Gå til innhold

Hvordan få til en spesiell stil?


philippa starck

Anbefalte innlegg

Jeg har det litt sånn stål og stilrene moderne møbler nå. Men jeg ønsker med små midler å få det litt sånn "Atelier Hødnebø-stil" hjemme. Hvilke møbler/småting/detaljer er et "must" for å få til denne stilen? Litt sånn engelsk herreklubb-aktig, om dere vet hva jeg mener....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer jo veldig an på hvor stilrene møblene dine er og ikke minst hvilke former som går igjen. (Avrundede, firkantede etc.). Puter i duse blomstermønstre passer f.eks. dårlig i en sort, stram skinnsofa.

Det du imidlertid kan gjøre for å myke opp inntrykket er å velge deg ut en fargeskala som du ønsker å holde deg til (f.eks. jordfarger, men ikke alt for mange) og bruke denne på "mykt" tilbehør som f.eks. persiske tepper, litografier (Bruk litt mer "utstafferte" rammer enn om du skulle holdt deg til det helt stramme) og glasskunst. Vaser (Da fortrinnsvis med blomster) myker også opp. Puter og gardiner har selvfølgelig også mye å si for helheten. Mal også gjerne veggene i en varmere farge enn du ellers ville ha gjort, men pass på at det ikke blir for mørkt. Hvis du f.eks. har salongbord i stål og glasse kan du kan også gjøre mye ved å bytte dette i et med mykere former og materialer. Et spisebord i stål og glass kan tilsvarende bli veldig stilig sammen med stoler i mer klassisk utførelse.

Det er i det hele tatt mye du kan gjøre og det meste går hvis du holder deg til et fåtall stilarter og en begrenset fargeskala - selv om det selvfølgelig er vanskelig å gi deg et fullgodt svar så lenge jeg vet så lite om hvordan det ser ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...