Gjest Gjest_Lurt_* Skrevet 13. desember 2008 #21 Skrevet 13. desember 2008 At han har gått med det i seks år tror jeg ikke på. Og hvis du har født i mellomtiden uten å merke noe eller sett det på prøver... nei du. Han der karen har lufta smekken andre steder.
Gjest Gjest_chloe_* Skrevet 14. desember 2008 #22 Skrevet 14. desember 2008 At han har gått med det i seks år tror jeg ikke på. Og hvis du har født i mellomtiden uten å merke noe eller sett det på prøver... nei du. Han der karen har lufta smekken andre steder. jeg tenker det samme. jeg var selv hos gynekolog så sent som på onsdag for å teste om jeg hadde noen sykdommer. jeg benyttet anledningen til å spørre legen om menn merket det hvis de hadde kjønnssykdommer og da sa han, pent pakket inn vel å merke, ja. pga noe om at siden de tisser fra samme rør gjør det vondere osv. eller noe sånt, men uansett. svaret var ja, hvertfall aller mest sannsynlig
Fallen Skrevet 14. desember 2008 #23 Skrevet 14. desember 2008 Det der tenkte jeg og... Men iallefall, når dere tar kuren må dere ta den samtidig! Hvis ikke rissikerer dere å smitte hverandre igjen..
Gjest men Skrevet 14. desember 2008 #24 Skrevet 14. desember 2008 Er ikke klamydia ganske smertefullt/plagsomt for menn? Jeg mener å ha lest at kvinner kan gå uten symptomer eller smerter, men at det er annerledes for menn. Hadde ikke stolt på at han hadde gått med det i SEKS ÅR i hvert fall. Dette ville jeg spurt legen om når du er der og får resepten din.. Uff, deg synes jeg synd på. Håper det ordner seg greit. Og GÅ TIL LEGEN, du kan bli steril av å gå med klamydia uten å behandle det.. Det er helst gonorre som er så ille for menn. Klamydia gjør gjerne lite ut av seg hos begge kjønn, men kan likevel gjøre stor skade. Ts, husk at dere må behandles samtidig, evt unngå sex til begge er skikkelig behandlet, ellers risikerer dere ping-pong-smitte. 6 år er veldig lenge å gå med klamydiasmitte, vanligvis tar kroppen seg av den selv før det har gått så lang tid. Mulig samboer har vært på vift igjen, og kjønnssykdommer kan få alvorlige følger. HIV og hepatitt er selvsagt mest skremmende, og ikke så vanlig, men en klamydiainfeksjon kan i tillegg til ufruktbarhet gi kroniske smerter i underlivet, og det er kjedelig å ha som minne om en partners utroskap.
Ce'Nedra Skrevet 14. desember 2008 #25 Skrevet 14. desember 2008 Jeg ville nok tatt en test for å sjekke om jeg i det hele tatt hadde klamydia, bare for å være sikker på at han ikke hadde vært et annet sted.. Men det er meg, jeg er nok litt for kynisk.. Det er faktisk få kvinner som i det hele tatt merker det, det er derfor man er så redd for sterilitet. Ellers kan du bruke helsestasjonen i stedet for legen, så slipper du å tenke på det
Gjest Gjest Skrevet 14. desember 2008 #26 Skrevet 14. desember 2008 Kjære deg, kom deg til legen med en gang. Om du syns det er for ille så kan du endre til en annen fastlege og gå til den? Jo fortere du får behandling jo bedre! Det kan være veldig vondt å få eggstokkbetennelse. Og det kan bli skikkelig ille om det går så pass langt! Da må du kanskje ha lapraskopi hvis det går veldig langt. Heller få det unnagjort, så blir du ferdig med det med antibiotikakur!
Gjest Naria Skrevet 15. desember 2008 #27 Skrevet 15. desember 2008 Jeg tester meg en gang i året jeg, selv om jeg har fast partner. Better safe than sorry.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå