Gjest Gjest_Juliette_* Skrevet 6. desember 2008 #21 Del Skrevet 6. desember 2008 Men jeg tror mange (ubevisst?) vurderer en mann etter status på sin egen skala, som kan dreie seg om helt andre ting enn penger. Det som gir en mann status i mine øyne er om han er kjekk å se på, litt tøff, selvsikker. Et kreativt yrke gir også pluss, for eksempel musiker, fotograf, designer el.l. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrizzleSizzle Skrevet 6. desember 2008 #22 Del Skrevet 6. desember 2008 Er enig med Aline og Wilma og, ja, gjest også. En mann med høyere sosial status og mer penger enn meg ville ha fått meg til å føle at jeg ikke var bra nok. Jeg var sammen med en fyr som hadde bedre jobb og mer penger enn meg før, men jeg klarer ikke å gå og føle meg mindreverdig i et forhold. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 6. desember 2008 #23 Del Skrevet 6. desember 2008 Jeg tiltrekkes av ambisjoner og engasjement i mennesker. De med mye penger og høy status kan ha dette, og kan derfor bli fascinert av dem. Men det skyldes altså ikke pengene og statusen i seg selv, men noe med personlighetstrekkene som har fått dem dit. Og selvsagt, ambisjoner og engasjement kan finnes i mennesker uten masse penger. Jeg har funnet meg en slik mann. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest utlogget Skrevet 6. desember 2008 #24 Del Skrevet 6. desember 2008 Helt ærlig; For endel år siden da jeg var på sjekkern, sto plutselig valget mellom to menn. Likte dem veldig godt begge to, men de var helt forskjellige. Av diverse grunner falt valget på han eldste som hadde høyere sosial status, og mere penger. Dette mest på grunn av at fremtiden så mye tryggere ut, og at han, etter det jeg forsto var ferdig med ungdommelige "sprell". i tillegg var det viktig at han allikevel ikke hadde det for travelt heller. Brukte god tid på å bli kjent, og flyttet ikke sammen før jeg var klar til det (tok meg 5 år da..) I dag ser jeg at jeg absolutt gjorde det beste valget. Vi har det helt supert, og jeg forelsker meg i han på nytt flere ganger i året. Hadde jeg valgt han andre hadde det nok blitt mye mer ustabilt, og mindre trygghet ville nok igjen ført til flere krangler. Tror nok ikke det hadde vart så lenge i det hele tatt. Eneste problem er at av og til (veeeeeldig sjelden) føler meg litt "arbeiderklasse" i forhold til alle akademikerne i familien hans. Men mesteparten av tiden er jeg "hun som fikser alt". Så jeg vet at familien hans setter stor pris på meg. Og de er veldig flinke til å fortelle meg det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. desember 2008 #25 Del Skrevet 6. desember 2008 Lurer bare på om dette er en myte eller ikke. Hvor viktig er det med høy sosial status og penger når man er på sjekkemarkedet? Ønsker ærlige svar fra dere kvinner om hvilke preferenser dere har når det gjelder menn. Hva ser dere egentlig etter? hva er penger og status? Alle mine menn har vært så blakke at de aldri har hatt råd til å være med på ferie, de har ikke hatt status heller. Jobb og utdanning har de hatt, men ikke veldig godt betalte jobber. Jeg ville ikke gidde å flytte samemn med en mann som ikke gidder å legge til rette for å kunnne forsørge seg selv. Nå er jeg så gammel at jeg har følgende krav: utdanning, eller vilje til å ta utdanning om det skulle bli nødvendig jobb; det holder ikke med å forsørge seg selv ved evt. arvede penger eller lottogevinst veltrent; jeg liker endorfinrusede menn bedre enn alkoholrusede relativt ung; i fall det skulle bli noe varig - uaktuelt å ha en gammel mann som har vært pensjonist i årevis, når jeg går av med pensjonen. har ingen drøm om å bli enke heller. Da vil jeg heller være singel hele tiden. og så det jeg ikke vil ha (vi snakker fortsatt om penger og status): en mann som tjener vesentlig bedre enn meg (prøvd - slitsomt!) en mann som er ekstremt høy og mørk: Umulig å snakke med folk når du hele tiden må vinke forran øynene deres for at de skal se på deg når de snakker. en mann som alle beundrer, pga hans status. Det er fornedrende å alltid bli oversett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CocoPiaf Skrevet 7. desember 2008 #26 Del Skrevet 7. desember 2008 100% uviktig. Kjærsten min er verken rik eller har høy sosial status. Jeg liker at han holder seg rolig og ikke kjenner alle rundt seg. Penger kunne jeg ikke ha brydd meg mindre om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PeeWee Skrevet 7. desember 2008 #27 Del Skrevet 7. desember 2008 Hvis man ser på det rent biologisk, slik forskerne ser det, så er det avhengig av hvilken strategi damene velger for at avkommet skal overleve. Det er jo to måter damer kan hjelpe sine barn å overleve ved valg av partner. Enten, så kan de skaffe en hann med gode gener så barnet får en fordel ved hjelp av det, eller så kan de finne en hann som har middelmådige gener, men som tar godt vare på barna slik at de får økt sjansen for å klare seg. Så et program hvor man forsket på dette med en type spurver, men det låter jo fornuftig overført til mennesker også. Ser man på dette forumet, så virker jo de kvinnene som er opptatt av status generelt sett mer stressete, bitchete og generelt sett kjøligere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perhaps Skrevet 7. desember 2008 #28 Del Skrevet 7. desember 2008 Ser man på dette forumet, så virker jo de kvinnene som er opptatt av status generelt sett mer stressete, bitchete og generelt sett kjøligere. Ja vel... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PeeWee Skrevet 7. desember 2008 #29 Del Skrevet 7. desember 2008 Ja vel... Det er jo helt naturlig det. Kvinner som ikke er opptatt av status har jo heller en holdning om at de skal gi sine barn gode muligheter ved omsorg. Mens de som er opptatt av status har mer en generell holdning om at man skal gi barna gode muligheter ved å komme seg til toppen ved hjelp av spisse albuer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Mim* Skrevet 7. desember 2008 #30 Del Skrevet 7. desember 2008 Spiller ingen rolle for meg. Jeg tiltrekkes av humor, utseende og intelligens. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2008 #31 Del Skrevet 7. desember 2008 Til trådstarter Ut fra de to første innleggene, som må være dine begge to, virker det som om du har null selvinnsikt. Så det må nok være andre ting enn dine manglende penger og sosiale status som gjør at du ikke klarer å skaffe deg dame. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cederic Rueben Skrevet 7. desember 2008 #32 Del Skrevet 7. desember 2008 Det kan virke som de med penger og sosial status får damer enklere . Men jeg tror det har mer med at de kanskje er mer selvsikre kanskje ikke vet jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 7. desember 2008 #33 Del Skrevet 7. desember 2008 Det er i grunn særdeles lite viktig, for meg er det andre ting som er viktigere. Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. desember 2008 #34 Del Skrevet 8. desember 2008 Felles interesser og verdisyn er MYE viktigere for meg. Problemet er jo at en veldig stor andel av jentene/damene rett og slett ikke har noen interesser. (Nei, å gå på cafe, se tv eller å feste kan ikke regnes som ordentlige interesser.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 8. desember 2008 #35 Del Skrevet 8. desember 2008 (endret) Problemet er jo at en veldig stor andel av jentene/damene rett og slett ikke har noen interesser. (Nei, å gå på cafe, se tv eller å feste kan ikke regnes som ordentlige interesser.) Hmm, merkelig, de fleste av mine venner/venninner har mange interesser utover det du nevner her, f. eks politisk/frivillig arbeid, ulike sportslige aktiviteter (som f. eks kampkunst) osv. Faktisk tror jeg det diskuteres mer politikk enn det diskuteres festing, noe som er naturlig da ingen av oss egentlig fester spesielt mye. Mvh Yvonne Endret 8. desember 2008 av Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Gjest* Skrevet 8. desember 2008 #36 Del Skrevet 8. desember 2008 Det er ingen myte. Det er fakta at kvinner går etter makt og penger. Om de sier noe annet lyver de. Finn 1 kvinne som ville valgt en mann uten penger og ingen sosial status. Isteden for en med penger og sosial status. Du vil ikke finne henne siden de eksisterer ikke Sludder! Det er mannen i seg selv som er interessant. Og da får du heller si det på denne måten, at menn med penger og makt nok _ofte_ har mer enn bare dette å skilte med som tiltrekker kvinnen. Og jeg har HAR valgt en mann uten penger og noe spes. sosial status fremfor en med penger og status før - så joda, - det går an! Det handler ikke om pengene, men om mannen og de følelser han skaper i en. Stakkars deg, - må ha hatt noen skikkelige dårlige erfaringer du skjønner jeg, men å dra alle over en kam av den grunn forteller mer om deg enn om kvinner generelt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TS Skrevet 8. desember 2008 #37 Del Skrevet 8. desember 2008 Til trådstarter Ut fra de to første innleggene, som må være dine begge to, virker det som om du har null selvinnsikt. Så det må nok være andre ting enn dine manglende penger og sosiale status som gjør at du ikke klarer å skaffe deg dame. Nr. 1: Jeg har ikke skrevet to innlegg, bare 1. Nr. 2: Dette er et åpent spørsmål og hvordan du tolker lite selvinnsikt utifra at jeg ikke har fortalt en eneste linje om meg selv er bare merkelig. Nr. 3. Har jeg noengang nevnt om jeg har dame eller ikke? Du virker jo bare helt fjern.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dåsa Skrevet 8. desember 2008 #38 Del Skrevet 8. desember 2008 Jeg bryr meg ikke om penger og status. Har de pengene jeg trenger selv jeg. Men jeg synes det er viktig at kjæresten min har et liv i tillegg til meg. Men det handler vel egentlig bare om at man generelt går bra sammen sosialt. Ikke om status. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dåsa Skrevet 8. desember 2008 #39 Del Skrevet 8. desember 2008 Men jeg tror mange (ubevisst?) vurderer en mann etter status på sin egen skala, som kan dreie seg om helt andre ting enn penger. Det som gir en mann status i mine øyne er om han er kjekk å se på, litt tøff, selvsikker. Et kreativt yrke gir også pluss, for eksempel musiker, fotograf, designer el.l. Signerer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. desember 2008 #40 Del Skrevet 8. desember 2008 Et kreativt yrke gir også pluss, for eksempel musiker, fotograf, designer el.l. Yrke? Det er jo ikke dere damer som skal gjøre jobben hans vel? Da kan det vel ikke spille noen rolle hva han jobber som vel? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå