Gå til innhold

Han liker blonde kvinner - og er nå med meg!

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Har blitt kjent med en mann, typiski finansmann, som normalt ser til blonde damer: slanke, veltrente, svært blonde og solariumsbrune, men likevel søte og sikkert velutdannede. Selv er jeg mørkhåret og mer seriøs/jordnær enn de typisk blonde damene han pleier å se til. Hvordan kan han ha sp ulik smak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fordi ekte følelser ikke alltid kan la seg styre av fastsatte kriterier? Hår- og hudfarge er dessuten temmelig overfladiske karakteristikker, og jeg tenker at de dermed betyr mindre når det kommer til stykket.

Men jeg husker jeg lurte på det samme da jeg ble sammen med han jeg er sammen med. Han hadde tidligere vært interessert i små, nette, mørkhårede solstråler, og jeg var disses motsetning utseendemessig. Men jeg fant altså fort ut at sånt betyr minimalt for de fleste, når man først har funnet noen man er glad i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv har jeg alltid likt de "høye og mørke" menn best og det har jeg også alltid sagt. Men jeg har likevel hatt sterkest følelser for de lyse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har blitt kjent med en mann, typiski finansmann, som normalt ser til blonde damer: slanke, veltrente, svært blonde og solariumsbrune, men likevel søte og sikkert velutdannede. Selv er jeg mørkhåret og mer seriøs/jordnær enn de typisk blonde damene han pleier å se til. Hvordan kan han ha sp ulik smak?

Det kan vel hende at de blonde, slanke og veltrente damene er like seriøse og jordnære som deg? Dere kan ha personlige likheter selv om dere har ulik hårfarge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fatter ikke folk som henger seg opp i hårfarger. Hva har egentlig det å si? To jenter kan ha samme hårfarge, men se vidt forskjellig ut. Det er jo ansiktstrekkene og kroppen som avgjør om en person ser bra ut eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...han ble vel forelska i deg, da? Selv om man synes noe er veldig pent, behøver ikke det bety at andre ting ikke også kan være det.

Jeg har ingen interesse av å få kjæresten min til å gå igjennom omfattende plastisk kirurgi for å se ut som Johnny Depp for å si det sånn - han er nydelig som han er, selv om han ikke ligner en døyt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_anastasia_*

Forstår du virkelig ikke det?

Uffda, må være ganske mye her i verden du ikke skjønner.

Henger meg på de andre her som sier at pigmentene i hårstråene sjelden er en avgjørende faktor for tiltrekning til et annet menneske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår du virkelig ikke det?

Uffda, må være ganske mye her i verden du ikke skjønner.

Var den kommentaren ment å skulle være konstruktiv?

Ved å fokusere på alt annet TS ikke kan?

Ønsker du å diskutere alle problemstillingene som TS ikke kan?

Du kom ikke med noe klokt selv her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_anastasia_*
Var den kommentaren ment å skulle være konstruktiv?

Ved å fokusere på alt annet TS ikke kan?

Ønsker du å diskutere alle problemstillingene som TS ikke kan?

Du kom ikke med noe klokt selv her.

Ok, kommentaren min var kanskje unødvendig frekk, men jeg syntes det var et dumt spørsmål og jeg kom faktisk med et klokt svar under all spydigheten.

Jeg kan prøve å formulere meg litt høfligere og bedre:

De fleste mennesker har preferanser for, eller et slags bilde i hodet av, drømmemannen/kvinnen. Det er likevel slik at man stadig faller for folk som ikke passer inn i bildet. For eksempel liker jeg best menn med mørkebrunt hår, men jeg tror faktisk et overtall av mine kjærester har vært blonde. Det er fordi jeg veier de indre egenskapene høyere enn hårfarge, noe som ikke er uvanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Nusse_*

Mannen min hadde seg kun med blondiner før han traff meg...han var aldri interessert i noe mer med disse jentene...i hans øyne var blondinene morro å date og ha et uforpliktende forhold med, mens brunetter i hans øyne var kjæreste materiale... :fnise:

Vel, det var slik han sa det, men til syvende og sist så er har det vel med personlighet å gjøre...vi passet sammen, uansett hår og hudfarge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes det var et dumt spørsmål.

Vel, alt som er opplagt for deg er ikke opplagt for andre. Husk på det før du blir spydig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S
Det kan vel hende at de blonde, slanke og veltrente damene er like seriøse og jordnære som deg? Dere kan ha personlige likheter selv om dere har ulik hårfarge.

Nei. Er du gått fullstendig av skaftet? ALLE vet jo at veltrente og slanke damer ikke er noe å samle på. Er de attpåtil blonde, så vet vi jo at de i tillegg er litt useriøse og *host* enkle?

Forøvrig tror jeg at han skiftet hårfargefil fordi han ikke fikk sjans på de blonde.

(Burde sikkert hive på en ironismiley her.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man har pubertetskriser, midtlivskriser, overgangsalderkriser etc. Denne mannen har opplagt finanskrise, derfor nøyer han seg med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje han endelig har truffet ei jente som oppfyller alle krav og skiller seg ut frå andre jenter han kjenner og har vore i lag med. Siden han ikkje er i lag med desse jentene lenger, så har det nok mangla noke. Så fokuser heller på at du har noke spesielt som han liker, og ikkje på dei som ikkje har det.

Litt rotete skreve, men men.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min hadde seg kun med blondiner før han traff meg...han var aldri interessert i noe mer med disse jentene...i hans øyne var blondinene morro å date og ha et uforpliktende forhold med, mens brunetter i hans øyne var kjæreste materiale... :fnise:

Haha, det sa eksen min og! Tre år senere dumpet han meg til fordel for en klorin-blond berte han giftet seg med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig har jeg alltid vært mer tiltrukket av blondiner. Jeg har jo blondt hår og blå øyne selv, så jeg vet ikke om det har noe å si?

Men, blondt hår er jo absolutt ingen forutsetning for å bli kjæreste med noen.

Og det kan også "gå for langt" noen ganger - når jeg midt på vinteren ser knallbrune jenter, med platinablondt hår, masse sminke og ekstremt lite klær - virker det falskt og bimboaktig. Det er i hvert fall ikke attraktivt.

Alle jeg noen gang har forelsket meg i har vært veldig naturlige og jordnære. Naturlig blonde óg, når vi først snakker om det!

Det enkleste er ofte det beste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...