Gå til innhold

Er blitt så opptatt av bryllup, jeg...


Gjest lmari

Anbefalte innlegg

Gjest lmari

Må bare fnise av meg selv... Etter å ha hengt her inne på bryllupsforumet i snart ett år, er jeg blitt sååå oppdatert på alle mulige tradisjoner og trender innenfor bryllup!! Jeg vet det meste om forloverens oppgaver, om fotografer og morgengaver og taler og sanger....

.... Noen ganger må jeg nesten bare bremse litt. Når jeg diskuterer med venninner, merker jeg at jeg er veldig opptatt av "sånn skal det være", mens de er flinkere til å si at "sånn vil vi ha det"....

... tenkte jeg bare skulle minne dere andre på det også!! Regner med at det er flere enn meg som er godt oppdatert etter å ha hengt rundt her inne....?? :wink::wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe :lol: Kjenner meg igjen her ja....

er du gift eller skal gifte deg?

Jeg er ikke forlovet enda, men kjæresten min har hintet frem at han vil gifte seg neste år.... kanskje han frir i sommer :ler2::ler2::ler2: JAAA !

Har hengt litt her etter det og føler at jeg begynner å skjønne hvor mye jobb det er å arrangere bryllup :o Blir ihvertfall godt forberedt når han først frir :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lmari

Er verken gift eller forlovet. Er derimot samboer og kjæreste på sjette året, så det nærmer seg vel (kanskje om to-tre år??)

... men må le over hvor godt forberedt jeg er! Har en venninne som gifter seg om tre uker, og jeg mater henne med "viktige ting" som hun ikke en gang hadde tenkt på...;)

Feks:

Jeg: også er det heeeelt vanlig å gi gave til forloveren. Og noen betaler frisørtimen hennes også.

Venninne: Åhja. Jeg visste ikke det jeg.

Jeg: Ja, også skal ikke forloveren ha kjole som er verken den eller den fargen.

Venninne: Åhja. Jeg visste ikke det jeg. Hvordan vet du alt dette?

Jeg: nei, det er bare noe jeg har hørt...

:ler::ler::ler:

Trøster meg med at mitt eventyrbryllup, midt i desember og med bare levende lys i kirken kommer til å bli PERFEKT!! Jeg kan jo alle de gode triksene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du drømmer om et vinterbryllup du også Imari? :ler:

Jeg har allerede sett ut for meg alt, det eneste jeg mangler er kirken :o

Har du noen gode tips? vet ikke om jeg vil satse på kirke i oslo, redd for at været ikke skal holde... :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir litt mye bryllupsstuff selvsagt, men det er greit det. Har fått mange gode tips her inne og er ganske avslappet i forhold til at det bare er to måneder igjen, fordi jeg har masse kunnskap om dette!

Men jeg er ikke enig i at jeg har blitt sånn "sånn SKAL det være", jeg har heller blitt mer, "sånn vil vi ha det", for her inne er det jo utrolig mange forskjellige måter å ha bryllup på. Tror ikke man blir mer "tradisjonsbunden" av å være her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lmari

Jepp - her skal det bli vinterbryllup! Jeg liker vinteren godt, og den passer også godt til min personlighet. Og så synes jeg det er så fint med mørke og levende lys - det er stemningsfullt! Men - det er klart at det er mye man ikke kan gjøre når man gifter seg om vinteren! Må ta det med i betraktningen; alt man går glipp av som er fint om sommeren....

Jeg har alltid sett for meg at bryllupet skal hldes i "min" kirke - der jeg er fra. Det er en mursteinskirke i rødtoner - liten og jeg føler tilhørighet der. Kjæresten min har nok mest lyst på sin kirke - ikke så langt unna. En av dem blir det nok! Ellers er jeg enig i at Oslo er mer værutsatt - snøen har en tendens til å regne bort her i byen.

Kanskje litt "off season" å snakke om vinterbryllup nå - men hva ser du for deg? Du skriver at du har alt klart - jeg vil gjerne høre!!! (er du forlovet, forresten? )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryllup blir vel aldri "off season" HEHE :lol::lol::lol:

Nei jeg er ikke forlovet - enda - sambo har lyst til å gifte seg til neste år, sier han. Så jeg venter i spenning, skal til Belize i sommer, kanskje noe skjer da?

Skulle han fri i sommer, har jeg lyst til å gifte meg i januar neste år.

Ser for meg en liten kirke dekket av hvit snø, hest og slede, fakkeltog fra kirken til lokaler i nærheten. Stearinlys i kirken, fakler. Borddekorasjoner ihvitt og sølv. Hvit cape med pels på kragen og muffe.

Bryllupsreisen har jeg også tenkt på, en uke på ski (begge er skibomser) og en (kanskje 2) uker til varmere strøk.

Alt er vel ikke "klart" men jeg får utrolig mange gode tips her :D

det viktigste jeg mangler kanskje er kirken... har du funnet kirken din? Hvor? lover å ikke stjele den på dagen din :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Heisann!

Jeg skal gifte meg 3 juledag, i en liten gammel kirke rett utenfor Oslo. Deretter skal vi ha festen på Nordre Skøyen Hovedgård. Gleder meg skikkelig. Har kjøpt kjole denne uken så jeg er bare superfornøyd.

Kjempefint om dere kunne komme med noen tips til alt (invitasjon, dekorasjon o.l.)

Venter i spenning på deres meninger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lmari

Tips fra oss som egentlig ikke har startet planleggingen, ja...;) Men har jo en del tanker om vinterbryllup likevel!!

Jeg tenker å ha mye stearinlys. Ønsker meg en kirke fylt av stearinlys, og skumring utenfor (det betyr en sen vielse for min del, da) Så vil jeg ha fakler utenfor kirken. Etter vielsen ønsker jeg meg stjerneskudd til alle gjestene, klar stjernehimmel og faklene, selvfølgelig. Akkurat det med stjerneskudd skulle vel være mulig å få til, tenker jeg??!

Kanefart er egentlig ikke noe must, men jeg må jo si at det er romantisk med hest og slede. Har en svigerinne som er hestegal, så det kan vel hende vi kan få til noe sånt. Sambo kommer til å bli kjempeskuffet hvis han ikke kan få kjøre råtøff sportsbil fra kirken, men det passer liksom ikke så godt i desember.

Kjole og sånn har jeg ikke tenkt så mye på. Har sett en del med fjær eller pels i kantene, og det er ganske fint. Blir sånn skikkelig vinterprinsesse! Jeg ønsker meg dessuten en brudebukett med GrandPrix-roser, sånne store, dyprøde fløyelsroser. Men har ikke tenkt så mye på det heller. I hvert fall så passer det dårlig med sånn sart, lyserosa sommerbukett, synes jeg.

Når det gjelder resten av festen, har jeg ikke tenkt så mye. Ønsker meg fyrverkeri. Og et lokale fylt med stearinlys. Kanskje farger i sølv, hvitt og blått. Ønsker meg brudebilde av oss som bygger snømann eller har snøballkrig. Og så leste jeg et sted om noen som hadde hengt opp juletrelys i taket av bryllupslokalet, slik at det ble en innendørs stjernehimmel. Det hørtes fint ut, synes jeg.

Som sagt - jeg er ikke engang forlovet. Men har da noen ideer om hvordan jeg ser det for meg! Så kanskje om noen år? Sambo snakker om desember '05 eller 06, så det er bare å smøre seg med tålmodighet.

Hva med å starte en tråd for vinterbryllup?? Selv om det er varmt og godt ute...;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...