@lfa Skrevet 19. juni 2003 #1 Del Skrevet 19. juni 2003 Skriver man kleskode/antrekk i invitasjonene til de single damene også? :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ringblomst Skrevet 19. juni 2003 #2 Del Skrevet 19. juni 2003 Ja det skrives i alle invitasjoner, uansett sivil status. Greit å vite hva man skal ha på seg, for kleskodene indikerer også hva kvinnene skal ha på seg . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tabby Skrevet 19. juni 2003 #3 Del Skrevet 19. juni 2003 Ville skrevet til alle ja. Synes dresskoder er greie ting jeg, så ikke jeg møter over eller underpyntet til festen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisemor Skrevet 19. juni 2003 #4 Del Skrevet 19. juni 2003 Jeg skrev ingen ting. Folk kan vell gå med det d føler for.Alle vet det er fintøy. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 19. juni 2003 #5 Del Skrevet 19. juni 2003 Vi setter kleskode i samtlige invitasjoner, også til de single damene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 19. juni 2003 #6 Del Skrevet 19. juni 2003 Jeg skrev ingen ting. Folk kan vell gå med det d føler for.Alle vet det er fintøy. Skal i "et sånt" bryllupp, og har ALDR hørt så mye snakk og undring og spørring og graving mht klær, hva andre skal ha på osv. Og dette er svært langt unna, og ikke vet vel jeg om forlk derifra har annen kultur mht klær enn her. Var i Sverige en gang, og vi fra Norge så ut som DE sossene. De svenske gikk i skjorte og ullvest, bomullsbukser, collegegenser osv... Nei, kleskode er best. Vil man ikke legge press på gjestene, så erdet jo bare og skrive "jakke og slips" (da kan man brke blazer), "gjerne bunad" eller "pent sommertøy". Man må jo ikke følge standardkodene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 19. juni 2003 Forfatter #7 Del Skrevet 19. juni 2003 Har allerede bestemt oss for å bruke kleskoder. :blunke: Men takk for svar! Da skriver vi det samme til de single damene også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dixie Skrevet 20. juni 2003 #8 Del Skrevet 20. juni 2003 Men er bunad greit, uansett kleskodeks??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Augustbrud02 Skrevet 20. juni 2003 #9 Del Skrevet 20. juni 2003 Vi skrev Antrekk:pent til alle sammen vi inviterte. Kjekt å ha antrekk i invitasjonen slik at man vet hvor mye man skal pynte seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Helenius Skrevet 20. juni 2003 #10 Del Skrevet 20. juni 2003 Men er bunad greit, uansett kleskodeks??? Bunad er i alle fall passende både til galla, smoking og mørk dress, hvordan det er ellers vet jeg ikke. Om man skriver "Jakke og slips" ville jag kanskje ikke valgt bunaden, da tror jeg at jeg ville følt meg for pyntet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dixie Skrevet 20. juni 2003 #11 Del Skrevet 20. juni 2003 Det står bare antrekk "pent".... Men det er et ganske ungt par som gifter seg (hun er 20 og han 23) så det blir kanskje litt stivt uansett... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Helenius Skrevet 20. juni 2003 #12 Del Skrevet 20. juni 2003 Dixie: Da ville jeg synes at bunad passet, i alle fall. Men hvorfor ikke ringe dem og spørre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
September Skrevet 20. juni 2003 #13 Del Skrevet 20. juni 2003 JA! Kleskode skal skrives til alle. Da blir det ikke noe surr, og det forteller damene hva de skal gå i. Bunad kan brukes til "alt", så det er bare å få på seg finstasen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 20. juni 2003 #14 Del Skrevet 20. juni 2003 Enig med September, bunaden min hadde jeg uansett (tror jeg) brukt i et kirkebryllup.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå