Gå til innhold

Julekalender til voksne barn


Gjest The Grinch

Anbefalte innlegg

Det er så koselig å ha julekalender, og det behøver jo ikke å være dyrt når man har en pakkekalender da :)

Personlig liker jeg de kalenderene som kan leses og brukes om og om igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min mor har alltid laget pakkekalender til meg og min søster, til jeg flyttet ut som 18åring..nå lager jeg og min samboer til hverandre annen hver dag:)

Fra mamma fikk jeg småting som julepynt til rommet mitt, sokker, snop, skrivesaker..sambo får undertøy, sokker, flaxlodd, dvd, snop..det blir litt dyrere mellom oss, men det har vi råd til for tiden så det er ok. Det er så herlig å se hvor mye omtanke han legger i det!

Men neste år skal jeg lage til mamman min:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niks og nei til pakkekalendere! Både til voksne og små barn. Julen blir dyr nok som den er, og barna får mer enn nok den 24. likevel. Orker ikke flere billige plastgreier som skal flyte over på rommene deres, og ser ikke noe poeng i å dytte i dem maks med sukker i hele desember. Vi har et slikt oppheng ment til pakkekalender, men jeg har hengt opp en twist til hver for hver dag. Det får holde.

Ellers har jeg takket nei til besteforeldre som vil gi dem pakker til kalenderen, Kinderkalender, Barbiekalender, Haribokalender, og alskens mulig oppfinnelser fra handelsstanden som skal utnytte julen og adventstiden maksimalt. Jeg har sagt de kan heller bruke mer på julegave til barna, evt ta dem med på noe morsomt i adventstiden.

Det er andre ting med adventstiden som er koselig, man trenger ikke pakke hver dag for at det skal være koselig.

Jeg og mannen hadde laget pakkekalendere til hverandre et år før vi fikk barn, men vi fant ut at det for det første var vanskelig å finne 24 ting innen rimelig pris, og det var bedre å heller legge de pengene til en ordentlig julegave.

Vi legger også stor vekt på å oppleve ting sammen før jul (og hele året selvfølgelig), men vi trenger ingen kalender for å få det til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og søsknene mine hadde pakkekalender da vi var barn... Alltid like koselig å åpne en pakke hver morgen... Det var ikke store ting, det kunne være en blyant eller en fox eller en skjokoladebit...

Jeg tror nok ungen min kommer til å få pakkekalender, men det er jo en god idè med lapper hvor det står ting vi kan gjøre sammen, for det blir jo veldig mye pakker... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en som ikke er vant til å få i pose og i sekk, er det minst like spennende å åpne ei luke i sjokoladekalenderen også, og glede seg mer til julaften. Disse pakkekalenderene er bare med på å fyre opp under gavehysteriet etter min mening. Men er det det julen handler om for folk, og det som er avgjørende for adventskosen så må da folk for guds skyld gjøre det. Fellesopplevelser i kalenderen er ikke pakkekalender i mine øyne, det er jo noe positivt. Folk som gir pakkekalendere til sine voksne utflyttede barn er jo bare fullstendig patetisk. Pakker, pakker, pakker, julen handler jo snart ikke om annet enn det.

Nei, det er ikke spennende på samme måte å åpne en luke i en sjokoladekalender. Man vet jo hva den inneholder. Det er ikke noe galt med sjokoladekalendere, det kan være en fin måte å markere adventstiden på. Men en pakkekalender som inneholder alt fra en sjokoladebit, nytt viskelær, filmkveld hjemme, pepperkakebaking, et par sokker osv. er mer spennende å åpne, siden man ikke vet hva som gjemmer seg i pakken. Vi er glade i overraskelser i familien min. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...