier ikke å vaske henden etter toalettbesøk, men så går jeg ikke på do heller da. Fungerer bra for meg.
Gjest Stjernedryss Skrevet 14. desember 2008 #20 Skrevet 14. desember 2008 Jeg synes synd på de av dere som er så hysteriske at dere nesten ikke klarer å gå på offentlige toaletter. Jeg tenker ikke over at det er uhygienisk en gang, bortsett fra hvis det virkelig ser ille ut. En håndvask på vei ut, burde gjøre det ganske greit, og er det håndtak på døra kan man åpne den med albuen. Det må være psykisk slitsomt å være så hysterisk at man synes besøk på offentlige toaletter er ekkelt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå