Gå til innhold

Kan en ønske seg bare penger?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Nikkis

Om en skal legge ut en ønskeliste eller noe slikt, kan en ønske seg bare penger?

Vi har alt vi behøver av glass, bestikk, kaseroller, bilder, lamper, kjøkkenutstyr og har ikke brukt for mer. Har vært i flere brylluper der en ser at gjestene ikke har snakket med hverandre om gaver ol, der i det ene fikk brudeparet 5 strykejern ( de hadde ønsket seg et nytt), 2 foodprosessorer, 3 brødristere ol, og jeg vil helst ikke komme ut for noe slikt. jeg føler også at jeg egentlig ikke har noe med hva de velger å kjøpe til oss, for det er deres penger, men hvor mye tid skal en egentlig holde på å reise rundt for å bytte alle tingene en får som en ikke har brukt for, og hvor en kanskje har fått flere av samme ting? Vi har veldig lyst på nytt TV og stereoanlegg som koster mange tusener, og derfor hadde penger vært en bedre gave for oss slik at vi kunne kjøpt dette selv. Hva mener dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Veldig mange misliker å gi penger. Hva med å ønske seg gavekort? Dere bør også finne på litt andre ting å ønske dere (for eksempel kunst?), for ellers vil dere faktisk ende opp med at folk finner på ting selv, og da får man alle de strykejernene og brødristerne... Legg ut liste på internett, så kan folk korrigere etterhvert som de kjøper gaver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville synes det var rart om ønskelisten bestod BARE av kontanter. Tror jeg absolutt ikke hadde gitt penger da, det blir for dumt synes jeg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

lag en ønskeliste med flere ting, men skriv hva som er deres høyeste ønske, det er jo tross alt dere som skal ha det folk kjøper, og en kan faktisk bruke mange dager på å bytte det en har fått.

Om dere ønsker dere penger fra den nærmeste familien og andre ting fra de andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er også de som har det meste, men når vi satte oss ned med ønskelisten så kom vi på ting vi trengte. Kikk litt rundt i butikker og se...

Hadde blitt litt skuffet hvis ønskelisten bare var kontanter... Da jeg ikke liker å gi penger i gave... Synes det er så mye morsommere og gi gave. Blir liksom et lite minne da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nikkis

Tenker også at det kan bli kjedelig med bare kontanter, men kommer ikke på noe vi trenger. Bilder har vi mer enn nok av, og jeg er mere glad i familiebilder med barna ol enn av vakre kunststykker. Vi blir bare den nærmeste familien og noen venner antall 35 med oss. Vil ikke invitere tanter og onkler jeg ikke har kontakt med. Vi får vel se hva vi kommer frem til, men finner vel ut av det også :D

Det er sikkert bare nervene som begynner å komme, selv om det er en stund til, men det er mye som skal planlegges

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor ikke legge ut tv og stereo som ønske?

Kanskje hele familien kan spleise?

Var i et bryllup ifjor hvor brudeparet ønsket seg en dvd spiller, som var ganske dyr, vi gikk sammen 5 vennepar og kjøpte spilleren. Gjett om de ble happy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nikkis

Det har vi tenkt på, men syntes det var en så dyr gave at jeg følte vi da ble frekk som ønsket oss noe så dyrt. Men det er jo som du sier da kan de jo gå sammen flere stykker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke legge ut tv og stereo som ønske?

Kanskje hele familien kan spleise?

Var i et bryllup ifjor hvor brudeparet ønsket seg en dvd spiller, som var ganske dyr, vi gikk sammen 5 vennepar og kjøpte spilleren. Gjett om de ble happy :)

UFF, SÅ HAR DET SKJEDD IGJEN...... DOBBELTREGISTRERT :evil: grrrrr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg var i et bryllup en gang der foreldrene til bruden ringte alle gjestene og fortalte hva de skulle kjøpe :o , vi fikk velge mellom en brødrister og en bleder. Jeg bare sa til moren hennes at jeg synes det var veldig bra at det var så organisert, men at vi allerede hadde kjøpt gave. Moren ble litt snurt for hun mente at det var brudeparet sin dag, og det var de som hadde gitt henne denne oppgaven for dette var det de behøvde. jeg er kunstner og hadde malt et bilde av henne og mannen fra et bilde vi hadde tatt i en ferie slik at det ble litt spesielt for dem. dette bildet henger i dag 15 år etter i stuen deres og de er veldig glad i det. Tenk så mye mer glede de har fått av det bilde enn om vi hadde kjøpt en brødrister? Det er mange ting en ikke tenker på at ne faktisk behøver og deres familie kan kanskje være av den sorter som lager til masse gøye ting. Ønsk dere kontanten, men ha andre ting på ønskelisten også

la familie og venner få lov til å være kreative

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere bør nok ønske dere litt annet enn penger også. Har vært i bryllup der brudeparet ønsket seg bare penger. Det resulterte i at de fikk lite penger og veldig mange ting de ikke ønsket seg, hadde fra før eller ikke hadde bruk for.

Lag en ønskeliste med noen småting, slik som kjeler, sengetøy, håndklær o.l. Det er ting man alltid trenger og da slipper man iallfall å få 10 ekstra fat (som man har 15 av fra før) og ørten lysestaker man ikke trenger.

Penger liker folk sjelden å gi, så man bør ikke regne med at folk gir bare penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

I utlandet er det helt greit å ønske seg penger, men det er det visst ikke her i landet nei... Men om dere gjør det, så bør dere skrive hva dere ønsker dere penger til, feks. penger til TV, til ny sofa, til kunst e.l. Og kanskje dere kunne prøve å ønske dere noen få "ting", for de som absolutt ikke ønsker å gi penger. Sikker på at dere har nok gode kjøkkenkniver feks? Gode kjøkkenkniver er dyre, men veldig kjekke, sånt mangler vi en del av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tiril Line

Hva er det som gjør at enkelte absolutt ikke skal følge ønskene til brudeparet?

Har noen venner som bare må finne på noe annet enn det brudeparet ønsker seg, for de vet tydeligvis bedre enn brudeparet hva de ønsker seg.

Ønsker brudeparet seg penger så har vel ikke gjestene noe med hva pengene blir brukt til, det er jo tross alt en gave.

Hva er det som er så gale med å ønske seg penger? Pengene blir sikkert satt mer pris på enn et maleri eller brødrister som brudeparet ikke ønsket?

De gangen jeg har vært i bryllup har jeg snakket med brudeparet selv for å finne ut hva de virkelig ønsker seg, og er det penger så får de penger. Dette er deres dag, og de vet selv hva de har brukt for.

Når vi giftet oss i fjor sommer fikk vi så mye rart som vi ikke viste hvor vi skulle gjøre av, som lysestaker ( som vi allerede hadde et tonn av), bestikk i forskjellige varianter ( noen hadde klart å finne det vi samler på), kjøkkentallerkner i ulike varianter, glasser i ulike varianter, malerier av ting jeg til dags dato ikke har peiling på hva forestiller og som ligger pent på loftet ( kunne ikke byttes), den nærmeste familien var de eneste som hadde hørt på våre ønsker og det var at vi ønsket oss et spesielt service og mer av hardangerbestikket vi samler på, og en glass serie vi ønsket å begynne å samle på ( fikk alle andre varianter enn den serien vi ville ha) Vi ønsket oss ikke penger, men fikk en del av det også.

Det er ingenting som er verre enn å skulle takke for en gave en ikke liker, og samtidig fortelle hvor fint det var.

jeg er kjempe glad for alle gavene, og er ikke uttaknemlig, men det ble vel mye av det vi ikke hadde ønsket oss, for som vi ble fortalt etter på så var det de selv som måtte få bestemme hva de ville kjøpe. sant nok, men det blir så mye arbeid med å bytte alle de ulike variantene vi ikke hadde brukt for. Hvor mange ulike kjøkkentallerkner behøver en? Vi fikk 3 ulike, fine alle sammen, men hva skal vi med 3 ulike?

Hør mer på brudeparet det er tross alt de som får arbeidet med å bytte, og siden enkelte mennesker ikke tørr bytte gave fra venner og familier, blir det ekstra mye mer som samler støv i skapene. Ønsker brudeparet seg penger hva gjør det om en da gir dem penger? er det det at alle andre får vite hvor mye eller lite en har gitt? Om en ikke liker å gi penger, hva så? Dere gjør jo brudeparet glad, og er ikke det det som er vitsen på en slik dag? Eller er det slik at alle andre skal beundre det dere har kjøpt? Skal en virkelig ta så lite hensyn til de som faktisk feirer den største dagen i sitt liv?

Hør på brudeparet det er mitt råd, og ja til nikkis du kan ønske deg penger, for det er jo det du ønsker deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er det som gjør at enkelte absolutt ikke skal følge ønskene til brudeparet?

Jeg synes fint man kan ønske seg penger, men kan ikke forvente at alle gjestene gir bare penger! Å gi penger er ikke for alle så hyggelig som å gi en gave man har brukt litt tid på å finne. For min del liker jeg ikke å gi penger, nettopp fodi jeg synes en bryllupsgave skal være noe man kan ha som minne i år fremover også. Jeg kan godt gi en kombinasjon av gave og penger, men ikke bare penger. Det synes jeg blir litt upersonlig!

Men jeg skjønner ikke helt problemet med å skrive en liten ønskeliste ved siden av. Det finnes mange ting man kan ønske seg selvom man har mye fra før!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...