Gå til innhold

Blir ikke ferdig med han.

Gjest Gjest_anonym_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_anonym_*

Hvordan kan man egenltig klare å komme over noen? Klare å bli kvitt det lille håpet som ikke finner veien ut av hjernen?

Jeg sliter maks med å komme over en gutt jeg en gang ikke har vært sammen med, men hatt litt av og på-greie med i et par år, og vi etter sigende fortsatt er gode venner. Bor på hver vår kant av landet, så begrenset kontakt, men jeg klarer ikke å la vær å sjekke facebooken hans osv og det gjør det jo ikke noe lettere. Jeg blir sjalu for alt mulig som ikke er noe å bli sjalu for, - bare det at f.eks en jente har skrevet til han, eller at han skal ut å ha det gøy, eller hva som helst..Jeg føler meg så dårlig når jeg på en måte innser at han ikke tar så mye kontakt med meg. Han er ikke typen til å gjøre det med så mange (mer typen som blir med hvis noen andre tar insj) Men anyways..

HAdde en bra periode i sommer hvor jeg ikke tenkte så mye på han, men nå har tilbakefallet kommet. Det pleier jo å funke når man ikke ses og sånn, men neida!!

Har prøvd mye for å glemme han, men det går ikke. Noen tips?:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja. Ikke alltid beste tipset tror jeg.

Selv har jeg vært i forhold et år, og trodde jeg var over en jeg hadde et sånt på-og-av med. Hva skjer? Følelsene for han sniker seg tilbake nå, og jeg tenker på han hver dag.

Har du snakket ut med han fyren? Selv tror jeg på at kanskje en ordentlig closure kan hjelpe. Vet ikke da, sitter jo her som et spørsmålstegn selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_anonym_*
Tja. Ikke alltid beste tipset tror jeg.

Selv har jeg vært i forhold et år, og trodde jeg var over en jeg hadde et sånt på-og-av med. Hva skjer? Følelsene for han sniker seg tilbake nå, og jeg tenker på han hver dag.

Har du snakket ut med han fyren? Selv tror jeg på at kanskje en ordentlig closure kan hjelpe. Vet ikke da, sitter jo her som et spørsmålstegn selv.

Nja, altså vi har snakka i den forstand at jeg har innrømmet følelser for han og krevde et eller annet tilbake, han klarte nemlig aldri å finne ut av hva han ville. "vet ikke, tiden vil vise, vi får se" osv.. og på den siste samtalen sa han at han ikke ville noe mer med meg. Så føyde han seff på en "nå", sånn at hva som skjer i fremtiden vet jo ingen. Jeg tok ikke akkurat det så seriøst, for det kan man jo si til hvemsomhelst.

Men anyway, det største problemet er vel at jeg føler han gjennom de to årene ga meg helt andre signaler enn det han sa. Så jeg har og har alltid hatt en følelse av at det er mer mellom oss, men så sier han at han ikke vil bli sammen. Så jeg må må bare forholde meg til det han sa, og jeg gjør jo det, problemet er vel bare at det skjedde ting igjen mellom oss etter vi hadde blitt enige om å avslutte det. Og det at vi liksom fortsatt er venner er jo litt vanskelig selv om vi ikke ses pga avstand nå for tiden. Så har ikke hatt en mer skikkeilg closure enn den samtalen da han sa han ikke ville noe mer. Men føler at den henger litt i lufta, selv om alt tilsier at det ikke er noe mer melom oss nå på en måte:P

Skjønner hva du mener med at din gamle flamme sniker seg inn selv om du er sammen med en annen..rart det der.. og du har nok rett i at en skikklig samtale er det beste, men det er det der med å si helt klart og konkret NEI til noen man kanskje ikke har et sånt "hvem som helst, men ikke deg-forhold til" da. Det kaaan jo hende d kan bli noe senere..hvis du skjønner..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 2

Jeg har også en sånn som jeg ikke blir ferdig med.

Som deg tenkte jeg ikke så mye på han i sommer. Var med på mye og traff folk som tok tankene mine vekk fra ham. Men når høsten kom var han tilbake i tankene mine igjen, og han er der hver dag. (De jeg traff i sommer tenker jeg ikke mer på).

Selv om du synes han har sendt signaler om at han har følelser for deg, tror jeg du må prøve å fokusere på hva han faktisk sier og gjør. Vil han ha kontakt med deg, så burde han ta kontakt. Og når han ikke gjør det, så er han vel ikke så interessert. (Dette er iallefall det jeg sier til meg selv).

Du burde også bestemme deg for å ikke gå inn på Facebook'en hans mer.

En annen ting jeg gjør er å prøve å tenke på ting jeg ikke likte så godt (prøve å lete fram negative sider), og finne fordeler ved at det ikke ble noe mer mellom oss.

Men vet ikke hvor godt disse rådene mine hjelper, jeg har jo ikke klart å kurere meg selv ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_anonym_*
Jeg har også en sånn som jeg ikke blir ferdig med.

Som deg tenkte jeg ikke så mye på han i sommer. Var med på mye og traff folk som tok tankene mine vekk fra ham. Men når høsten kom var han tilbake i tankene mine igjen, og han er der hver dag. (De jeg traff i sommer tenker jeg ikke mer på).

Selv om du synes han har sendt signaler om at han har følelser for deg, tror jeg du må prøve å fokusere på hva han faktisk sier og gjør. Vil han ha kontakt med deg, så burde han ta kontakt. Og når han ikke gjør det, så er han vel ikke så interessert. (Dette er iallefall det jeg sier til meg selv).

Du burde også bestemme deg for å ikke gå inn på Facebook'en hans mer.

En annen ting jeg gjør er å prøve å tenke på ting jeg ikke likte så godt (prøve å lete fram negative sider), og finne fordeler ved at det ikke ble noe mer mellom oss.

Men vet ikke hvor godt disse rådene mine hjelper, jeg har jo ikke klart å kurere meg selv ennå.

Jeg er helt enig med deg. Det er ikke det..:P Og jeg har en rekke "negative" ting på han som gjør at hodet mitt sier at han egentlig kanskje ikke er en god kjæreste for meg osv, men uansett hvor mye jeg kan irritere meg over hans dårlige sider så skygger ikke de for det faktum at jeg har følelser for han og likevel vil ha han for alt i verden! Er det muuulig:P

Og han tar jo kontakt, innimellom,men vi har bare sporadisk kontakt. Men som sagt, han er ikke typen til å være så initiativtagene uansett, og siden jeg tvang fram samtalen mellom oss i fylla så ble det jo litt rart enten vi vil innse det eller ikke.

Skal ikke være greit du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...