Gå til innhold

Hvilken bank har du ?


LaToya

Anbefalte innlegg

Hvilken bank har du ?

Er det noen spesiel grunn til nettopp denne banken ?

Er du fornøyd ?

Har Nordea selv og er fornøyd.

Har lurt på Skandiabanken, men vil gjerne ha en filial jeg kan gå til om behovet skulle være der ( sette inn penger, snakke med noen face to face )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bruker Gjensidige NOR.

Har vel egentlig brukt den banken ganske lenge og har et godt forhold til dem. Ting er enkelt der. Trenger jeg noe, så ringer jeg bare.

Dette er kanskje ikke den billigste banken, men for oss er det den beste.

Vi har også en konto hver i Skandiabanken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv Skandiabanken + lokalbanken der jeg kommer fra, men hvor jeg ikke bor lenger. Synes det er helt greit og ha Skandiabanken jeg, fint å ikke skulle betale avgifter og sånn. Men det er greit og ha konto i en bank som har filial også. Så jeg ville kanskje beholdt kontoen du allerede har og i tillegg opprettet en Skandiabankkonto. Det er ganske lurt å ha f.eks. lønnskontoen i Skandiabanken fordi de har stort sett høyere rente enn hva lønnskontoer andre steder har. Skandiabanken har nemlig bare en konto med en rentesats, og så er det opp til deg hva du vil bruke den kontoen til og hvor mye penger du vil ha på den. også ha Du laster bare ned et sertifikat til pcen din og så kan du ha så mange kontoer du bare vil. Det som også er veldig greit er jo bankkortet som er tilknyttet Visa. Det er nemlig helt gratis å bruke. Ingen gebyrer ved bruk hverken er i landet eller i utlandet. Dette har jeg nemlig forsøkt.

Så jeg er kjempefornøyd med begge bankene "mine".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har skandiabanken. Veldig fornøyd med det. Får faktisk penger inn på konto hver måned i steden for å bli trukket i gebyrer. :D Har også en postbankkont som jeg ikke bruker. Må ha den fordi jeg ikke har førerkort og trenger legitimasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har Fokus bank. Har huslånet der, og får også lønn inn på konto der. Setter til side så mye penger som skal gå til huslånet, og overfører resten til skandiabanken med en gang. Så vi har lønnskonto i Fokus (fordi de ønsker det), men brukskonto i skandiabanken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har Skandiabanken. Genialt, uten gebyrer i Norge og utland, samt god rente på innskudd. Har lånet i Postbanken, og overfører bare eksakt beløp til denne kontoen en dg før lånet trekkes. Funker meget bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har skandiabanken som jeg bruker.

En konto hos DnB som jeg har til innskudd når jeg får utbetalingspapirer, som feks fra lånekassen - og så betaler jeg disse pengene i regning til meg selv i Skandiabanken. Så nå tjener ikke dnb et rødt øre på meg noe mer, kun i brevgiro to ganger i året :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skandiabanken er den som brukes.

Alle gode grunner til det er sikkert allerede nevnt.

Huslånet har vi i Handelsbanken.

Beste betingelser er selvfølgelig grunnen til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Skandiabanken selvfølgelig... :sjarmor:

Trenger ikke se på noen bankansatte uansett... :wink:

Når jeg trenger dem - er jo banken stengt... :ler:

Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skandiabanken.

I tillegg til det andre har nevnt, så synes jeg det er greit at det er enkelt å opprette flere kontoer - og at det blir så oversiktlig. En hverdagskonto, en bilkonto, en sparekonto etc..

"Vanlige" banker stenger så tidlig, så jeg har aldri anledning til å rekke det.

Men jeg har også BSU-konto hos GjensidigeNor. Og har brukt Postbanken i alle år. Tenker litt framtig når jeg vil trenge å låne penger. greit å få et godt forhold til en bank, og bli kjent med noen som jobber der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Zalomine

Skandiabanken ja, hele familien (da bodde jeg hjemme hosmine foredlre) opprettet konto der da den banken startet.

Min samboer bruker DNB. Jeg FÅR penger hver måned, han TREKKES. Men, han liker å ha en filial, i alle fall da vi var studenter og fikk penger fra lånekassen, men nå KREVER lånekassen penger, de GIR oss ikke mer. Vi skal jo helst opprette BSU i år, og det får man ikke i Skandiabanken, så det blir vel å undersøke betingelser, eller vi havner i DNB, med dette med "et forhold til en bank" som argument. Vi får se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ALT i SpareBank 1, både kontoer, lån, forsikringer, fond. U name it. Men så jobber jeg der også da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...