Gå til innhold

Flere som er lei jobben sin?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Ariel_*
Skrevet

Jobber som sekretær og søkte denne jobben fordi den virket veldig utfordrende og variert. Det samme inntrykket fikk jeg på intervju. Jeg holder på å kjede meg i hjel. Jeg tar et par telefoner, kopierer og henter dopapir og såpe til kollegaer!

Har bestemt meg for å gå mer skole til høsten ved siden av full jobb for dette er ikke hva jeg kaller utfordrende. Driver å søker på andre jobber nå og bare håper jeg får meg noe annet snart. Håper telefonen ringer hver dag nå i håp om å komme til et jobbintervju ett eller annet sted

Flere enn meg som er lei jobben sin? Så kan vi trøste hverandre :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Lærer_*
Skrevet

Er lei av elevene ja...kjedelig. Lønna kommer godt med, men gleder meg til jul og påske.

Gjest Gjest_Jolla_*
Skrevet

Jobber i barnehage og er ganske lei akkurat nå. Alt for mye stress og kaos. Men det kan være meg som er klar for ferie som gjør det ekstra ille. Men gleder meg ikke akkurat til å¨gå på jobb. Og jeg som trodde jula i bhg bare kom til å bli kos. Nei nei..

Skrevet

Ikke lei selve jobben, men stedet jeg jobber på. Til nyåret blir jeg overflyttet til et annet sted (samme jobb, samme firma), og det skal bli godt. Her jeg jobber nå, skjer det fryktelig lite, jeg sitter alltid alene, foruten kunder som av og til stikker hodet inn, jeg er vant til å jobbe skift med helger og netter og her er det mandag til fredag, seks til tolv og tolv til seks, jeg savner å ha langfri, og jeg savner tilleggene for ubekvem arbeidstid. Siden det er lite å gjøre, må jeg ta med meg litt fritidssyssler på jobb, og det var digg i begynnelsen, men man blir lei det etter en stund. Der jeg skal begynne på nyåret skjer det noe hele tiden, det er nattejobbing og helgejobbing, folk innom litt oftere..

Så det ordner seg relativt raskt for meg da :)

Skrevet

Jobber i barnehage jeg også. Familiebarnehage.

Så blir ikke så hektisk, er ganske koselig. Hvertfall i juletider!

enste er at jeg er lei av en kollega. vi er kun 3 stk og jeg holder på å bli gal av hun ene. prøver å finne meg en ny jobb, er ikke så lett.. tett med 3 stk hver dag.

Skrevet (endret)

Akkurat nå jobber jeg bare som co-servitrise en gang i uken på en litt fin resturang. Bare fram til jul. Hater det. Gjør bare drittarbeidet til servitørene. Dvs. får ikke gjør det artige, nemlig å være i ordentlig kontakt med kundene.

Den andre jobben min (hvor alle de deltidsansatte er permitert pga. budsjettproblemer), savner jeg. Det er en møbelkjede hvor jeg hadde mye og god kontakt med kundene.

Holder på å søke etter ny jobb. Men tror det kan bli vanskelig i disse tider. :(

Endret av Teriyaki
Gjest Wrangler
Skrevet

Akkurat nå er jeg drittlei jobben ja! Er så masse mas og styr, folk er sjuke, og når andre er sjuke klager folk til meg. Dessuten er det tid for årsoppgjør og jeg hater regnskap, oppgjør og sånt. Det er det aller største minuset med jobben.

Men nå vet jeg at når solen begynner å titte frem, voksne er friske og raske med masse energi- samme med meg selv- så er jobben min GULL!

*minne meg selv på det som er positivt*

TS: synes inderlig synd på deg... høres ikke ut som en så veldig variert og spennende jobb nei. :klem:

Skrevet

Du slipper i hvertfall å tørke dem da :lur: Hehe, neida. Ta en prat med sjefen? Jeg vil veldig gjerne jobbe på kontor men vil ikke ende opp i samme situasjon som deg.. Selvom tiden sikkert går dritt sakte kan du jo sitte å surfe på bølgene halve dagen :):) Jeg har MASSE å gjøre på jobb og er skikklig sliten når jeg kommer hjem. Kjedlig det og:(

Gjest Gjest_Ariel_*
Skrevet

Godt vi er flere, he he. Nå tar jeg straks juleferie og det skal bli godt. Jeg har snakket med sjefen, og hun har sagt at vi skal ha et større fellesmøte ang. fordelig av arb.oppgaver, men så har den ene fri og så blir den andre sykmeldt og nå har jeg liksom bestemt meg for å ikke bli så lenge så nå har jeg mistet helt lysten på å ta det opp. Nå kan jeg jo bare sitte her til jeg finner noe annet :)

Skrevet

Tror jeg vil søke nye jobber, er ikke fornøyd med lønnen. Jobber i privat sektor, og lønnen er omtrent nesten like lav som i offentlig..

Det er noe galt et sted når offentlig og privat sektor har omtrent likt lønnsnivå, o gdet er hva som skjer i Norge i dag.

VIl søke meg til et selskap som betaler bedre, og som ikke er gjerrig med bonusene!

Skrevet

Ikke spesielt lei av arbeidsoppgavene, men oppgitt over manglende fokus og det å ikke se lengre enn nesen rekker. De maser om at ulike grupperinger på jobb må bli bedre til å samarbeide, men hopper bukk over de mulighetene de får. :sur:

Er redd jeg kommer å søke meg vekk herfra når anledningen byr seg...

Skrevet

Må vel si jeg også er ganske lei....blir oppfordret til å søke stilling, og får ikke engang svar når andre får stillingen. Blir "glemt" av kolleger, men stiller jeg opp henger de seg opp i bagateller og blåser de opp, kun liksom for å markere at JEG gjør feil. Får også arbeidsoppgaver som jeg er overkvalifisert til og blir kommandert av de på lavere trinn til å hjelpe de. Og kan til slutt nevne at det blir sendt ut purremailer om å søke fagforeningsverv, men når man søker får man beskjed om at stillingen allerede er lovet til noen andre.

Skrevet

Er man misfornøyd med en eller flere nære kolleger, sjefen eller lønnen, er det bare å bytte jobb internt eller finne en helt ny arbeidsgiver.

Skrevet
Er man misfornøyd med en eller flere nære kolleger, sjefen eller lønnen, er det bare å bytte jobb internt eller finne en helt ny arbeidsgiver.

hadde det bare vært så enkelt så... man kommer dessverre ikke utenom vanskelige kollegaer/ sjefer uannsett hvor man måtte havne.

det skal virkelig godt gjøres og mange forsøkt før man virkelig kan finne en arbeidsplass hvor man samarbeider like godt med alle sammen.

dessverre fungerer ikke dette innenfor sektorer hvor man må samarbeide i et team kontinuerlig i motsettning til å sitte på et kontor- all by my self.

Skrevet
Tror jeg vil søke nye jobber, er ikke fornøyd med lønnen. Jobber i privat sektor, og lønnen er omtrent nesten like lav som i offentlig..

Det er noe galt et sted når offentlig og privat sektor har omtrent likt lønnsnivå, o gdet er hva som skjer i Norge i dag.

VIl søke meg til et selskap som betaler bedre, og som ikke er gjerrig med bonusene!

jeg jobber i privat og lønnen er 26.000 kr dårligere i året enn om jeg hadde jobbet kommunalt!

og jeg som alltid har hørt at det lønner seg å jobbe i privat sektor! :hakeslepp:

aff.. tror jeg kommer til å søke meg til offentlig sektor snart!

Gjest Gjest_sandra_*
Skrevet

Må si jeg er lei ja.. for d er aldri godt nok.. er ansatt via bemanningsbyrå.. proffice.. å nå får jeg høre av de etter 3 av 4 mnd at jeg må gi det lille ekstra for å evt få fast.. jeg har blitt psykisk sliten i det siste av å ikke vite om jeg får fast, å nå får jeg høre dette.. jeg går å smiler å hjelper til hele tiden, gjør alt jeg blir bedt om.. kjøper lunsj å alt de vil ha.. å i tillegg jobber med kontorarb.. men d er vist ikke godt nok.. de vil ha noen som gjør ALT de tenker på, har lyst på der å da.. gjør d koselig. tar FULL kontroll hele tiden så de slipper å tenke på noe som helst.. DET er helt greit, men sånne ting kommer mer automatisk av seg selv når man er mer trygg på jobben å folkene tror jeg.. så akk nå er jeg drit lei.. de er i tillegg veeeeldig sammensveiesa å endel eldre enn meg.. så har liksom INGEN å snakke med om ting.. blir kun jobb.. allle sier d er en kjempe bra mulighet pga d er et bra firma med mye penger å kunnskap.. men hva skal man gjøre når man ikke har noen man kan snakke med å syns jobben er noe drit når d aldri blir godt nok??

jeg har sÅÅÅ lyst på ny jobb.. med yngre folk.. godt miljø.. har ALDRI fått noen klager på andre jobber.. hvertfall ingenting av betydning.. her må man rett å slett være perfekt for å lykkes.. jeg skal ALDRI aaaaaaaaaaaaldri gå gjennom vikar/bemanningsbyrå igjen.. d er hvertfall sikkert å vist..

Skrevet
Må si jeg er lei ja.. for d er aldri godt nok.. er ansatt via bemanningsbyrå.. proffice.. å nå får jeg høre av de etter 3 av 4 mnd at jeg må gi det lille ekstra for å evt få fast.. jeg har blitt psykisk sliten i det siste av å ikke vite om jeg får fast, å nå får jeg høre dette.. jeg går å smiler å hjelper til hele tiden, gjør alt jeg blir bedt om.. kjøper lunsj å alt de vil ha.. å i tillegg jobber med kontorarb.. men d er vist ikke godt nok.. de vil ha noen som gjør ALT de tenker på, har lyst på der å da.. gjør d koselig. tar FULL kontroll hele tiden så de slipper å tenke på noe som helst.. DET er helt greit, men sånne ting kommer mer automatisk av seg selv når man er mer trygg på jobben å folkene tror jeg.. så akk nå er jeg drit lei.. de er i tillegg veeeeldig sammensveiesa å endel eldre enn meg.. så har liksom INGEN å snakke med om ting.. blir kun jobb.. allle sier d er en kjempe bra mulighet pga d er et bra firma med mye penger å kunnskap.. men hva skal man gjøre når man ikke har noen man kan snakke med å syns jobben er noe drit når d aldri blir godt nok??

jeg har sÅÅÅ lyst på ny jobb.. med yngre folk.. godt miljø.. har ALDRI fått noen klager på andre jobber.. hvertfall ingenting av betydning.. her må man rett å slett være perfekt for å lykkes.. jeg skal ALDRI aaaaaaaaaaaaldri gå gjennom vikar/bemanningsbyrå igjen.. d er hvertfall sikkert å vist..

JEG er så enig! Jobber også med masse folk som er 10-40 år eldre enn meg!! Passer liksom ikke helt inn:( Hvor i landet er dette? Jeg vil drive med kontorarbeid:) Proffice stillingene ligger jo ledige overalt på nettet også..

Skrevet

så veldig veldig lei både elevene, elevens foreldre og skoleledelsen...

Gjest Gjest_Sandra_*
Skrevet
JEG er så enig! Jobber også med masse folk som er 10-40 år eldre enn meg!! Passer liksom ikke helt inn:( Hvor i landet er dette? Jeg vil drive med kontorarbeid:) Proffice stillingene ligger jo ledige overalt på nettet også..

Dette ligger i oslo området.. men er liksom ikke den beste tiden å søke jobb på heller vel??? å blir jo litt stresset når folk sier at d er en så bra mulighet å jobbe seg oppover for meg som ikke har så mye skole å sånn.. ikke studiekompetanse hvertfall.. jeg blir bare såååå stressa... vet seriøst ikke hva jeg skal gjøre. har så utrolig lyst å sykemelde meg imorgen å bare gå rundt å søke på ALT jeg kan... personlig gå rundt.. tanken på å gå på jobb å måtte smiske enda mer enn før.. jeg blir helt dårlig.. har i tillegg lite venner å familie her fordi jeg opprinnelig er fra stavanger å ikke oslo, så jeg har liksom bare samboeren min å klage til, alt går utover han stakar.. vi har kjøpt hus her å alt så kan liksom ikke flytte tilbake til sør igjen heller nå..

Skrevet
Dette ligger i oslo området.. men er liksom ikke den beste tiden å søke jobb på heller vel??? å blir jo litt stresset når folk sier at d er en så bra mulighet å jobbe seg oppover for meg som ikke har så mye skole å sånn.. ikke studiekompetanse hvertfall.. jeg blir bare såååå stressa... vet seriøst ikke hva jeg skal gjøre. har så utrolig lyst å sykemelde meg imorgen å bare gå rundt å søke på ALT jeg kan... personlig gå rundt.. tanken på å gå på jobb å måtte smiske enda mer enn før.. jeg blir helt dårlig.. har i tillegg lite venner å familie her fordi jeg opprinnelig er fra stavanger å ikke oslo, så jeg har liksom bare samboeren min å klage til, alt går utover han stakar.. vi har kjøpt hus her å alt så kan liksom ikke flytte tilbake til sør igjen heller nå..

huff, jeg syntes utrolig syndt på deg... det er dessidert det værste man kan bli utsatt for! det at folk ber deg yte mer når du føler at yter 150%. det er utrolig psykisk stressende og utmattende, samt at det gir så prestasjonsangst og følelsen av å ikke være god nok.

jeg har gjort meg opp en mening om at føler jeg ikke at arbeids plassen ser min verdi så sier jeg opp. jeg har en lav terskel for å bli behandla som en dritt.. har hatt mange forskjellige yrker og erfaringer.

der jeg er nå stortrives jeg, det er dessidert et tryggt og humør fylt miljø som er avgjørende på trivsels faktoren.

jeg syntes faktisk du SKAL sykemelde seg og begynne å søke andre jobber. det er da du får energi til å faktisk begynne å søke.. ellers er man ofte helt utslitt etter en arbeidsdag til å begynne å søke etter andre jobber..det tar liksom mye tid og energi..

selvom det kanskje ikke er en flust av det du sikter til, er det faktisk mange jobber som kan være "artige" dersom arbeidsmiljøet og folkene gjør at man trives- for da liker man bedre jobben sin :)

for meg er arbeidsmiljø nummer 1. det kan faktisk få den mest kjedelige jobben til å bli morro. det vil si folk på min alder der også, og humørfylte mennesker som ser meg og vil jobbe MED meg, samt se min verdi.

latter ig humor er utrlig viktig!!

slutt før du er såpass nedpsyket, for du lar folk tråkke på deg ved å hele tiden gi etter for presset! sett ned foten, det er "bare" en jobb. og jobben skal ikke få den muligheten ved å ødelegge en person selvtillit..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...