Gå til innhold

P-piller og mensen

Fremhevede innlegg

Gjest bekymra
Skrevet

Hvor lang tid tar det fra du tar siste pille til mensen kommer? Jeg har gått på yasmin veldig lenge uten opphold nå og tok siste pille søndag. Idag (torsdag) har mensen ennå ikke kommet. Jeg har pleid å få den onsdag/torsdag. Men ingenting har kommet nå. Har menssmerter da og har flere ganger trodd den har kommet men neida. Er dette normalt? Jeg har tatt 6 brett uten opphold nå. Har også vært stress på jobben om det harr noe å si.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

6 måneder siden siste bortfallsblødning? Tja, enten kan du ha rotet ting til (brukte p-piller "normalt" i 3 år og mensen begynte forsvinne det siste året. Ting kom igang igjen etter caa 2 år), eller du er gravid.

Skrevet

Håper virkelig ikke jeg er gravid. Jeg vil ikke ha barn! Noen flere som har noen gode svar? Ja jeg pleier å ta piller i 6 mnd på rappen. Det går helt greit det.

Skrevet

Hm. Litt merkeligere når du har gjordt dette før og det har startet før. Men "pleier", er det 2 eller 10 ganger du har hold på slik? For om det bare er noen år du har gått på piller så er det jo ikke så mange gangene du har å lage statestikk av for deg selv.

Og du er helt sikker på at du ikke har hatt løs mange, glemt en pille, brukt antibiotika eller liknende de siste 6 månedene? (ikke det, de kan svikte uansett.. Huff, blir paranoid nare av tanken på p-piller jeg :ler: )

Skrevet

Jeg har gjort det mange ganger. Har gått på yasmin i 5 år og utsatt mensen 3-6 måneder hele tiden. Har sikkert hatt løs mage men har jo hatt det mange ganger før og ikke blitt gravid av det. Men er veldig stress på jobben om dagen kan det ha noe å si?

Skrevet
Håper virkelig ikke jeg er gravid. Jeg vil ikke ha barn! Noen flere som har noen gode svar? Ja jeg pleier å ta piller i 6 mnd på rappen. Det går helt greit det.

Det er jo ikke så veldig lurt å gå på pillen konstant i et halvt år. Hvis jeg ikke får mensen hver andre måned så blir kroppen min helt rar, men d kommer jo også ann fra person til person. Men hvis det forsetter å være merkelig så tror jeg at jeg ville hvertfall fått skjekket det.

Skrevet

Jeg må ha mensen hver måned for å ikke få kjedelige og uforutsigbare mellomblødninger, men det varierer veldig (!) hvor lang tid det tar før jeg får mensen. Forrige måned gikk det fem-seks dager før den kom, og denne måneden tok det to-tre dager. :S

Skrevet

Men har stress på jobben noe å si? Har jobbet ekstremt hardt denne uka. Jeg har menslignende smerter i magen, er godtesyk og kvisene popper ut. Men kvisene kan være pga 30 days kur også.

Skrevet
Jeg må ha mensen hver måned for å ikke få kjedelige og uforutsigbare mellomblødninger, men det varierer veldig (!) hvor lang tid det tar før jeg får mensen. Forrige måned gikk det fem-seks dager før den kom, og denne måneden tok det to-tre dager. :S

5-6 dager? Ok da kan det jo hende den kommer imorgen. (Puster ut)

Skrevet

Stress kan spille inn, ja. Er vel en del som har erfart det mens de har ventet på mensen i frykt for å være gravid.. <.<

Skrevet
5-6 dager? Ok da kan det jo hende den kommer imorgen. (Puster ut)

Ja. Tror den kom dagen jeg tok den nest siste sukkerpilla. Var kjempenervøs for å være gravid, og det kunne selvsagt ha spilt inn.

Skrevet
Jeg har gjort det mange ganger. Har gått på yasmin i 5 år og utsatt mensen 3-6 måneder hele tiden. Har sikkert hatt løs mage men har jo hatt det mange ganger før og ikke blitt gravid av det. Men er veldig stress på jobben om dagen kan det ha noe å si?

Og jeg har hatt sex totalt uten prevensjon flere ganger, uten å bli gravid. Det er og endel som lurer på om slike rensekurer lager såpass mye fart i fordøyelsen at pillene ikke blir tatt opp.

Ta en test du. Forhåpentligvis er du ikke gravid, men om du er det er det greit å vite før du havner på julefest ;)

Skrevet

Er stressa bæde pga mye på jobben og jobber 60 timer pr uke pluss at jeg er bekymra for å være gravid. Håper den kommer snart. Jeg vil absolutt ikke ha barn. Ihvertfall ikke nå. Men tror nok aldri.

Skrevet (endret)

Den mensen som kommer i den pillefriperioden er bare "tullemensen", så det har mest sannsynlig ikke noe å si at den ikke kommer nå... P piller gjør jo at en ikke får eggløsning - da er det heller ikke noe egg som kan "blø ut" i den pillefrie perioden... pillemensen er bare lagt inn som en psykologisk greie fra produsentes side.. fordi folk blir nervøse når de ikke blør 1 gang pr mnd..

men er du usikker så ta en test....

tror ikke stress har noe særlig å si, ettersom det ikke er en reell menstruasjon uansett... men igjen, stress påvirker mye av kroppen, så skal ikke ta noe for gitt her..

Tror nok uansett ikke at det gjør noe om du hopper over den sukkerpille perioden.. jeg går på Cerazette (minipille) og de går jevnt og trutt uten sukkerpiller.. har ikke mistet en bloddråpe på over 3 år.. ikke noe problem det! Er riktignok litt annen sammensetning av hormoner, men virkningen er jo lik.

Endret av thumbalina
Skrevet
Stress kan spille inn, ja. Er vel en del som har erfart det mens de har ventet på mensen i frykt for å være gravid.. <.<

Ikke på normale sykluser. Stress kan kun utsette eggløsning, ikke forlenge lutealfasen. Så når de fleste begynner strese for om de kan være gravid har eggløsningen vært for lenge siden, og kroppen går sin gang. Hva det kan gjøre med en hormon "syklus" er jeg mer usikker på.

Skrevet

kan du ikke bare ta en test? _:)

så får du ro i sjelen! :)

Skrevet

Jeg begynner på sukkerpillene på tirsdagen, noen ganger kommer mensen faktisk på tirsdagen, men den har også kommer på lørdag/søndag

Skrevet
Ikke på normale sykluser. Stress kan kun utsette eggløsning, ikke forlenge lutealfasen. Så når de fleste begynner strese for om de kan være gravid har eggløsningen vært for lenge siden, og kroppen går sin gang. Hva det kan gjøre med en hormon "syklus" er jeg mer usikker på.

Vel, det skjer i alle fall. Og har skjedd meg begge gangene jeg har vært nervøs for mensen... :P

Skrevet
Vel, det skjer i alle fall. Og har skjedd meg begge gangene jeg har vært nervøs for mensen... :P

Når du ikke har gått på p-piller og har hatt oversikt over når eggløsningen var? Jeg har aldri hørt om noen som har fått forsinket lutealfase pga stress, og jeg har heller ikke fått det selv (inkludert den gangen jeg mistet to nære venner på en uke, ble syk, osv). Så litt intressant å høre om noen som har hatt større slingring enn den normale +/- 1 dag som kan komme uavhengig av stress.

(Forsinket eggløsning derimot er ganske vanlig, faktisk en av metodene kroppen har til å forsvare seg mot graviditet på "feil" tidspunkt. )

Skrevet
Og jeg har hatt sex totalt uten prevensjon flere ganger, uten å bli gravid. Det er og endel som lurer på om slike rensekurer lager såpass mye fart i fordøyelsen at pillene ikke blir tatt opp.

Ta en test du. Forhåpentligvis er du ikke gravid, men om du er det er det greit å vite før du havner på julefest ;)

Får ikke løs mage av 30 days. Så den har ike noe å si på mensen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...