Gå til innhold

Egypt neste uke!


Coexist

Anbefalte innlegg

Høres deilig ut!

Hvilket hotell lå dere på?

Beklager - men har ikke sjekka KG på lange tider.. Vi bodde på et hotell som et ZAK. Dette lå i hovedgata og er en del av Apollos portefølje. Dette var et noe slitt standardhotell med frokost. Helt greit, men ingen stor opplevelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Baremeg_*

Kom hjem fra Egypt på fredag.

Var bare en snartur innom Hurghada, ellers bodde vi i Makadi (Saraya)

Jeg, samboer og tre barn (10,13,15).

Vi hadde en kjempefin ferie, med All Inclusive som absolutt var verdt pengene.

Ikke nødvendig å ta ut penger (Egyptiske pund, Euro, eller dollar) før du reiser. Vi tok ut 500 EGP, men fikk ikke bruk for noe penger før vi kom til hotellet, og der fantes det minibank.

Vi spiste ukritisk all mat, is, melkeprodukter, grønnsaker, skrellet frukt....

ingen av oss fikk mageporblemer. Kan legge til att vi tok Idoform hver dag, samt at vi vasket hendene med antibac før måltider og etter å ha tatt i penger.

Om det var det som hjalp, vites ikke :-)

(NB, vi vi spiste bare på steder nær hotellet)

Jeg ble litt rar i magen på hjemreisen, etter å ha spist flymaten :-)

Vi deltok på utflukten "Stars&Dinner". Det var en fin opplevelse, men vær forberedt på at ørkenen er KALD om kvelden. Ta med varme klær!!

Nå dro ikke jeg alene som jente, og jeg kan ikke påstå att jeg opplevde guttene/mennene der som innpåslitne på meg som kvinne, men selgerne kunne være masete. De fantes over alt, utenfor butikkene, på stranda, ved bassenget. De ville selge alt fra utflukter til restaurantbesøk.

Men, det gikk fint å avvise dem :-)

Temperaturen i luften/skyggen var ingenting å klage på. Den lå på mellom 23 og 27 grader 11-18 desember. Røde havet var noen dager litt kjølig, men det gick fint å bade. Bassenget var bedre/varmere.

Vi fick en utmerket service av alle, no problem. En dag ble badet i leiligheten invadert av maur. Vi ringt respesjonen, og de kom umiddelbart og fjernet problemet.

Å prute er et MUST, elllers risikerer du å betale OVERPRIS. Du må prute MYE.

Vet at prisene i Hurghada er lavere enn i Makadi, men vi fikk da parfymen for 1,5 EGP/milliliter i Makadi. De forsøkte seg med 7 EGP/milliliter først.....

Hadde sikkert fått det enda billigere i Hurghada, men da måtte vi betalt reisen dit for 5 personer også.

Kort oppsummert, vi kommer ganske sikkert å reise tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...