Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Her en dag stod en eldre dame bak meg i kassakøen. Hun tok bladet og stakk det innom kåpen. Hadde bar noe frukt som hun betalte. Fikk meg ikke til å si noe, men hun virket senil.

Hva hadde dere gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg ville kanskje sagt noe...men det er ikke alltid det hjelper...

jeg så en mann putte MANGE ølflasker i en ryggsekk en dag jeg var på butikken.. Jeg sa ifra til en ansatt som fulgte med han. Da han kom til kassa hadde han en flaske i hånden og sa han hadde 2 til i sekken.

Den ansatte bare lot han gå...... :eeeh:

Skrevet

Jeg ville nok ikke sagt noe. Faktisk. Butikken får selv overvåke sine kunder, det er ikke min jobb. Jeg liker ikke sladre på andre.

Gjest Cederic Rueben
Skrevet

Jeg hadde ropt ut høyt og klart. Gamle stjeler stopp den kjerringa så hadde jeg banket henne opp

eller så hadde jeg gitt blaffen hvem vet

Gjest Gjest_Mann_*
Skrevet

Jeg hadde ropt høyt på en ansatt og krevd at hun åpnet kåpen sin. Ikke fordi jeg er spesielt rettskaffen, men bare pga. av den gode følelsen av å se ett av samfunnets angivelige ofre bli avslørt som den lorten hun er.

Skrevet
Jeg hadde ropt høyt på en ansatt og krevd at hun åpnet kåpen sin. Ikke fordi jeg er spesielt rettskaffen, men bare pga. av den gode følelsen av å se ett av samfunnets angivelige ofre bli avslørt som den lorten hun er.

Hun er vel ingen lort om hun er senil. Da er hun syk.

Gjest Cederic Rueben
Skrevet
Hun er vel ingen lort om hun er senil. Da er hun syk.

Senile folk er bare mennesker som er for late til å tenke.....

Skrevet

Jeg ville sagt i fra. Tenker alle "det er ikke min jobb å..." om alt mulig får vi ikke noe hyggelig samfunn.

Skrevet (endret)
Her en dag stod en eldre dame bak meg i kassakøen. Hun tok bladet og stakk det innom kåpen. Hadde bar noe frukt som hun betalte. Fikk meg ikke til å si noe, men hun virket senil.

Hva hadde dere gjort?

Ville nok ikke ha sagt noe ettersom damen var gammel og senil.Vet ikke helt hvorfor, men...nei, jeg tror nok ikke jeg hadde sagt noe! Stjeling er galt uansett, jeg vet jo det da...Dama visste kanskje ikke hva hun gjordet og ville nok blitt forskrekket dersom hun ble tatt med på bakrommet!

Sier ikke at det er greit å stjele bare fordi man er gammel og senil altså!

Kanskje jeg hadde sagt det til henne i stillhet og sagt at jeg kunne betale for bladet :vetikke:

----

Hadde det derimot vært en oppegående ung dame eller mann som stjal noe så hadde jeg komentert det til den personen at jeg så hva som skjedde og evt, hintet om at dette er nok noe jeg vil fortelle de ansatte om!

Endret av Silmarill
Skrevet

Jeg ville ikke sagt noe. Jeg liker ikke å blande meg.

Skrevet

Jeg ville sagt i fra til en av de ansatte i butikken.

Skrevet (endret)

Det er litt utenom, men jeg så engang en pelskledd dame i 50-årene sammen med sin mann som presterte å åpne en pakke i butikken for å "vise" mannen sin hva det var. Det var en slik pakke med vaskekluter. Hun brukte god tid på å skikkelig ta på stoffet og satte det deretter fra seg uten å kjøpe det. Hallo i luken! Jeg la først merke til damen, men jeg trodde jo ikke akkurat at hun gjorde det hun gjorde. I en matvarebutikk! p015.gif Hun ødela jo en pakke og bør betale for den. a050.gif

Der og da lurte jeg på om jeg skulle si at "Hva er det du gjør!?" Men for det første er jeg ikke helt typen til å si sånt og for det andre så synes jeg betjeningen skal gjøre sånt. Eventuelt så får de virre litt rundt i butikken.

En gang jeg skulle kjøpe noe i en Narvesen på Valkyrienplass, sto det to gutter i alderen 20-25 år foran meg i køen. Den ene betalte for noe og den andre nasket til seg et par sjokolader. Regelrett stjeling. Han som nasket så at jeg så at han nasket.

Det var en fyr i 40-årene bak meg som også så dette men han sa ingenting, og jeg følte meg ikke helt trygg på å si fra der og da. Så jeg sa ingenting. Da jeg kom ut etter å ha betalt så jeg guttene sitte på Kaffebrenneriet bortenfor mens de spiste sjokoladene. Jeg vurderte å si at "Smaker det godt med stjålne varer?", men vet ikke hva som ville skje og tok derfor ikke sjansen. Synd men sant.

Egentlig så blir jeg forbasket, for jeg mener at ansatte bør være mer på vakt og følge med. Man får heller være to i butikken enn kun en. s060.gif

Og hvis man tar noen på fersken som ansatt så bør man likevel se an situasjonen og oppføre seg deretter- man vet jo ikke alltid hvorfor en person har tatt noe...

For egen del så tror jeg at det har blitt mer "legalt" å gjøre noe, fordi man vet at folk ikke sier ifra så mye som før. Enten fordi de ikke tør, de kan være sjenerte, eller fordi de ikke bryr seg og antakeligvis ville gjort det selv.

Forøvrig så tror jeg at det kommer an på hvordan menneske det er som tar noe.

Hvor mange det er og hvilken aldersgruppe det er i.

I noen tilfeller ville jeg sagt i fra til ansatte i butikken, men jeg har brent meg på det før, fordi jeg sa ifra til en kvinnelig ansatt i en parfymebutikk da en av byens løse fugler røsket til seg et par flakonger og denne ansatte, på bakgrunn av at jeg sa "den mannen stjeler!", sa til tyven at JEG som sto der hadde sagt at han stjal! u075.gif

Hvis blikk kunne drepe og det var ikke pent, ble jeg redd og forsvant.

Endret av Pascale
Skrevet
Jeg ville sagt i fra til en av de ansatte i butikken.
Samme her.

Å trakassere folk som leser Se & Hør er en livslang fritidssyssel. Hvis man "med loven i hånd" kunne gjøre det samme, vil det jo være storartet.

Skrevet

Dere som ikke vil bry dere: Jeg håper håper virkelig at ingen bryr seg om dere noen gang skulle bli frastjålet noe.

Unnskyld meg, men er det ikke like ille å stjele om man er 9, 49 eller 90? Senil eller ikke. Man sier fra til personalet. Enkelt og greit. Også har du dissse som absolutt må vente til tyven har gått ut og så vil fortelle at noen hadde noe under jakka. Det hjelper! Not!

Dere skulle bare visst hvor mange eldre som stjeler. I løpet av mine år i butikk har vi tatt langt flere eldre damer enn unger faktisk. De gamle er så utrolig frekke og utspekulerte.

Skrevet
Jeg ville nok ikke sagt noe. Faktisk. Butikken får selv overvåke sine kunder, det er ikke min jobb. Jeg liker ikke sladre på andre.

Hvorfor ikke, sier nå jeg. Jeg ville definitivt sagt fra til en av de butikkansatte (uten at damen merket det). Det er ikke "min jobb" nei, men idealistisk som jeg er synes jeg det er viktig at mn bidrar med det man kan for å gjøre verden bedre - særlig når det er slike småting. Butikkene har uansett ikke kapasitet til å ansette fem stk ekstra for å passe på samtlige kunder.

Skrevet

Jeg hadde ikke sagt ifra, liker ikke å blande meg inn i slike ting..Det bør egentlig de ansatte fange opp, vet det er vanskelig (har selv jobbet i butikk).

Gjest strykebrett
Skrevet

Jeg ville ha sagt fra til noen som jobbet der. Er enig med de som mener at vi alle har et ansvar for å gjøre verden litt bedre.

I tillegg så er det jo slik at det er ærlige kunder som ender opp med regninga. Butikkene har enorme utgifter i form av varer som blir borte og sikkerhetsordninger. Disse utgiftene kommer til syvende og sist på de som betaler for varene sine i form av økte priser. Ganske urettferdig..

Skrevet

Mener absolutt at man skal si ifra hvis man er helt sikker på at man ser noen stjele! Det kan sikkert være vanskelig, og har ikke opplevd det selv, så jeg vet jo ikke om jeg ville hatt mot til det..

Altså, jeg er enig i at hovedansvaret ligger hos de ansatte, men vi har da et samfunnsansvar hver og en av oss.. Det sier seg jo selv at det er umulig for butikkansatte å følge med alle kunder i alle deler av butikken til enhver tid. For at det skulle være mulig må man jo ha folk til å fotfølge hver enkelt kunde, og det ville jeg ikke satt pris på!!

Enten det er unge eller gamle det gjelder så er det ingen som har noen unskyldning for å stjele!

Men, det kan selvfølgelig være vanskelig når man står midt oppi det.. Eneste gangene jeg har sett noen stjele har vært i butikken jeg jobber i, så det blir jo noe annet..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...