Gå til innhold

For sen pappa

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Ja,ja.. vel,vel, her sitter jeg og venter på at datteren min skal bli hentet av pappa... han er allerede en time for sen og datteren min begynner å bli grinete og trøtt.

:evil:

Erdet noe grense for hvor mye og hvor mange ganger de skal kunne gjøre det der? Det har vært slik at jeg flere ganger har kommet to timer for sent til avtaler pga. denne typen oppførsel... irriterende! :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Jeg hadde det på samme måte, men til slutt ga jeg han et ultimatum enten henter du barnet når du skal eller så lar du vær. Holdt i tre mnd nå har det gått 3 år uten at sønnen vår har hørt et pip fra faren.

Du kan velge å ikke fortelle barnet at pappa kommer, vent heller til han kommer. Er h*n trøtt og sliten når han vel dukker opp så si at nå er det for sent til å ta banre tut, beklager, men dette skulle du tenkt på før du gir blanke effen i å komme når du skal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Han kom nå for 3min siden. 1 time og 29minutter forsinket. Frihelg Hurraa!!

Er det lov å stille slike ultimatum? Jeg syns det er irriterende, jeg har da annet å gjøre enn å sitte og vente?!

Så nevner han at hun var forkjølet sist hun var der... jeg synes da pokker ta! at han kan passe henne selv om hun er forkjølet, det gjør jeg jo hver måned... Eller er dette slemt av meg? Å synes det?

Når jeg skulle ha sønnen min en gang så ville jeg ha ham selv om han hadde feber og øreverk, det er da bare mor han skulle til, sikkert godt å komme til mor når man er syk tenkte jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen.

Hadde en avtale om annenhver helg, men ofte kom han ikke ... når jeg ringte - kom han med dårlige unnskyldninger at han akkurat skulle til å ringe meg, at han hadde glemt det osv.

Men. Jeg lærte.

Og ga blaffen - sa selvsagt ikke noe til sønnen min før faren nærmest sto i døra. Så slapp han å bli skuffet.

Jeg dro på besøk til andre som også hadde småbarn.

Eller jeg samarbeidet med min søster som hadde en jevngammel sønn, slik at vi hadde de annenhver helg ganske ofte i perioder. Oftest ble nok sønnen min med de på landstedet osv.

Da ble jo faren forbannet - men ga han ingen beskjed om når han kom og om han kom (han sviktet jo gang på gang) - så satt jeg ikke og ventet eller irriterte meg. Da la jeg egne planer.

Ikke mas på fedrene (gjelder sikkert mødre også).

Lev ditt eget liv og ordne ting uavhengig av dem... - når det er slik at de er ustabile får de finne seg i at det ikke alltid passer når det passer dem.

Jeg giddet heller ikke diskutere eller krangle.

Hadde en tendens, men fikk gode råd om å la være - altså bare gi blaffen i barnefar når han holdt på slik.

Etterhvert ble han mer stabil - i alle fall i perioder. Dvs. når han var i forhold der dama stilte opp for de etterhvert to barna hans...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Noe å tenke på for dagens fedre som er utstabile mht. til hentetidspunktet:

-Mine døtre opplevde det samme,gang på gang- NÅ er de store og sier ofte at "far er jo ikke til å stole på", og de orker ikke holde kontakten lenger fordi han ga tydelig inntrykk av at de "var i veien" for han og hans nye familie.........

Nå ringer han og vil gå på restaurant med sine store døtre, det er nok kjekkere enn å sitte hjemme med småbarn! Men se det:- nå takker de pent neitakk og sier at de har andre planer!

Snakk om å gjøre seg selv en diger bjørnetjeneste!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle kan bli ett kvarter forsinket en gang iblant, havne i kø eller misse en buss, men i disse mobil-tider skulle ikke det være noe problem: man ringer og sier: Hei! Jeg er der om ti minutter!

Halvannen time er helt uakseptabelt, mener jeg. Avtale er avtale.

OG: At barnet er forkjølet er ikke noen grunn til å slutte å være far.

Det skulle da bare mangle!

Sett foten ned!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var sånn her også,til slutt ble det krangling og ba ham om å slutte å love ting han ikke kunne holde.

Flere år siden dette her nå,men minnene av triste,forventningsfulle og skuffede barn sitter igjen,så den dag i dag sier jeg ikke til dem at pappa skal ringe eller komme,det får bli en overraskelse for dem om han plutselig ringer eller kommer på døra.

Best sånn. Da er det ingen som blir skuffet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Alle kan bli ett kvarter forsinket en gang iblant, havne i kø eller misse en buss, men i disse mobil-tider skulle ikke det være noe problem:  man ringer og sier:  Hei!  Jeg er der om ti minutter!

Helt enig, jeg synes det at han aldri ringer og sier i fra at han bli 1-2 timer forsinket er direkte uhøflig.

Og i dag sa jeg i fra, at jeg synes pappaer kan like godt som mammaer passe på sine forkjølede barn.

De mener vel at det er hensynsløst av meg, men har vi avtalt en helg, så får hun gå så lenge hun ikke har feber synes jeg. Hun er jo der bare 1-2 ganger i måneden(fordi de ikke orker å ha henne oftere, er ikke det trist :cry: de synes det er for slitsomt av alle ting :evil: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Er det lenge siden dere gikk fra hverandre?

Jeg opplevde nemlig det samme da vi gikk fra hverandre...

Far kom for sent dersom han dukket opp i det hele tatt...

Jeg satt foten ned og nektet ham å ha gutten på overnatting.

Han fikk besøke gutten så mye han ville, men da ringe og spørre om det passet.

Så tok jeg kontakt med sosialkontoret og søkte etter weekendavløser dersom jeg fikk en venninne. Venninnen min søkte om å bli avløser dersom det ble for gutten min...

Dette fikk vi innvilget hver 3. helg når jeg jobbet i en periode på 6 mnd.

Far ble rasende og mente at dette hadde jeg ingen rett å gjøre.

Men der tok han feil...

Jeg har eneansvar for gutten min og dersom jeg skulle bli nektet dette - måtte far gå til rettsak. (Han var jo ikke interesseret i å ha gutten boende hos seg...)

Jeg sa at dersom han skjerpet seg - kunne vi prøve på nytt.

Etter 6 mnd. med venninnen min som weekendavløser - begyndte faren og ha ham hver 3. helg. Dette gikk bra og da utvidet vi det til 2.hver helg.

Pr. i dag samarbeider vi meget godt.

Han innrømmer at han var vanskelig for å straffe meg og at dersom jeg ikke hadde satt foten ned - ville han bare fortsatt...

Vondt når det står på - men det viktigste er at han forstår at det er ikke deg han straffer - men sitt eget barn...

Og DET tror jeg ikke han ønsker... :wink:

Lykke til.

Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid

For å si det slik: "ingen vits i å vente på søen som falt i fjor". Og heller ingen vits i å vente på en pappa eller mamma som kanskje eller kanskje ikke kommer. Gi en real sjans men ikke så mye mer. Har selv vokst opp med en far som ikke hadde verdens beste interesse heller.

Det var mange gode råd i de andre innleggene, men viktigst av alt er å ha respekt for seg selv og barnet. Men glem heller ikke at far gjerne har rett på samvære, så dersom dette saboteres kan det være lovstridig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gitt klar beskjed flere ganger:

Enten er du der til avtalt tid ( med LITT slingringsmonn)

eller så finner du oss faktisk ikke på avtalt sted.

Etter noen strenge overleveringer går det myyye bedre.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
For å si det slik: "ingen vits i å vente på søen som falt i fjor". Og heller ingen vits i å vente på en pappa eller mamma som kanskje eller kanskje ikke kommer. Gi en real sjans men ikke så mye mer. Har selv vokst opp med en far som ikke hadde verdens beste interesse heller.

Det var mange gode råd i de andre innleggene, men viktigst av alt er å ha respekt for seg selv og barnet. Men glem heller ikke at far gjerne har rett på samvære, så dersom dette saboteres kan det være lovstridig.

far ikke ikke rett til samvær, men barnet har rett til samvær.

Blir barnet skadet gjennom å oprettholde et samvær er det barnets sikkerhet en skal se på, og ikke foreldrenes rettigheter, for det er banret som har rettigheter.

sikkerheten kan gå på:

slåing

verbal skading

ikke vise interesse for barnet ( psyker barnet ned)

ikke respektere barnet

slike ting

faren har ikke rettigheter, men det har barnet, vurder om du mener at barnet tar skade av dette, og handl ut i fra det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt dette problemet.

Har tatt mer enn en alvorsprat med faren om dette, men det hjalp ikke så mye før jeg en dag forklarte ham at datteren hans kom til å oppleve at hun ikke kunne stole på ham om han fortsatte sånn.

Det blir ikke morsomt for deg når du sier til henne at vi skal gjøre det og det og jeg kommer da og da- og hun dSr på deg og sier "det tror jeg ikke noe på for du holder ikke det du lover pappa".

Da ble'n både sår og lei - og skjerpet seg betraktelig.

Suz :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Scarlet

Snakk med han, og prøv å få ham til å forstå at det lager problemer for deg at han er forsinket. Hvis du ikke sier ifra så kan jo han oppfatte det som at du synes det er greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Snakk med han' date=' og prøv å få ham til å forstå at det lager problemer for deg at han er forsinket. Hvis du ikke sier ifra så kan jo han oppfatte det som at du synes det er greit.[/quote']

ja, det har jeg gjort, maaange ganger...

Er ikke det sykt at det faktisk finns individer som tror at andre syns det er greit å vente i to timer. Det burde aldri være griet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...