Gjest Gjest Skrevet 16. desember 2008 #21 Skrevet 16. desember 2008 så det jeg vill frem til, kom deg ut på markedete, prøv! du har absolutt ikke noe å tape på det! dersom neste ikke er drømmejobben, neivel, da prøver du igjen.. du har mye å vinne! for din selvrespekt og spyke er på vei nedover dersom du fortsetter i dette firmaet som tror de har alle rettigheter til å behandle deg som de vil. selom finanskrisen er et faktum, så er det ikke dermed sagt at hele verden stopper opp! det kommer daglig ut nye jobb annonser på nav.no og slikt
Gjest Gjest_Sandra_* Skrevet 17. desember 2008 #22 Skrevet 17. desember 2008 huff, jeg syntes utrolig syndt på deg... det er dessidert det værste man kan bli utsatt for! det at folk ber deg yte mer når du føler at yter 150%. det er utrolig psykisk stressende og utmattende, samt at det gir så prestasjonsangst og følelsen av å ikke være god nok. jeg har gjort meg opp en mening om at føler jeg ikke at arbeids plassen ser min verdi så sier jeg opp. jeg har en lav terskel for å bli behandla som en dritt.. har hatt mange forskjellige yrker og erfaringer. der jeg er nå stortrives jeg, det er dessidert et tryggt og humør fylt miljø som er avgjørende på trivsels faktoren. jeg syntes faktisk du SKAL sykemelde seg og begynne å søke andre jobber. det er da du får energi til å faktisk begynne å søke.. ellers er man ofte helt utslitt etter en arbeidsdag til å begynne å søke etter andre jobber..det tar liksom mye tid og energi.. selvom det kanskje ikke er en flust av det du sikter til, er det faktisk mange jobber som kan være "artige" dersom arbeidsmiljøet og folkene gjør at man trives- for da liker man bedre jobben sin for meg er arbeidsmiljø nummer 1. det kan faktisk få den mest kjedelige jobben til å bli morro. det vil si folk på min alder der også, og humørfylte mennesker som ser meg og vil jobbe MED meg, samt se min verdi. latter ig humor er utrlig viktig!! slutt før du er såpass nedpsyket, for du lar folk tråkke på deg ved å hele tiden gi etter for presset! sett ned foten, det er "bare" en jobb. og jobben skal ikke få den muligheten ved å ødelegge en person selvtillit.. så det jeg vill frem til, kom deg ut på markedete, prøv! du har absolutt ikke noe å tape på det! dersom neste ikke er drømmejobben, neivel, da prøver du igjen.. du har mye å vinne! for din selvrespekt og spyke er på vei nedover dersom du fortsetter i dette firmaet som tror de har alle rettigheter til å behandle deg som de vil. selom finanskrisen er et faktum, så er det ikke dermed sagt at hele verden stopper opp! det kommer daglig ut nye jobb annonser på nav.no og slikt jeg har vert helt ødelagt idag.. vurderte å prøve alt jeg kan.. kanskje overraske de md oppkuttet frukt, vafler.. være mer med.. men vet du hva, jeg klarer det bare ikke... jeg har holdt meg mest på kontoret mitt idag.. klarer ikke være GLAD... smiler når jeg MÅ.. gikk tidlig fra lunsjen.. (vi var for mange rundt bordet så lata som jeg ga plass til de andre som skulle komme..gylden anledning..) jeg er egentlig en veldig positiv å blid person. har ikke surmult EN eneste dag eller minutt på jobben her.. men nå er jeg på vei til å ikke klare å lure frem smilet lengre..
Gjest Wolfmoon Skrevet 17. desember 2008 #23 Skrevet 17. desember 2008 Jeg er også utrolig lei jobben min. Til å begynne med var det jo greit å sitte og lese bøker på jobb, men nå begynner til og med det å bli kjedelig, tiltross for at bøkene er spennende Jeg har jo tross alt en utdannelse som jeg synes er spennende, og jeg vil jo da helst få brukt den på jobb også. Jeg har funnet ut at jeg skal holde ut i denne jobben fram til sommeren for å spare meg opp en bufferkonto, og etter det blir det rett og slett frilans jobbing på meg!
Gjest Gjest_Sandra_* Skrevet 17. desember 2008 #24 Skrevet 17. desember 2008 Jeg er også utrolig lei jobben min. Til å begynne med var det jo greit å sitte og lese bøker på jobb, men nå begynner til og med det å bli kjedelig, tiltross for at bøkene er spennende Jeg har jo tross alt en utdannelse som jeg synes er spennende, og jeg vil jo da helst få brukt den på jobb også. Jeg har funnet ut at jeg skal holde ut i denne jobben fram til sommeren for å spare meg opp en bufferkonto, og etter det blir det rett og slett frilans jobbing på meg! hva jobber du som?? forresten noen her som vet om noen ledige jobber innen reiseliv på østlandet:)?
Gjest Gjest Skrevet 19. desember 2008 #25 Skrevet 19. desember 2008 Førskolelærer her. Denne jobben blir jeg ikke gammel i. Da blir jeg i så tilfelle totalt utbrent. Det går i hundre hver dag og foreldrene gjør jobben enda verre,da de forventer mer av oss enn jeg trodde var mulig. Det verste er de som hver dag er ute etter å "ta " oss. De som uansett aldri blir fornøyd og som viser at de ikke har tillit til oss. Det er et yrke som ikke bare er underbetalt men også utakknemlig.Denne vinteren har enkelte foreldre omtrent slukt meg med hud og hår og det er fortvilende å se at kun jeg som pedagog betyr noe i deres øyne og at mine assistenter ikke er god nok for dem. De gjør en kjempejobb,men blir mistenkeliggjort. Helt utrolig.
Gjest Gjest Skrevet 20. desember 2008 #26 Skrevet 20. desember 2008 Jeg har to jobber, og trives veldig lite i den ene jobben min. Har sagt opp, men har 3 mnd. oppsigelsestid, og det er lenge. Blir bare mindre og mindre motivert for hver dag som går, ettersom jeg bare venter på at tida skal gå. Jobber i en eksklusiv klesbutikk som går dårlig, derav lite kunder og mye press fra sjefen.
Regndråpe Skrevet 20. desember 2008 #27 Skrevet 20. desember 2008 hva jobber du som?? forresten noen her som vet om noen ledige jobber innen reiseliv på østlandet:)? Har du vært på denne siden og sett? Boarding.no Se på ledige stillinger der. Lykke til!
Regndråpe Skrevet 20. desember 2008 #28 Skrevet 20. desember 2008 Tror ikke det var så mye ledig nå, men gå følg med på jobbmarkedet der.
Gjest Gjest_Kristian_* Skrevet 22. desember 2008 #29 Skrevet 22. desember 2008 Tror ikke det var så mye ledig nå, men gå følg med på jobbmarkedet der. Er det så mange som missliker jobben sin? Det er trist å høre. Men hvorfor er det ingen som tenker på å bli sin egen sjef? Da kan man jobbe med det man vil, hvem man vil og når man vil. For å ikke snakke om skattefordelene. Så hvorfor jobbe for andre og deres drømmer når man kan jobbe for seg selv og oppnå sine egne drømmer. Som Jim Rohn sa: “If you don’t design your own life plan, chances are you’ll fall into someone else’s plan. And guess what they may have planned for you? Not much.” – Jim Rohn
Gjest Frk Skrevet 22. desember 2008 #30 Skrevet 22. desember 2008 Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, jeg er lei jobben!! De siste ti årene har jeg jobbet på sykehjem og jobbet rompa av meg for luselønn... At jeg var så dum og ikke fant meg noe annet for lenge siden MEN, har sagt opp nå, og fått meg ny spennende jobb!! Gleder meg!! Skal også ta videreutdanning neste år! Så stå på folkens, følg hjertet ditt og prøv noe helt nytt hvis du føler du er utbrent og ikke har mer og gi God jul og godt nyttår!:D
Gjest Imsdal Skrevet 22. desember 2008 #31 Skrevet 22. desember 2008 Jobber som sekretær og søkte denne jobben fordi den virket veldig utfordrende og variert. Det samme inntrykket fikk jeg på intervju. Jeg holder på å kjede meg i hjel. Jeg tar et par telefoner, kopierer og henter dopapir og såpe til kollegaer! Har bestemt meg for å gå mer skole til høsten ved siden av full jobb for dette er ikke hva jeg kaller utfordrende. Driver å søker på andre jobber nå og bare håper jeg får meg noe annet snart. Håper telefonen ringer hver dag nå i håp om å komme til et jobbintervju ett eller annet sted Flere enn meg som er lei jobben sin? Så kan vi trøste hverandre Ah, akkurat som jeg skulle sagt det selv! Trodde det å være sekretær var en koslig jobb, men med litt utfordrende arbeidsoppgaver, men jeg gjør akkurat det samme hver dag. I tillegg er alle ca. dobbelt så gamle som meg, jeg er litt over 20, og de er 40-65 år. Har liksom ingenting til felles med de jeg jobber med, jeg er like gammel som barna deres. Det betyr også at jeg ikke har noen ting jeg skulle sagt, ikke engang når det gjelder arb.oppgaver jeg selv skal løse..Så må jeg alltid gjøre det ingen andre vil gjøre. Skal søke på skole fra høsten av, fulltid, noe jeg gleder meg vanvittig til Håper du kommer deg på jobbintervju, lykke til
Gjest Gjest_sandra_* Skrevet 23. desember 2008 #32 Skrevet 23. desember 2008 Ah, akkurat som jeg skulle sagt det selv! Trodde det å være sekretær var en koslig jobb, men med litt utfordrende arbeidsoppgaver, men jeg gjør akkurat det samme hver dag. I tillegg er alle ca. dobbelt så gamle som meg, jeg er litt over 20, og de er 40-65 år. Har liksom ingenting til felles med de jeg jobber med, jeg er like gammel som barna deres. Det betyr også at jeg ikke har noen ting jeg skulle sagt, ikke engang når det gjelder arb.oppgaver jeg selv skal løse..Så må jeg alltid gjøre det ingen andre vil gjøre. Skal søke på skole fra høsten av, fulltid, noe jeg gleder meg vanvittig til Håper du kommer deg på jobbintervju, lykke til samme her, de er ikke sÅ gamle her alle.. men jeg får bare ikke lyst mer.. ikke lyst å prøve... sitter å kjeder meg å dagen går sent fordi jeg bare sitter her fordi jeg ikke orker å prøve å være sosial engang.. gleder meg så til denne dagen er over... da er d jul, å selvom D å er stress får jeg noen dager fri å skal slappe av:) diggg:)
Anglofil Skrevet 24. desember 2008 #33 Skrevet 24. desember 2008 Ja, jeg er kjempelei for tida. Jeg trives egentlig med å jobbe i butikk, synes det er koselig med kunder og det som hører med. Problemet er bare at det så stille der, med unntak nå i julen, at det blir rimelig drøyt å jobbe 8 timer i strekk. Det er rett og slett kjedelig, for lite utfordringer. I tillegg har jeg et halvt år igjen på utdanningen min, og jeg lengter etter å bli ferdigutdannet til det jeg virkelig vil bli. Mvh Yvonne
Gjest Gjeste Blondie65 Skrevet 25. desember 2008 #34 Skrevet 25. desember 2008 Og kan til slutt nevne at det blir sendt ut purremailer om å søke fagforeningsverv, men når man søker får man beskjed om at stillingen allerede er lovet til noen andre. Unnskyld meg men dette er altså ikke noe man søker. Tillitsvalge blir VALGT på årsmøte av medlemmene i klubben. Årsmøter SKAL annonseres i god tid, og man må ikke selv være tilstede (f.eks. hvis det ikke passer den dagen) for å bli valgt, man må bare melde sitt kandidatur. Så fagforeningsverv kan verken loves til andre eller søkes på som en annen stilling. Dette gjelder forøvrig alle VERV - dvs. verneombud, hovedverneombud, ansatterepresentant i styret, AMU medlem, etc. Alle disse skal velges av de ansatte eller de organiserte.
Gjest Gjeste Blondie65 Skrevet 25. desember 2008 #35 Skrevet 25. desember 2008 Når det gjelder kjedelige kontorjobber, hva slags initiativ tar dere selv? Viser dere at dere kunne tenke dere større oppgaver og ansvar ved å tilby dere å gjøre ting? Jeg vet godt at enkelte kontorjobber kan være veldig kjedelige fordi det er få eller lite utfordringer, men over alt hvor jeg har vært har jeg etter kort tid fått større ansvar / flere arbeidsoppgaver fordi jeg har vist intiativ selv. Noen ganger har jeg tilbudt meg å hjelpe med drittkjedelig oppgaver - f.eks. har jeg sett at andre kolleger har vært overarbeidet og tilbudt meg å hjelpe dem med utsendelse ved å pakke ting i konvolutter, kopiere ting for dem eller lignende. Dermed har de sett at her er en person som har en positiv innstilling og ikke er redd for å ta i et tak og det kommer da også ledelsen for øre. Dermed får man mer ansvar og mer spennende oppgaver. Spennende kontorjobber begynner ofte med kjedelige rutineoppgaver. Jeg har også vært i den posisjonen selv at jeg har hatt vikar inne for å hjelpe meg med sesongarbeid. En gang var det en som ventet at jeg skulle gi oppgaver hele tiden og istedet - i en travel hverdag - å si: du nå er jeg ferdig har du mer arbeid valgte A å lese avisen for det var jo bare en halvtime til lunsj. B derimot så at jeg var travelt opptatt og ikke kunne instruere henne eller finne arbeid hele tiden, så hun gikk og ryddet i arkivet inntil jeg hadde tid til å finne arbeid til henne. Hvem tror dere fikk fast jobb?
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 3. mai 2009 #36 Skrevet 3. mai 2009 så veldig veldig lei både elevene, elevens foreldre og skoleledelsen... Sååååå enig!Vil virkelig vekk fra skoleverket, er veldig skuffet og angrer på at jeg tok lærerutdanning. Når man synes at det positive ved jobben er bare feriene, da må man bytte...
Gjest Gjest Skrevet 3. mai 2009 #37 Skrevet 3. mai 2009 Jobber som sekretær og søkte denne jobben fordi den virket veldig utfordrende og variert. Det samme inntrykket fikk jeg på intervju. Jeg holder på å kjede meg i hjel. Jeg tar et par telefoner, kopierer og henter dopapir og såpe til kollegaer! Har bestemt meg for å gå mer skole til høsten ved siden av full jobb for dette er ikke hva jeg kaller utfordrende. Driver å søker på andre jobber nå og bare håper jeg får meg noe annet snart. Håper telefonen ringer hver dag nå i håp om å komme til et jobbintervju ett eller annet sted Flere enn meg som er lei jobben sin? Så kan vi trøste hverandre Veldig lei. Kommer på jobb, har ikke noe å gjøre, spør om det er noe jeg kan gjøre, og svaret er liksom "nei". Så kommer evalueringene og der kommer det fram at jeg ikke leverer så mye. Liker verken innholdet i jobben eller mijøet. Kjedelig.
Gjest LanaLane Skrevet 3. mai 2009 #38 Skrevet 3. mai 2009 Skitlei. Er min egen feil, jeg søkte på en stilling jeg synes er kjedelig for å få en fot innenfor denne bedriften. Har søkt på annen stilling intern, og 2 andre steder innen samme bedrift. Håper jeg får svar snart! Jobber bare deltid, men likevel...ikke gøy å dra rumpa si til et sted en ikke føler man får brukt seg selv.
Gjest ja Skrevet 4. mai 2009 #39 Skrevet 4. mai 2009 Ja, nå er jeg møkklei jobben min. Har jobbet i bhg i 8 år, men nå det siste året har jeg innsett at dette gidder jeg ikke mer... Flere og flere barn på mindre og mindre voksne, udugelige førskolelærere som aldri burde jobbet med mennesker, kravstore foreldre som aldri blir fornøyde, og ett arbeidspress som ikke ligner grisen. Og ei lønn som ikke er til å leve av. Så nå ser jeg meg om etter noe annet forhåpentligvis noe jeg får bruke utdannelsen min på.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå