Gå til innhold

Sørpolen


The Kitten

Anbefalte innlegg

Hva synes du om at Sydpolen nå skal hete Sørpolen? Kommer du til å begynne å si Sørpolen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns det er kjempeteit faktisk og forstår ikke hvorfor det skal hete sør istedenfor syd :klø: Kommer til å si syd vil jeg tro.

Endret av Silmarill
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er kjempeteit faktisk og forstår ikke hvorfor det skal hete sør istedenfor syd :klø: Kommer til å si syd vil jeg tro.

Nei, spør du meg så spør jeg deg. Jeg kommer nok også til å si Sydpolen, i protest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan jo kalle det hva man vil av sydpolen og sørpolen. Men Sør-Polen høres jo mer ut som den sydlige delen av Polen.

Jeg sier Antarktis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare de ikke begynner å kødde med Syden. Hvis det skal begynne å hete Søren, så... Det er bare galt!! :kjefte:

Men for å være litt saklig: Hva er galt med at det kan hete begge deler? Det gir mer variasjon i språket. Det er vel bra. Jeg har ingen problemer med det når man utvider tillatte former. Det er atskillig verre når man går den andre veien og innskrenker vokabularet.

Endret av Mann 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser ikke vitsen i å "omdøpe" sydpolen, og jeg kommer alltid til å si sydpolen uansett. Det er liksom ikke måte på hva man skal bruke energien sin på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pascale

Jeg synes hele greiene var idiotisk. Jeg kommer til å fortsette med å si Sydpolen (eller Antarktis).

Hvorfor skal man begynne å kalle steder og andre ting andre ord enn det man kjenner til? For å skape mer forvirring? :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare de ikke begynner å kødde med Syden. Hvis det skal begynne å hete Søren, så... Det er bare galt!! :kjefte:

Men for å være litt saklig: Hva er galt med at det kan hete begge deler? Det gir mer variasjon i språket. Det er vel bra. Jeg har ingen problemer med det når man utvider tillatte former. Det er atskillig verre når man går den andre veien og innskrenker vokabularet.

Nå skal det ikke hete begge deler. Det skal kun hete Sørpolen fra nå av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan jo kalle det hva man vil av sydpolen og sørpolen. Men Sør-Polen høres jo mer ut som den sydlige delen av Polen.

Jeg sier Antarktis.

Ja, det høres ut som en sydlig del av Polen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det høres ut som en sydlig del av Polen.

Innbilt samtale:

"Det er billige flybilletter til sør-Polen for tiden"

"Å? Hvor flyr du til da?"

"Til Krakow, med Air Baltic".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt dumt å legge opp til språkforvirring på den måten, men men. Atskillig verre blir det når dagens nordpol blir sydpol og omvendt...og det kan godt skje i vår levetid. DET blir forvirring, det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men for å være litt saklig: Hva er galt med at det kan hete begge deler? Det gir mer variasjon i språket. Det er vel bra. Jeg har ingen problemer med det når man utvider tillatte former. Det er atskillig verre når man går den andre veien og innskrenker vokabularet.

Det hadde vært greiere dersom det var valgfritt, men det er jo ikke valgfritt!Det skal kun hete Sør.

Kjempeunødvendig å bytte fra Syd til Sør, skjønner virkelig ikke hvorfor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har alltid sagt sør jeg, ikke syd, så vil ikke påvirke meg... Men regner med at dette har en kostnad, og det er jo latterlig å bruke penger på sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hele mitt liv sagt Sørpolen, og det har per dags dato ikke oppstått misforståelser. Jeg tror nok det kommer til å gå helt fint med dere andre også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hele mitt liv sagt Sørpolen, og det har per dags dato ikke oppstått misforståelser. Jeg tror nok det kommer til å gå helt fint med dere andre også.

Jeg er ikke så sikker på at det kommer til å gå fint med meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er ikke så sikker på at det kommer til å gå fint med meg.

Ikke meg heller :gjeiper: Kommer til å gå rett til helvete tror jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...