Gå til innhold

Har han alltid villet gifte seg ?

Jinx

Anbefalte innlegg

Har han alltid villet giftet seg, eller er det noe som

har tatt tid for han å finne ut av ?

Har han på et tidspunkt sagt at han aldri skal gifte seg ?

For så på et senere tidspunkt ombestemt seg ?

(isåfall hvorfor ombestemte han seg?)

Hadde du kunnet levd resten av ditt liv sammen med han om

han aldri ville ha inngått ekteskap med deg ?

Jinx lurer...... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei på deg....

Kjæresten min er av den typen som ikke så noe poeng i å gifte seg....

Men han visste også fra første stund at jeg ikke var interessert i et forhold som ikke hadde ekteskap som "mål"

Han har sagt i alle år (tretten faktisk) at han ville være svært stolt hvis han fikk stå ved alteret og vente på meg.

Men han hadde nok godt kunnet latt være å gifte seg......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra dag 1 har han snakket om bryllup og 2,4 barn. :wink: Vi gifter oss 9. august og da har vi vært sammen i 6 år (bodd sammen i 5 1/2)

NEI

Hadde du kunnet levd resten av ditt liv sammen med han om han aldri ville ha inngått ekteskap med deg ?
Helt klart. Det er han jeg ikke kan leve uten, ikke ekteskapet eller ringen på fingeren..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg tror han har tenkt at èn dag kom han nok til å gifte seg. Men det ville være langt fram. Tilogmed da han var sammen med eksen sin gjennom 3 år tenkte han aldri på å gifte seg eller få barn med henne. Men med meg har han diskutert barn og bryllup lenge før vi ble i lag :wink: Vi har nå vært offisielt sammen i 7 måneder snart, og har tenkt å begynne å lage oss en liten baby. Bryllupet planlegges også litt i det små, selv om ingen ennå har fridd :hoho:

Nei med meg har han som sagt alltid visst hva han ville. Heldigvis.

Ja det kunne jeg. Når alt kommer til alt så er det ikke ekteskap som er viktigst, men dët å få kunne være resten av livet sammen med den du elsker. (Men jeg hadde nok prøvd å bearbeide han litt hele veien :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helenius

Jeg tror at drømmemannen ikke hadde vært drømmemannen dersom han ikke ønsket å gifte seg med meg, så enkelt er det!

Min drømmemann ønsker jo å gifte seg med meg, så da er jo saken klar. Det var ikke noe han lanserte etter to uker, liksom, men det har aldri vært snakk om noe annet for vår del!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv hadde jeg ikke tenkt på forlovelse eller ekteskap før jeg fikk vite at det hadde han tenkt en hel del på. Etter en kommentar fra meg om at jeg syntes det var tåpelig med forlovelse uten satt bryllupsdato, ble det til at han utsatte frieriet. Men når først tankene var i omløp, ble det mye KG og diverse andre sider. Har faktisk vært inne her siden 2001, men mest aktiv i det siste da :). Han har vel alltid hatt lyst til å gifte seg, men hvis han ikke hadde hatt det, så hadde han fortsatt vært mannen i mitt liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var godt å høre at dere fortsatt har holdt på

mannen, selv om han aldri ville ha giftet seg..

Det er det ikke alle som gjør.

Noen gir klar beskjed om at "hvis du ikke vil gifte

deg med meg, så elsker du meg ikke høyt nok"

(Å det er ikke bare Jennifer Aniston som stiller slike krav :ler: )

Jeg å vil gjerne gifte meg selvsagt, men jeg vil ikke

tvinge mannen til alters..

Skjer det så skjer det, og gjør det ikke det så

gjør det ikke det.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nej, han har inte varit intresserad av att gifta sig tidigare. Inte jag heller. När VI träffades däremot tog det inte lång tid för nån av oss. Vi gifte oss 1½ år efter första dejten.

For så på et senere tidspunkt  ombestemt seg ?

Ja, det har han. Det har jag också. För båda beror det nog på att ingen av oss träffat "den rätte" tidigare. Jag hade kanske tänkt mig att gifta mig men kunde inte stå ut med tanken på bröllop. Så stark har aldrig min kärlek varit tidigare.

Under vår tid tillsammans har varken han eller jag sagt att vi inte vill gifta oss.

Hadde du kunnet levd resten av ditt liv sammen med han om han aldri ville ha inngått ekteskap med deg ?

Oja, bara vi får vara tillsammans :hjerte:

Äktenskapet är "bara" en bekräftelse på vår kärlek men åh en så härlig del av vårt liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at drømmemannen ikke hadde vært drømmemannen dersom han ikke ønsket å gifte seg med meg, så enkelt er det!

.....som jeg skulle ha sagt det selv.....

( men det gjorde jeg jo ikke,

hvilket beviser tydelig hvem av oss som er klokest.... :hoho: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekteskap er en naturlig følge av det ønske om å høre sammen. Noe min kjære Tigergutt mener da han er ganske konservativ.

Og vi har alltid villet "høre sammen" siden vi traff hverandre for 13 år siden..

Nå går det endelig i oppfyllelse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For så på et senere tidspunkt  ombestemt seg ?

Jinx lurer...... :wink:

Min mann har nok ikke vært den som har lengta etter ekteskap og unger. Det er noe som har kommet med tida... Vi hadde vært sammen i over 6 år da vi begynte å snakke om å gifte oss- sånn løst....

Men så plutselig ville vi det begge to-det var helt naturlig for oss begge å ville knytte båndet tettere for å si det sånn... Og nå har vi vært gift 1 år og har et barn på vei.... Det er bare en naturlig utvikling i forholdet vårt....

Jeg hadde nok villet levd resten av livet mitt med han uansett men jeg hadde nok lurt på hvorfor han ikke ville gifte seg om det var hans syn. Men kjærlighet er kjærlighet og den forsvinner ikke selv om han bare ville ha vært samboer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kjære har fra begynnelsen sagt at han skulle aldri gifte seg... Dette har han holdt fast på hele tiden... Men en dag uten at jeg var klar over at spørsmålet kom så fridde han til meg...

Og nå planlegger vi bryllupet vårt i august og alt er bare herlig.

Jeg har jo spurt han om hva det var som gjorde at han ombestemte seg... Og svaret var at han alltid kunne tenke seg å gifte seg med den rette. Men han synes det var så gøy å se min reaksjon hver gang vi snakket om dette med ekteskap så han klarte ikke å slutte... :ler:

Nå skal det sies at min kjære er av den typen som ELSKER å tulle med meg ang slike ting. Men når det kommer til dette med giftemål så har han alltid vært sikker fra den dagen vi snakket om forlovelse...han ville ikke gå glipp av min morsomme reaksjon...

kan jo nevnes at han har også sagt at han vil bytte tilbake til sitt gamle etternavn så lenge jeg har kjent han. Jeg ville ikke at han skulle gjøre det, da jeg synes det han hadde er så innmari vanlig... Men også her har han holdt meg for narr...

Dere synes sikkert at dette høres helt forferdelig, men det er min kjære i et nøtteskall og jeg har lært å kjenne hans knep nå... (Tror jeg... :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Min samboer har aldri villet gifte seg han. :roll:

Ja som sagt, det sier han hver gang jeg prøver å nevne bryllup eller forlovelse. Han har aldri ombestemt seg på det heller nei..

Vel, sånn det ser ut, så blir det nok aldri noe bryllup på oss av den grunn at han virkelig ikke vil gifte seg noen gang. Men jeg elsker han uansett, og min kjærlighet er ikke relatert til en ring på fingeren eller ei.

Men jeg har jo en drøm om å gifte meg med han, og jeg håper en dag at han vil forandre mening, selv om jeg tviler på det.. :roll:

Men JA, klart jeg kan leve resten av livet mitt med han selv om vi ikke blir gift. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...