Gjest fostermor Skrevet 21. juni 2003 #21 Del Skrevet 21. juni 2003 Ja du kan godt skrive et brev. Men det er ikke noe i veien for at du kan ringe heller. Det er ikke fosterforeldrene som bestemmer om barna skal ha kontakt med deg, det er barnvernstjenesten. Jeg er helt sikker på at de vil være positiv til det. Ring på mandag du, så blir prosessen satt igang. Lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trulselinemor Skrevet 21. juni 2003 #22 Del Skrevet 21. juni 2003 Tusen takk. Jeg har tenkt mye på dette i det siste. Om jeg ikke kommer til ha kontakt hver uke, så vil jeg huske på de til bursdag og jul. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fostermor Skrevet 21. juni 2003 #23 Del Skrevet 21. juni 2003 Det betyr mye for barna også. Så jeg vil bare ønske deg lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. juni 2003 #24 Del Skrevet 23. juni 2003 Fosterforeldre skal ikke ta parti for noen av partene, men det er mange ulike f. foreldre. Noen skulle aldri ha hatt den jobben. Vet om fosterforeldre som har 0 kontakt med barna etter de er 18, hvem mor gjør vel noe slikt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tule ikke i log Skrevet 10. september 2003 #25 Del Skrevet 10. september 2003 dET HAR JO ALLEREDE SKJEDD OVERGREP MOT BARNA SIDEN BARNEVERNET TOK DEM. Og det er det beste for barnet å ha det rolig rundt seg en tid framover. Jeg har selv opplevd det og kjenner til flere andre situasjoner der det har skjedd. Det er ikke overgrep mot barn,det er det beste for dem. Nå ble vel du sint fordi dette likte du ikke,men det er ikke oss voksne barnevernet skal ta hensyn til,våre meninger og syn på saker. Kan ikke tenke meg at ungene har godt av besøk av familiene med en gang. Det er jo barnevernet som må få bestemme hva som er det beste for barnet,for foreldrene visste det ikke. Det må jo være ganske opprivende for barna å se sine nærmeste med en gang etter overflyttingen til et nytt hjem også. hei jeg må si meg enig med vega her jeg tror det er vondere for barna og miste kontakten, jeg håper det ksjer noe jeg også, jeg tror de vbare har godt av og se de slektningene de har likt og jeg tror de forstår om noen uteblir med god grunn det er mye silkehanske her og jeg tror det ikke er riktig det er vanlige barn jeg syns det ikke riktig og isolere dem fram familien jeg syns de bør ha kontakt, de legger den klamme hånda over banra og skal bestemme for dem jeg syns det er riktig og ta hensyn til va barna vil jeg syns det er rart at hun ikke er vurdert når de skulle plaseres jegtror det er bra for barna og ha kontakt med slekt da er de ikke alene hilsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tule ikke i log Skrevet 10. september 2003 #26 Del Skrevet 10. september 2003 Fosterforeldre skal ikke ta parti for noen av partene, men det er mange ulike f. foreldre. Noen skulle aldri ha hatt den jobben. Vet om fosterforeldre som har 0 kontakt med barna etter de er 18, hvem mor gjør vel noe slikt? hei jeg har også hørt om slik derfor vil jeg si til den som nsakket negativt om fmailien her at derfor bør man foretrekke famalien når det går fordri dette da kanksje ikke skjer hilsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tule ikke i log Skrevet 10. september 2003 #27 Del Skrevet 10. september 2003 Ja er enig at der barnet/barna har flere andre oppegående familiemedlemmer at de skal treffes. Men ikke med en gang. Og den biologiske familien må få lov til å holde kontakt så lenge det er forsvarlig. Så jeg er ikke helt uenig heller. Men en tid i starten så er det nok bra for barnet å ha ro rundt seg og innfinne seg med den nye situasjonen. Så tror jeg at det er bra for den øvrige familien at de får litt tid på seg sånn at barnet ikke treffer familiemedlemmer som bryter ut i tårer. Det kan være hardt for den lille. hei vorfor skule begynne og grine vis de har kontakt hele tiden det er da tull hilsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. september 2003 #28 Del Skrevet 11. september 2003 Barnas egen fam. skal vurderes når de skal plasseres i fosterhjem. Noe som sikkert er gjort. Som hun skriver er det jo konflikter i og med at de ikke går sammen. Er det konflikter med foreldrene så er det dårlig løsning for barna at de er der i fosterhjem. Du bør nok ta kontakt med barnevernet og gi uttrykk for at du er intr. i å ha kontakt med barna. Viktig for barna at fam. bryr seg også. De skal ha sterke grunner for å nekte barna kontakt med sin biologiske fam. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fostersøster Skrevet 11. september 2003 #29 Del Skrevet 11. september 2003 Så koselig å se at det er en fostermor her. Jeg stiller meg 100 % bak dine uttalelser. Det er trist aa se hvor lite kunnskap folk har innenfor dette temaet, men likevel maa uttale seg. Fosterbarn har ikke nødvendigvis godt av å ha kontakt med biologisk familie. Dette kan være vanskelig å forstå, men jeg har mange ganger sett resultatet etter at familiemedlemmer har tatt kontakt med mine sosken uten aa ha snakket med BV forst. Derfor er det saa flott at du forhorer deg litt rundt forst, Trulselinemor. Det beste er som fostermor sa og ta kontakt med BV aa la de ta avgjoerelsen og bestemme hvordan det skal foregaa. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tule ikke i log Skrevet 13. september 2003 #30 Del Skrevet 13. september 2003 Så koselig å se at det er en fostermor her. Jeg stiller meg 100 % bak dine uttalelser. Det er trist aa se hvor lite kunnskap folk har innenfor dette temaet, men likevel maa uttale seg. Fosterbarn har ikke nødvendigvis godt av å ha kontakt med biologisk familie. Dette kan være vanskelig å forstå, men jeg har mange ganger sett resultatet etter at familiemedlemmer har tatt kontakt med mine sosken uten aa ha snakket med BV forst. Derfor er det saa flott at du forhorer deg litt rundt forst, Trulselinemor. Det beste er som fostermor sa og ta kontakt med BV aa la de ta avgjoerelsen og bestemme hvordan det skal foregaa. hei det er et gode for barn og ha kontkat med slektninger som det har hat kontakt med men man skal gå gjennom riktige kanaler med mindre man har adresse telefonnummer altså har snakket sammen før det hadde vert ryddegere vis du sa fostersøsken uansett mange barn som blir tat s4ent her var det snakk om over fem or og tolv år de har hat kontkat med familien før de tvils ikkert vere got for dem hilsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå