Gjest Clea Skrevet 19. juni 2003 #1 Del Skrevet 19. juni 2003 Hei! Dette er ikke en typisk turist-plass, men jeg lurte likevel om det er noen som har vært der? (Ligger i sørvest,Andalusia, ikke så langt fra Jerez...) Hvordan var det der? Erfaringer?? Mvh Clea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Armonia Skrevet 19. juni 2003 #2 Del Skrevet 19. juni 2003 Hei! Ja, jeg har vært der :D Bodde i Jerez i fire månder, men var mye Puerto de Santa Maria. Er det noe spesielt du lurer på? Det ligger mange fine strender litt utenfor byen. Utelivet er veldig bra om sommeren, veldig mange fra feks Jerez som reiser dit. Vi var en del på et sted som heter La Pescaderia, som er et diskotek. Jeg vet ikke hvor gammel du er, men litt utenfor Santa Mria ligger en strand med masse diskoteker, den kalles La Calita. Der er det veldig mye liv. Når det gjelder shopping vet jeg ikke så mye om hva som ligger midt i byen, men litt utenfor ligger det flere bra kjøpesentere. Det er også en del butikker i Jerez, ca 15-20 min med bil. Bare spør hvis du lurer på noe spesielt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Clea Skrevet 19. juni 2003 #3 Del Skrevet 19. juni 2003 Hei! Så gøy å få svar!! Jeg er 20 år, og jeg skal tilbringe 3mnd i El Puerto (til høsten). Skal da hovedsakelig lære meg språket, men har selvfølgelig tenkt å oppleve litt av utelivet også! Eneste infoen jeg sitter med er at det er lite turister der, og at det er kort vei til kjøpesenter, strand osv... (Muligheten for å dra til Sevilla er jo også der...) All info tar jeg imot emd glede!! :D Mvh Clea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Armonia Skrevet 19. juni 2003 #4 Del Skrevet 19. juni 2003 Kan jeg spørre hvilke skole du skal gå på? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Clea Skrevet 19. juni 2003 #5 Del Skrevet 19. juni 2003 Er usikker på navnet, men det er gjennom Aspect, og skolen skulle ligge omtrent i sentrum av El Puerto! (Bostedet var noen få minutters gange fra skolen) Det er sånn spansk-kurs som begynner omtrent hver mandag året gjennom.... Mvh Clea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Armonia Skrevet 19. juni 2003 #6 Del Skrevet 19. juni 2003 Ok, tenkte kanskje det var samme skolen jeg gikk på. Den har flyttet fra Jerez til Santa Maria, men det er nok ikke den. Som du sier er det ganske lite turister der, iallefalll skandinaviske. Det var få av lokalbefolkningen som snakker engelsk, så du får nok praktisert spanske mye. Det ligger et badeland rett i nærheten hvis du synes vannsklier og basseng er gøy! Området er jo kjent for sherry, så det er mange bodegaer i nærheten. Anbefaler en tur på en av disse. Av andre ting å se så kan jeg jo nevne rideskolen i Jerez. Ganske imponerende show de har hver torsdag! Som du nevner er det kort vei til Sevilla. Byen er absolut verd et besøk. Plaza de España, katedralen og Maria Luisa parken er ting du bør få med deg. Da vi var der dro vi på tyrefekting. Vet ikke hva du mener om dette, men en ganske spesiell opplevelse. Stemmningen var helt utrolig... Ellers anbefaler jeg en tur til Cadiz og Pueblos Blancos. Cadiz er Europas eldste by, med mange trange smug og gater. Det ligger også en stor strand midt i sentrum. Pueblos Blancos er de hvite byene. Små sjarmerende steder, typisk sånne man ser på bilder fra fastlandet i Spania! Tapasbarene er også vært et besøk! Mye godt å smake på, ikke gå glipp av Gazpachoen! bare spør hvis du lurer på noe mer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Armonia Skrevet 19. juni 2003 #7 Del Skrevet 19. juni 2003 http://www.out.no/nor/studies/spain.htm her kan du forresten lese litt om byen etc... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Clea Skrevet 19. juni 2003 #8 Del Skrevet 19. juni 2003 Tuuusen takk! Gleder meg ennå mer jeg nå! :D Bare lurer på en ting til...hvordan er leilighetene man bor i? Må man medbringe håndklær og "dyner" selv, eller er det slik som er der fra før? Har alt fått vite med Aspect at ca 4-5 personer deler på en leilighet. Mvh Clea p.s føler du at du kan språket etter å ha vært der? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Armonia Skrevet 19. juni 2003 #9 Del Skrevet 19. juni 2003 Da jeg var der bodde vi på et slags hotell, vi var to som bodde sammen. Dyner og sengetøy var det der, men jeg husker ikke om det var hånklær-tror kanskje det var på rommet! Det er fire år siden jeg var der nede, så det begynner å bli en stund siden. Med en gang jeg kom hjem følte jeg at jeg kunne ganske mye spansk. Men jeg har ikke vedlikeholdt kunnkapene så mye, så nå er det heller dårlig med språket. Jeg kunne ingenting da jeg reiste ned, men vi hadde en veldig flink spansklærer så jeg lærte mye! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Clea Skrevet 20. juni 2003 #10 Del Skrevet 20. juni 2003 Hørest bra ut! Jeg prøver å lære meg litt spanske gloser, slik jeg kan kanskje "litt" før jeg reiser ned. Ellers satser jeg på at jeg får en flink spansk-lærer! Vi har tilbudet om å tilbringe noen timer sammen med en innfødt. Meningen er at vi skal lære de engelsk, mens de lærer oss spansk. Tror jeg skal benytte meg av det! Spansk virker igrunnen ikke så veldig vanskelig å lære, i motsetning til for eksempel tysk...(tenker da på grammatikken) Jeg gleeeder meg såånn!! :) Mvh Clea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå