Gjest Lilleulv Skrevet 5. desember 2008 #21 Skrevet 5. desember 2008 kan vel ikke bytte ut babybildet vel!!!
Chimamanda Skrevet 5. desember 2008 #22 Skrevet 5. desember 2008 Er tante selv og hadde blitt kjempebegeistret over aa faa et bilde, det skulle faatt en fin plass paa veggen Men bilde hvert eneste aar tror jeg ikke vi hadde hatt plass til.
Jade Skrevet 5. desember 2008 #23 Skrevet 5. desember 2008 Hva med en fotobok? Bildet trenger jo ikke nødvendigvis henge på veggen Så lager dere heller forstørrelse når dere har vært hos fotograf? Men hvis du forklarer dem at du skal til fotograf når han blir ett år, og da skal lage bilde. Og hvis de DA fortsatt vil ha bilde - nå også, da kan du vel gi de bilde to år på rad da? Det er forskjell på folk som veldig sterkt ønsker seg bilde, og de som får bilde, og lurer på hvor i all verden de skal gjøre av det.
Gjest Gjest Skrevet 5. desember 2008 #24 Skrevet 5. desember 2008 besteforeldre synes sikkert at det er kjempe kjekt =) Tror ikke de hadde brydd seg om de fikk bilde av barnebarn år etter år etter år Det er i vertfall slik besteforeldrene til vår lille er. Ikke alle besteforeldre er like - jeg kjenner et par som er passe lei av å få bilder og billedkalender av de tre barnebarna hver eneste jul, men som samtidig er redde for å såre barn og svigerbarn ved ikke å henge samtlige opp på veggen. Jeg forstår dem godt - de færreste ønsker vel å tapetsere veggene med familiebilder. Så litt måtehold skader ikke fra givernes side.
Gjest Gjest Skrevet 5. desember 2008 #25 Skrevet 5. desember 2008 Jeg har ingen egne barn, men fem tantebarn. Jeg synes det er veldig kos å få bilder av de små miraklene til jul, men jeg får litt dårlig samvittighet når jeg får store bilder som kun egner seg som veggpryd... Familiebilder havner nemlig ikke på veggen min! Koselig å få litt mindre bilder i fine rammer som kan settes på peishylla eller i andre hyller, men overdimensjonerte veggbilder setter meg bare i en pinlig situasjon. Har fått noen slike, og de har dessverre havnet i skuffen. Bare et tips!
Gjest Lilleulv Skrevet 5. desember 2008 #26 Skrevet 5. desember 2008 Ikke alle besteforeldre er like - jeg kjenner et par som er passe lei av å få bilder og billedkalender av de tre barnebarna hver eneste jul, men som samtidig er redde for å såre barn og svigerbarn ved ikke å henge samtlige opp på veggen. Jeg forstår dem godt - de færreste ønsker vel å tapetsere veggene med familiebilder. Så litt måtehold skader ikke fra givernes side. Min svigermor har faktisk tapetsert veggen... Jaja, men nå har jeg altså forstått at for babyens besteforeldre så er det sikkert ok med et nyfødt-bilde i år, og et 1-års bilde tatt hos fotograf neste år. så da lurer jeg ikke på mer
Gjest Lilleulv Skrevet 7. desember 2008 #27 Skrevet 7. desember 2008 Har begynt å lure litt på en fotokalender i år jeg nå altså, og så 1-års bilde i ramme til jul neste år....
Gjest Gjest_Synne_* Skrevet 7. desember 2008 #28 Skrevet 7. desember 2008 Ikke alle besteforeldre er like - jeg kjenner et par som er passe lei av å få bilder og billedkalender av de tre barnebarna hver eneste jul, men som samtidig er redde for å såre barn og svigerbarn ved ikke å henge samtlige opp på veggen. Jeg forstår dem godt - de færreste ønsker vel å tapetsere veggene med familiebilder. Så litt måtehold skader ikke fra givernes side. De besteforeldrene kjenner ikke jeg til, her har både besteforeldre og oldeforeldre vært kjempeglade for alle bilder de har fått. Som tante til 4 er jeg glad hver gang jeg mottar bilder av tantungene mine - og min fjernadoptivdatter som jeg får bilder av hvert år .. det er ikke snakk om store bilder, men halvstore som jeg putter i rammer og har stående i biblioteket vårt .. Besteforeldre som blir skuffet over bilder av barnebarn burde skjerpe seg kraftig .. hva er finere å få i gave? Krystallvaser og fuktighetskrem som de har flust av penger til å kjøpe selv?
Gjest AnneShirley Skrevet 8. desember 2008 #29 Skrevet 8. desember 2008 Besteforeldre som blir skuffet over bilder av barnebarn burde skjerpe seg kraftig .. hva er finere å få i gave? Krystallvaser og fuktighetskrem som de har flust av penger til å kjøpe selv? Skamme seg, til og med?? Jøss! De fleste vi nok gjerne ha bilder av barnebarna, men folk har ulik smak når det gjelder innredning. Og det er mange som gjerne vil begrense (evt ikke ha) antallet familiebilder på veggene. Mine svigerforeldre har ingen bilder av sine barn eller barnebarn på veggen. Det ville derfor være ganske tåpelig av oss å gi dem et stor innrammet bilde av den lille. De ble derimot veldig glad for fotoboken vi gav dem etter bryllupet vårt, så vi satser nok på den type bilder av barnebarn også etter hvert.
Gjest Gjest_Synne_* Skrevet 9. desember 2008 #30 Skrevet 9. desember 2008 Skamme seg, til og med?? Jøss! De fleste vi nok gjerne ha bilder av barnebarna, men folk har ulik smak når det gjelder innredning. Og det er mange som gjerne vil begrense (evt ikke ha) antallet familiebilder på veggene. Mine svigerforeldre har ingen bilder av sine barn eller barnebarn på veggen. Det ville derfor være ganske tåpelig av oss å gi dem et stor innrammet bilde av den lille. De ble derimot veldig glad for fotoboken vi gav dem etter bryllupet vårt, så vi satser nok på den type bilder av barnebarn også etter hvert. Ja - man bør skamme seg - har aldri hørt noen som går til folk og klager over bilder av barnabarna - at de er lei av å få bilder av dem - herlighet - de fortjener jo ikke gaver. Man trenger ikke ha bildene i stuen om man ikke vil - men alle har vel en gang, et kjøkken eller et annet sted man kan ha bilder? Hvis man ikke vil ha det på veggen så kan man ønske seg et mindre bilde som man kan ha stående. De fleste har vel minst et rom i huset hvor man kan tillate seg å fravike sine strenge designer-regler.
Gjest ¤bella¤ Skrevet 9. desember 2008 #31 Skrevet 9. desember 2008 Ja - man bør skamme seg - har aldri hørt noen som går til folk og klager over bilder av barnabarna - at de er lei av å få bilder av dem - herlighet - de fortjener jo ikke gaver. Man trenger ikke ha bildene i stuen om man ikke vil - men alle har vel en gang, et kjøkken eller et annet sted man kan ha bilder? Hvis man ikke vil ha det på veggen så kan man ønske seg et mindre bilde som man kan ha stående. De fleste har vel minst et rom i huset hvor man kan tillate seg å fravike sine strenge designer-regler. Jeg har ikke masse plass til bilder. Selv om jeg syns det er hyggelig å få bilder til jul, så havner ikke alle fremme. Det har jeg hverken lyst eller plass til. Kommer ikke til å gi bilder hvert år til de kommende besteforeldrene heller. De har et par bilder av hvert barnebarn på veggen. Syns det holder. Og jeg syns ikke de skal skamme seg av den grunn.
Gjest Gjest_Synne_* Skrevet 9. desember 2008 #32 Skrevet 9. desember 2008 Det er vel ingen som har sagt at du skal skjemmes heller, da? Det jeg sa at besteforeldre som klager at de får for mange bilder av barnabarna sine bør skjemmes .. virkelig skjemmes - men jeg har heldigvis til gode å kjenne noen som sier sånt.
Gjest ¤bella¤ Skrevet 9. desember 2008 #33 Skrevet 9. desember 2008 Det er vel ingen som har sagt at du skal skjemmes heller, da? Det jeg sa at besteforeldre som klager at de får for mange bilder av barnabarna sine bør skjemmes .. virkelig skjemmes - men jeg har heldigvis til gode å kjenne noen som sier sånt. Jeg nei, men du mener mine foreldre skal det. De sier ikke at de ikke ønsker seg bilder men forstår godt at de ikke ønsker å tapetsere stuen med bilder. Og bør absolutt ikke skammes. Godt vi er forskjellige.
Gjest Gjest_Synne_* Skrevet 9. desember 2008 #34 Skrevet 9. desember 2008 Jeg nei, men du mener mine foreldre skal det. De sier ikke at de ikke ønsker seg bilder men forstår godt at de ikke ønsker å tapetsere stuen med bilder. Og bør absolutt ikke skammes. Godt vi er forskjellige. Men hjelpe meg - det går da an å ta ned et gammelt bilde og henge opp et nytt om man får? Det er stor forskjell på det og å si til folk at man er lei av bilder av barnebarna.
Gjest Lilleulv Skrevet 9. desember 2008 #35 Skrevet 9. desember 2008 Hjelp :D sånn blir det: litt forstørret babybilde til babyens besteforeldre i år i fin ramme. Han er jo 1 år til sommeren, så får se hvordan vi gjør det. Men mulig de får 1-års bilde tatt hos fotograf til neste år da. Babyens besteforeldre er helt sikkert gira på å ha 2 bilder av barnet på veggen. Skal ikke gi mer etter det med mindre de ønsker seg... Nå har de ønska seg i år da. Står øverst på ønskelista til alle omtrent Med tanke på at svigermor omtrent har tapetsert hele kontoret sitt med bilder, vil jeg tro det faller i smak
la Flaca Skrevet 9. desember 2008 #36 Skrevet 9. desember 2008 Jeg bestemte meg for en stund siden for å gi bilder av babyen i ramme til babyens besteforeldre, oldeforeldre og tanter og onkler til jul. De har mast siden september om at de ønsker seg det så... :D Men når barnet er over ett år kommer vi til å reise til fotografen og få tatt noen profesjonelle bilder som vi vil forstørre og sette i fin ramme. Men bilder av babyen i gave 2 år på rad blir vel litt rart? Lurer på hva vi skal gjøre nå, for når vi reiser til fotografen så vil vi jo i hvert fall gi bilder i gave... hm. Hehe, skal vi se... Jepp, dette året blir 4. året på rad at besteforeldrene får bilde av barnebarna til jul. Det begynner å bli dårlig plass på veggen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå